اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 12 مرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۸۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵ 03 August 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار فرماندهی انتظامی استان مازندران در روز سه شنبه مورخ 12 مردادماه 1400 به شرح ذیل برای بهره برداری به حضور تقدیم می گردد.

 

کشف 22 کیلو گرم تریاک در محور هراز 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مازندران از کشف 22 کیلوگرم تریاک با توقیف یک دستگاه خودرو و انهدام باند توزیع موادمخدر در محور هراز در عملیات مشترک با پلیس مبارزه با موادمخدر آمل خبر داد .

سرهنگ علیرضا ثقفی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر، ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان آمل با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی از فعالیت باند تهیه و توزیع مواد مخدر با خبر شدند .

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، اعضای باند تهیه وتوزیع موادمخدر که با استفاده از خودرو اقدام به قاچاق موادمخدر می کردند، شناسایی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر مازندران با اشاره به شناسایی خودروی متهمان در محور هراز از هماهنگی قضائی برای دستگیری متهمان خبر داد و افزود: در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه خودرو متهمان در محور هراز متوقف و در بازرسی از آن 22 کیلوگرم تریاک کشف شد .

سرهنگ ثقفی از دستگیری 4 متهم از اعضای باند موادمخدر خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

وی از شهروندان خواست: برای رسیدن به جامعه ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

اجرای پویش مردمی خرید امن در استان مازندران

رئیس پلیس فتا استان مازندران از اجرای پویش سراسری خرید امن برای آشنایی کاربران فضای مجازی و شهروندان در خصوص شیوه صحیح خرید امن و ارتقاء آگاهی ‌های اجتماعی در موضوعات کلاهبرداری ‌های اینترنتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سامع خورشاد با اعلام این خبر، بیان داشت : پویش سراسری خرید امن با هدف جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی و آگاه سازی شهروندان با این نوع کلاهبرداری ها و همچنین نحوه خریدهای امن آنلاین به مدت یک ماه از یکم مرداد ماه تا پایان مردادماه در شهر "ساری" برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در حین برگزاری این پویش سعی خواهیم کرد در موضوعاتی همچون خریدهای ناامن از وب سایت های ثبت آگهی و فروش اقلام دست دوم ، عدم پرداخت بیعانه برای خرید کالا به فروشندگان در وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های درج آگهی و همچنین با آگاهسازی شهروندان از پیامدهای خریدهای غیر امن از کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی، به کاهش جرایم اینترنتی کمک کنیم.

رئیس پلیس فتای استان مازندران، افزود: ارتقای آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح خرید امن در فضای مجازی و افزایش سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و مؤثر از این فضا، افزایش مطالبه اجتماعی و رسانه‌ای برای پیاده سازی ساز و کارهای پیشگیری از وقوع جرم در سکوهای فعال، تشویق کاربران به استفاده از سکوها و خدمات پرداخت خرید امن و ضمانت خرید و همچنین داشتن سواد سایبری لازم در هنگام خریدهای اینترنتی در بین کاربران شبکه های اجتماعی از اهداف اصلی این پویش است.

سرهنگ خورشاد نقش رسانه‌های کشوری و استانی را در امر اطلاع رسانی پویش خرید امن مهم برشمرد و گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی، رسانه‌ها در این پویش نقش مهمی را در آگاه سازی کاربران فضای مجازی جهت خرید امن خواهند داشت.

وی بیان داشت: با اجرای این طرح در فضای مجازی جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی در خریدهای آنلاین، افزایش سواد سایبری کاربران، استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در خانواده ها و همچنین ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از جرائم سایبری در سطح کشور و استان متصور است.

رئیس پلیس فتا استان مازندران به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : حتما نکات لازم در خصوص خریدهای اینترنتی را رعایت کرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا باشماره تماس ۰۱۱۲۱۸۲۴۷۱۵ به مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

دستگیری سارق کابل های برق و مخابرات در ساری 

 فرمانده انتظامي شهرستان ساري از شناسايي و دستگيري سارق کابل های برق و مخابرات با 8 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ عبدالله حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع سرقت کابل و سیم های برق در منطقه هولار و روستاهای اطراف شهرستان ساری، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی فردی سابقه دار شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، افزود: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 8فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی اعتراف و 600 متر سیم برق و کابل های مخابراتی از مخفیگاهش در یک منزل مسکونی کشف شد.

سرهنگ حسن زاده از شهروندان خواست : ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده افراد مشکوک که بی جهت در محدوده محل سکونت آنان پرسه می زنند، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

کشف 5تن چوب جنگلي قاچاق در نور

فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 5 تن چوب جنگلی قاچاق با توقیف یک وانت نیسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ علی داداش تبار با اعلام اين خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل های شهرستان نور ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی یک خودرو وانت نیسان حامل چوب آلات جنگلی را در محور اصلی شهرستان شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودروی مورد نظر 5 تن چوب جنگلی که به صورت غیر مجاز از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود، کشف شد.

سرهنگ علی داداش تبار، اظهار کرد: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور ضمن تشکر از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

دستگيري سارق ترانس وکنتور برق در محمودآباد

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از دستگيري سارق ترانس و کنتور برق با 15 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محمود حسین زاده در گفت ‌و‌گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر، گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و تجهیزات برق از شبکه های توزیع روستایی در شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری 11 قرارگرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پس از بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی سارق حرفه ای به عنوان مظنون شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، اظهار کرد: ماموران در عملیاتی غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بازرسی از خودروی وی یک دستگاه ترانس برق سرقتی به ارزش 700 میلیون ریال کشف کردند .

سرهنگ حسین زاده با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 15 فقره سرقت از اماکن خصوصی و سیم برق در این شهرستان اعتراف کرد، اظهار داشت: با هماهنگی قضائی در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی ازقبیل کنتور و ترانس برق کشف شد .

سرهنگ حسین زاده، افزود: اموال مسروقه بعد از شناسایی به مالباختگان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، اظهار داشت: امنیت و آرامش زمانی پایدار خواهد ماند که شهروندان توصیه ها و هشدارهای پلیسی را جدی بگیرند ، چون مشارکت و همراهی مردم با پلیس نقش موثری در برقراری امنیت مطلوب جامعه خواهد داشت .

زندان جویبار مقصد نهایی سارقان حرفه ای

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از دستگیری 3 سارق حرفه‌ای وکشف 9 فقره سرقت کابل برق خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت کابل و تجهیزات برق ، شناسایی و دستگیری سارق ویا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وي با اشاره به شناسایی مخفیگاه 3سارق حرفه ای با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ، افزود: ماموران پليس آگاهي پس از هماهنگی قضائی ، در عملیاتی غافلگیرانه هر 3 متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی جویبار با بیان اینکه متهمان بلافاصله پس از دستگیری منکر هرگونه ارتکاب جرمی بودند،عنوان داشت:متهمان در بازجویی فنی ماموران پلیس آگاهی به 9 فقره سرقت کابل و تجهیزات برق اعتراف کرد.

سرهنگ جعفری تصریح کرد : متهمان پس از تشکیل پرونده و معرفی به مرجع قضائی،طبق دستور قاضی پرونده به زندان معرفی شدند.

ناکامی زوج قاچاقچی در انتقال مواد مخدر در میاندورود

فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از دستگيري زوج قاچاقچی و کشف 4 کیلو گرم انواع مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس ، سرهنگ  مجید باقری در تشريح اين خبر، بیان داشت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در پي کسب خبري مبني بر فعاليت یک زن و شوهر در زمینه تهيه و توزيع مواد مخدر ،بررسی موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی خودروی زوج سوداگر مرگ در حین توزیع مواد مخدر خبر داد و  افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در اقدامی غافلگیرانه خودروی متهمان را توقیف و در بازرسی از آن  4 کیلو گرم تریاک را که به طرز ماهرانه ای در کیف دستی زن جاسازی شده بود، را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری زن و شوهر قاچاقچی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر زن و شوهر قاچاچی مواد مخدر را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

سرهنگ باقری در پايان ضمن بیان اینکه متهمان از استان همجوار وارد شهرستان میاندورود شده بودند، از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشكوک به ويژه شناسايي عاملان تهيه و توزيع مواد مخدر، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

رمز گشایی از 39 فقره سرقت در  بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 39 فقره انواع سرقت در پی اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور خبر داد.

سرهنگ حسن عنایتی گنجی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، بیان داشت : ماموران انتظامی ، با هدف افزایش احساس امنیت شهروندان و مبارزه با سارقان، فروشندگان مواد مخدر و اخلاگران نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت محله محور را به اجراء گذاشتند..

وی با اشاره به تلاش بی وقفه ماموران انتظامی و کشف 39  فقره انواع سرقت ، افزود: ماموران انتظامی در این طرح یک کیلو انواع مواد مخدر ، 2 دستگاه ارز دیجیتال  را کشف و 22  خودرو و 13  موتورسیکلت متخلف را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ،اظهار کرد: همچنین در این طرح 22 سارق ، 3 عامل تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ عنایتی گنجی در پایان از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات از فعاليت مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنيت عمومی در شهرستان را از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام کنند.

کشف 25 فقره سرقت در طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور بابل 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 25 فقره انواع سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور خبر داد.

سرهنگ محمد زمان شالیکار در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، بیان داشت: در 24 ساعت گذشته این طرح با هدف ارتقای آسايش و آرامش شهروندان و مبارزه با سارقان، فروشندگان مواد مخدر و اخلاگران نظم و امنیت عمومی به مرحله اجرا در آمد.

وی با اشاره به کشف 25 فقره سرقت از جمله قطعات داخل خودرو، منزل و ساختمان های نیمه کاره، افزود: در این طرح 6 خودرو و 8 موتورسیکلت متخلف توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، اظهار کرد: همچنین در این طرح 9 سارق سابقه دار، 3 عامل تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ شالیکار در پایان از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات از فعاليت مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنيت عمومی در شهرستان را از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار