اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 10 مرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۸۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ 01 August 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در روز یک شنبه مورخ 10/05/1400 به شرح ذیل برای بهره برداری به حضور تقدیم می گردد.

 
محور هراز بازگشایی شد

سرپرست پلیس راه استان مازندران از بازگشایی محور هراز ساعتی قبل خبر داد و افزود: ممنوعیت تردد کرونایی کماکان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ هادی عبادی با اعلام این خبر، بیان داشت: محور هراز محدوده تونل 1 و 2 که از شب گذشته بدلیل سیلاب و وقوع ریزش کوه موجب اخلال در رفت و آمد خودروها شده بود، با تلاش ماموران راهداری و پلیس راه ساعتی قبل بازگشایی و تردد در آن ادامه دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز استان مازندران طرح ممنوعیت تردد کرونایی کماکان ادامه دارد و پلیس راه با خودروهای پلاک غیر بومی که اقدام به تردد در محورهای مواصلاتی استان کنند برابر قانون برخورد خواهد شد .

سرهنگ عبادی به هموطنان و رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد: با توجه به شرایط کرونا و وضعیت محورها بدلیل بارش سنگین باران از تردد های غیر ضروری تا اطلاع ثانونی خودداری کنند.

وی افزود: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره 21824434 و 21824420 با پیش شماره 011 طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه های استان است .

اجرای پویش مردمی خرید امن در استان مازندران

 رئیس پلیس فتا استان مازندران از اجرای پویش سراسری خرید امن برای آشنایی کاربران فضای مجازی و شهروندان در خصوص شیوه صحیح خرید امن و ارتقاء آگاهی ‌های اجتماعی در موضوعات کلاهبرداری ‌های اینترنتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سامع خورشاد با اعلام این خبر، بیان داشت : پویش سراسری خرید امن با هدف جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی و آگاه سازی شهروندان با این نوع کلاهبرداری ها و همچنین نحوه خریدهای امن آنلاین به مدت یک ماه از یکم مرداد ماه تا پایان مردادماه در شهر ساری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در حین برگزاری این پویش سعی خواهیم کرد در موضوعاتی همچون خریدهای ناامن از وب سایت های ثبت آگهی و فروش اقلام دست دوم ، عدم پرداخت بیعانه برای خرید کالا به فروشندگان در وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های درج آگهی و همچنین با آگاهسازی شهروندان از پیامدهای خریدهای غیر امن از کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی، به کاهش جرایم اینترنتی کمک کنیم.

رئیس پلیس فتای استان مازندران، افزود: ارتقای آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح خرید امن در فضای مجازی و افزایش سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و مؤثر از این فضا، افزایش مطالبه اجتماعی و رسانه‌ای برای پیاده سازی ساز و کارهای پیشگیری از وقوع جرم در سکوهای فعال، تشویق کاربران به استفاده از سکوها و خدمات پرداخت خرید امن و ضمانت خرید و همچنین داشتن سواد سایبری لازم در هنگام خریدهای اینترنتی در بین کاربران شبکه های اجتماعی از اهداف اصلی این پویش است.

سرهنگ خورشاد نقش رسانه‌های کشوری و استانی را در امر اطلاع رسانی پویش خرید امن مهم برشمرد و گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی، رسانه‌ها در این پویش نقش مهمی را در آگاه سازی کاربران فضای مجازی جهت خرید امن خواهند داشت.

وی بیان داشت: با اجرای این طرح در فضای مجازی جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی در خریدهای آنلاین، افزایش سواد سایبری کاربران، استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در خانواده ها و همچنین ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از جرائم سایبری در سطح کشور و استان متصور است.

رئیس پلیس فتا استان مازندران به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : حتما نکات لازم در خصوص خریدهای اینترنتی را رعایت کرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا باشماره تماس ۰۱۱۲۱۸۲۴۷۱۵ به مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

كاهش وقوع تصادفات با اقدامات فرهنگي و اجتماعی

  رئیس پلیس راهور استان مازندران در مراسم اهدا کلاه ایمنی به موتورسواران قانونمند در قائم شهر؛ گفت: اقدامات فرهنگي و اجتماعي و ارائه آموزش‌هاي لازم در حوزه فرهنگ ترافیک نقش بسزائي در كاهش وقوع تصادفات دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نصرالله بیگلری با همراهی رییس پلیس راهور و فرماندار شهرستان قائم شهر به منظور نهادینه کردن فرهنگ استفاده از كلاه ايمني و ارتقاء ایمنی تردد موتورسیکلت سواران به تعدادي از موتورسیکلت سواران قانونمند كلاه ايمني اهداء کرد.

سرهنگ بیگلری با بیان اینکه با توجه به اینکه بسیاری از تلفات موتورسیکلت سواران در تصادفات ناشی از ضربه به سر است، گفت: استفاده از کلاه ایمنی می تواند تأثیر بسیار زیادی در کاهش صدمات داشته و به همین دلیل با بیان نکات ایمنی و افزایش اطلاعات ترافیکی این قشر از رانندگان فواید استفاده از کلاه ایمنی را به آنان آموزش داد.

وي افزود: فرهنگ صحيح استفاده از موتورسيكلت، ترغيب موتورسيكلت سواران به رعايت قانون و مقررات، نهادينه كردن فرهنگ ترافيك و استفاده از كلاه ايمني براي موتورسیکلت سواران و سرنشينان باعث كاهش تلفات ناشي از سوانح رانندگي خواهد شد .

رئیس پلیس راهور استان مازندران، گفت: هر چند جريمه و توقيف وسيله نقليه براي ملزم کردن راکبان به رعايت قوانين از جمله روش‌هاي انتظامي پليس بشمار مي‌رود اما اقدامات فرهنگي و اجتماعي در اين زمينه نيز بسيار مؤثر بوده و رسانه‌ها و مطبوعات با ارائه آموزش‌هاي لازم و عمليات رواني مي‌توانند در كاهش وقوع تصادفات نقش بسزائي داشته باشند.

 
دستبند قانون بر دستان سارقان داخل خودرو در تنکابن

 فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق داخل خودرو با 19 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلام حسین شعبانی با اعلام این خبر، بیان داشت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده و برقراری نظم و امنیت مطلوب در سطح شهرستان تنکابن، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه مخفیگاه 3 سارق حرفه ای داخل خودرو را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به هماهنگی قضائی و دستگیری متهمان در اقدامی غافلگیرانه، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های فنی پلیس به 19 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ شعبانی در خاتمه گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و نیاز به فوریت های پلیسی می توانند از طریق سامانه 110 با پلیس ارتباط برقرار کردند.

 
کشف 28 فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان  آمل 

  فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيري3 سارق حرفه ای اماکن خصوصی با 28 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ ذات الله رضوانی در گفت ‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان آمل، موضوع  به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، مخفیگاه سارقان شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با بيان اينكه ماموران پلیس آگاهی در بازجویی از متهمان به راز 28 فقره سرقت از اماکن خصوصی پی بردند، تصریح کرد : متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ رضوانی،افزود: استفاده از اقدامات خود مراقبتی و نصب دوربین و بکارگیری نگهبان محله نقش مهمی در پیشگیری و کاهش جرم به ویژه سرقت دارد.


کشف 10 تن چوپ قاچاق در میاندورود

فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از کشف 10 تن چوپ قاچاق و دستگیری قاچاقچی چوب خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ مجید باقری جامخانه با اعلام اين خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب در سطج جنگل های شهرستان میاندورود، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی با تقویت گشت های انتظامی و شناسایی محل دپوی چوپ قاچاق در منطقه گهرباران  با هماهنگی قضائی بیش از 10 تن چوپ قاچاق کشف کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، اظهار کرد: در این خصوص قاچاقچی چوپ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ باقری با اشاره به اینکه قطع درختان جنگلی آسیب های زیست محیطی متعددی از جمله راه افتادن سیلاب ها و افزایش دما و کاهش منابع آبی زیرزمینی را به همراه دارد به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه سوداگری در خصوص منابع طبیعی،موضوع را در کمترین فرصت به پلیس 110 اطلاع دهند.

 
کشف خودرو سرقتی میلیاردی در  بابلسر 

 فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از کشف خودرو سواري بنز سرقتی به ارزش 30 میلیارد ریال خبر داد و افزود: مالک خودرو برای فروش خودرو اقدام به انتشار تصاویر آن در سایت های فروش اینترنتی کرده بود.

سرهنگ حسین زارع در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام این خبر، گفت: ماموران انتظامي کلانتری12 این فرماندهی حين گشت زنی در بلوار ساحلی به يک دستگاه سواری بنز ای250 مشکوک و دستور ایست صادر کردند.

وي تصریح کرد: راننده سواري بنز به هشدار پلیسی مبنی بر ایست خودرو، توجهی نکرده و با سرعت از صحنع متواری شد که با هوشیاری و عکس العمل سریع ماموران خودرو در یکی از خیابان های شهر متوقف شد و راننده خودور به همراه 2 سرنشین آن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: در بررسی اولیه مشخص شد پلاک خودرو دوتکه و در استعلامات صورت گرفته از سامانه، خودروی دارای سابقه سرقت از تهران بوده است که برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شد.

سرهنگ زارع، اظهار کرد: در بررسی های به عمل آمده و بازجویی از متهمان به سرقت دریافتند، متهمان از طریق آگهی فروش خودرو در سایت اینترنتی وفریب مالباخته اقدام به سرقت خودرو کردند ، پرونده تشکیل و متهمان تحویل مرجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه خودروی بنز سواری ای 250 مسروقه به ارزش 30 میلیارد ریال است، از شهروندان خواست: در زمان خرید یا فروش کالا در فضای مجازی هشدارهای پلیسی را جدی بگیرند تا هدف سودجویان و سارقان قرار نگیرند.

 
سارقان ویلاهای خالی از سکنه در دام پلیس محمودآباد

  فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد ازدستگیری سارقان ویلاهای خالی از سکنه و ساختمان های نیمه کاره با 15 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محمودحسین زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، بیان داشت : در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی و ویلا در سطح شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه سارقان را در پوشش تعمیرات تاسیسات شناسایی کردند .

سرهنگ حسین زاده از دستگیری متهمان با هماهنگی قضائی خبر داد و گفت: سارقان در بازجویی های فنی پلیس به 15 فقره سرقت ویلا و ساختمان های نیمه کاره در سطح شهرستان محمودآباد اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه، متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند به شهروندان توصیه کرد: با استفاده از تجهیزات الکترونیکی مناسب و تجهیز منزل خود به حفاظ مناسب پلیس را در اجرای هرچه بهتر ماموریت نظم و امنیت در جامعه یاری کنند.

 
انهدام باند سارقان حرفه ای در جویبار 

 فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از انهدام باند حرفه ای سارقان با 17 فقره انواع سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشريح اين خبر بیان داشت : در پی وقوع چندین فقره سرقت در سطح شهرستان جویبار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی از شناسایی سارقان خبر داد و افزود: با هماهنگی قضائی متهمان به سرقت که با تشکیل باند سرقت اقام به سرقت می کردند، شناسایی و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از کشف 17 فقره انواع سرقت شامل سرقت اماکن خصوصی ، کابل و تجهیزات برق ،کابل و تجهیزات مخابراتی و منزل خبر داد و افزود: در این خصوص مالخر اموال مسروقه شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جعفری با اشاره به اينکه سارقان دستگير شده برای سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند از شهروندان خواست : در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک،موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.
 

کشف 25 فقره سرقت در طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور بابل

 فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 25 فقره انواع سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور خبر داد.

سرهنگ محمد زمان شالیکار در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، بیان داشت: در 24 ساعت گذشته این طرح با هدف ارتقای آسايش و آرامش شهروندان و مبارزه با سارقان، فروشندگان مواد مخدر و اخلاگران نظم و امنیت عمومی به مرحله اجرا در آمد.

وی با اشاره به کشف 25 فقره سرقت از جمله قطعات داخل خودرو، منزل و ساختمان های نیمه کاره، افزود: در این طرح 6 خودرو و 8 موتورسیکلت متخلف توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، اظهار کرد: همچنین در این طرح 9 سارق سابقه دار، 3 عامل تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ شالیکار در پایان از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات از فعاليت مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنيت عمومی در شهرستان را از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام کنند.

 
دستبند پلیس گلوگاه بر دستان سارق اماکن دولتی

 فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری سارق حرفه ای اماکن دولتی با 8 فقره سرقت خبرداد.

سرهنگ محمود کلوانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت اماکن دولتی در شهرستان گلوگاه ، موضوع در دستور کار پليس آگاهی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پس از تجزيه و تحليل سرقت های مشابه ها و بررسي صحنه جرم، موفق به شناسايي سارق حرفه اي و سابقه دار شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از هماهنگی قضائی و دستگیری متهم خبر داد وافزود: متهم در بازجويي های انجام شده به 8 فقره سرقت اماکن دولتی در شهرستان گلوگاه اعتراف و با قرار مناسب روانه زندان شد.

سرهنگ کلوانی افزود: هشدارهای پلیس را در راستای پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت هرگونه موارد مشکوک و امنیتی مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110اعلام کنند.

 
محموله چوب جنگلي قاچاق در نور توقیف شد

 فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 3 تن و 500 کیلو چوب جنگلی قاچاق با توقیف یک وانت نیسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ علی داداش تبار با اعلام اين خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل های شهرستان نور ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی یکی از قاچاقچیان را در حین حمل چوب با یک خودروی نیسان در یکی از محورهای جنگلی شهرستان شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودروی مورد نظر3 تن و 500 کیلو چوب جنگلی که به صورت غیر مجاز از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود، کشف شد.

سرهنگ داداش تبار، تصریح کرد : محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.

 
کشف 10 فقره سرقت سیم برق در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 2 سارق سیم و کابل برق با 10 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قاسم عزیزی در تشریح این خبر، بیان داشت :در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت

وی افزود: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه 2 سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ عزیزی با اشاره به دستگیری هر 2 متهم در اقدامی غافلگیرانه، خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی در بازجویی از متهمان دستگیر شده 10 فقره سرقت سیم و کابل برق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی در پايان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

 
کشف 11 فقره سرقت سیم و کابل برق در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 4 سارق سیم و کابل برق و کشف 11 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ حسن عنایتی گنجی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر، بیان داشت : در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع برق در سطح شهرستان بهشهر ، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی 4 سارق حرفه ای، افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه، متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد:ماموران انتظامی در بازجویی از متهمان 11 فقره سرقت سیم و کابل برق را کشف کردند .

سرهنگ عنایتی گنجی از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد افراد مشکوک در محل کسب و یا سکونت خود، موضوع را سریعاً به پلیس 110 اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار