اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 13 مرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۸۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 05 August 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار فرماندهی انتظامی استان در مورخ 13 تیرماه 1400 به شرح ذیل  می باشد .


سارقان منازل ساری دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و انهدام باند سارقان منزل و کشف 20 میلیارد طلا و جواهرات سرقتی در ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی با اعلام این خبر، بیان داشت : در پی وقوع سریالی سرقت از منازل شهروندان به شيوه ورود از طریق بالکن منازل و طرح شکايت مال باختگان مبني بر سرقت طلا و جواهرات از منزل آنان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان اداره عمليات ويژه پلیس آگاهی با بررسي صحنه جرم و زواياي مختلف ارتکاب سرقت با انجام اقدامات ویژه اطلاعاتی و استفاده از شگرد های خاص پلیسی موفق شدند، 3 سارق حرفه ای اهل یکی از استان های جنوب غربی کشور را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: با شناسایی محل اختفا، 2 متهم در یکی از شهرستان های استان تهران با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

سردار میرزایی با اشاره به اقرار سرقت بيش از نيم کيلوگرم طلا و جواهرات به ارزش تقريبي بيش از 20 ميليارد ريال، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده با قرار مناسب روانه زندان شدند.

________________________

 محور هراز  مسدود شد

سرپرست پلیس راه استان مازندران از مسدود شدن محور هراز به دلیل وقوع سیلاب و ریزش کوه در محدوده لهاش وپنجاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ هادی عبادی با اعلام این خبر، بیان داشت:  بارش شدید باران روز گذشته در ارتفاعات محورهای مواصلاتی استان منجر به وقوع سیلاب و ریزش کوه در محور هراز شد.

وی تصریح کرد: بر اثر وقوع سیلاب و ریزش کوه در کیلومتر 32 و 35 در محدوده لهاش تونل های 1 و 2 و در کیلومتر 47 تا 50 محدوده پنجاب تونل های 3 و4 در محور هراز این محور از ساعت 18 عصر روز گذشته تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به تلاش ماموران پلیس راه و راهداری برای بازگشایی این محور به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد؛ با رعایت نکات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی پلیس را در برقراری نظم و امنیت ترافیکی یاری کنند.

________________________

ثبت بيش از 735 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي 110 مازندران

معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان از ثبت 735 هزار و 231 تماس با مرکز فوريت هاي پليسي 110 استان طی 4 ماهه اول سال جاری خبر داد.

سرهنگ نعمت الله آزادی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان داشت : امروزه امنيت يک نياز اوليه براي زندگي اجتماعي و جزء مهمي از حقوق شهروندي و از مهمترين وظايف و تکاليف حکومت ها و دولت ها محسوب مي شود که براي ايجاد آن بايد برنامه پيشگيري از جرم را نيزمدنظر قرار داد .

وی تصریح کرد: امنيت پديده اي است که بر همه ابعاد زندگي فردي و اجتماعي انسان ها تأثير مي گذارد و از طريق آن انجام هرگونه کنش و واکنش در عرصه ي حيات فردي و اجتماعي امکان پذير خواهد بود.

معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان مازندران، خاطر نشان کرد: يکي از مهمترين اهداف نيروي انتظامي ايجاد امنيتي پايدار با استفاده از مشارکت هاي مردم و ساير سازمان ها ونهادهاي اجتماعي است که براي دستيابي به اين امر مهم و تحقق شعار پليس پاسخگو مرکز فوريت هاي پليسي 110 در ناجا تشکيل شد .

سرهنگ آزادی دريافت و تجزيه و تحليل درخواست هاي انتظامي، اطلاعاتي و امنيتي شهروندان در بازه زماني کوتاه به منظور اتخاذ تاکتيک هاي مناسب براي پيشگيري از جرم و کاهش آن را از ديگر اهداف نيروي انتظامي در راه اندازي مرکز فوريت هاي پليسي 110 در ناجا عنوان کرد.

وی افزود : طي 4 ماهه اول سال جاری بیش از 735 هزار و 231 تماس به دو صورت حضوري و تلفني با مرکز فوريت هاي پليسي 110 در سطح استان انجام شد که از این تعداد تماش 7/42 درصد عملياتي و 2/57 درصد دريافت مشاوره و راهنمايي از پليس بوده است .

معاون عملیات پلیس مازندران از رضايمندي بالای مردم از خدمات فوريت هاي پليسي110در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: مشارکت مردم با نيروي انتظامي منجر به افزايش احساس امنيت، توسعه امنيت پايدار و پيشرفت جامعه در تمامي زمينه هاي اجتماعي ، اقتصادي ، فرهنگي و ... خواهد شد .

سرهنگ آزادی همچنین با اشاره به افزایش 75 درصدی کشف به وقوع سرقت ها در 4 ماهه اول سال جاری از کاهش سرقت مغازه ها، خودرو، موتورسیکلت طی این مدت خبر داد .

معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان مازندران، گفت: پليس از طريق تلفن و پيامک 110 به صورت شبانه روزي آماده ارائه خدمات به شهروندان است و اين سامانه آسانترين پل ارتباطي مردم با نيروي انتظامي است.
________________________

 انهدام باند سارقان داخل خودرو در کلاردشت

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از دستگیری اعضای باند سرقت اموال داخل خودرو و کشف 8 فقره سرقت خبر داد 

سرهنگ بهادر دیلمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر، بیان داشت :‌ ماموران پلیس آگاهی در پی اطلاع از وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تعقیب سرنخ ها مخفیگاه 2 سارق حرفه ای را شناسایی کردند،اذعان داشت :‌ ماموران در اقدامی غافلگیرانه 2 سارق و یک مالخر را پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت  از اعتراف سارقان به 8  فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو خبر داد و افزود :متهمان پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی اقدامات كاربردي در راستاي کاهش سرقت و استرداد اموال مالباختگان را از اولويت‌هاي پليس اعلام كرد و خاطرنشان کرد : تقویت اقدامات مقابله‌اي و استفاده از تجهيزات پيشرفته از قبیل دوربین های مداربسته و نگهبان محله از مهمترین راهکارهای پیشگیری از وقوع انواع سرقت است.

________________________

افزایش 37 درصدی کشف سرقت در مازندران

رئيس پلیس پیشگیری استان از افزایش 37 درصدي کشف سرقت توسط کلانتری و پاسگاه ‌های استان در چهارماه ابتدایی سال خبر داد.

سرهنگ سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام اين خبر بیان داشت : از ابتدای سال تاکنون ماموران کلانتری و پاسگاه های انتظامی استان در راستای مبارزه با سرقت به عنوان یکی از وظایف ذاتی خود،موضوع را با شناسایی مناطق آلوده و جرم خیز و کنترل افراد سابقه دار و همچنین اجراي طرح‌هاي مختلف پليسي در دستور کار خود قرار دادند.

وی از  افزایش 37درصدی کشف سرقت‌ها توسط ماموران کلانتری و پاسگاههای انتظامی  از آغاز سال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت : دستگیری سارقان نیز در این مدت توسط ماموران کلانتری ها و پاسگاههای انتظامی 13 درصد افزایش یافت.

سرهنگ جعفری در ادامه افزود: با انجام اقدامات تخصصی و تلاش شبانه روزی ماموران کلانتری و پاسگاهها در سراسر استان مازندران، وقوع سرقتهایی مثل احشام 12درصد، پلاک موتور 50درصد، وسایل و قطعات خودرو 11درصد، داخل خودرو6 درصد، موتورسیکلت2درصد، اتومبیل12درصد و مغازه 4 درصد کاهش یافت.

رئيس پليس پیشگیری استان در پایاناز همکاری شهروندان با پلیس در برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت قدردانی کرد و بیان داشت : استفاده از دوربین های مداربسته و ظرفیت نگهبان محله و شبگردها در کاهش سرقت و برخی دیگر از جرائم تاثیر بسزایی داشته است.
________________________

 دستگیری یک سوداگرحرفه ای مرگ در سیمرغ

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از دستگیری یک سوداگر حرفه ای مرگ و کشف 3 کیلوگرم مواد افیونی خبر داد 

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین اسدی در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران انتظامی در پی اطلاع از فعالیت یک سوداگر مرگ و توزیع مواد مخدر بین جوانان و نوجوانان بررسی موضوع را با انجام اقدامات پلیسی در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود : ماموران انتظامی با تلاش بی وقفه خود مخفیگاه این سوداگر حرفه ای مرگ را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از کشف 3 کیلوگرم مواد افیونی در بازرسی از مخفیگاه متهم دستگیر شده خبر داد و خاطرنشان کرد : ماموران انتظامی متهم دستگیر شده را با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

سرهنگ اسدی با اشاره به اینکه پلیس با افرادی که سلامت جامعه را به خطر می اندازند به شدت برخورد می کند، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از اخبار مشابه موضوع را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

 ________________________

توقيف خودروي حامل احشام قاچاق در گلوگاه

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از توقيف یک خودروی نیسان حامل 8 راس احشام فاقد مجوز خبر داد.

سرهنگ محمود کلوانی در گفت ‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران انتظامی در راستای مبارزه با قاچاق کالا ،كنترل خودروهاي عبوري را در محورهای اصلی در دستور کار خود قرار دادند.

وي از شناسایی یک خودروی باری حامل دام خبر داد و تصریح کرد : ماموران انتظامی در بازرسي از خودرو‌ی توقیفی 8 راس گاو و گوساله فاقد مجوز قانوني را کشف کردند.

افزود:برابر نظر کارشناسان ارزش احشام کشف شده بيش ازچهار ميليارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان  گلوگاه با اشاره به دستگيري 2 قاچاقچی و ارزش4 میلیارد ریالی دام های کشف شده بر اساس نظر کارشناسان خاطرنشان کرد: احشام کشف شده پس از صورتجلسه تحويل اداره دامپزشکی شدند.

در پايان سرهنگ کلوانی با تاكيد بر مقابله قاطع پليس با قاچاق کالا، از شهروندان خواست: در صورت اطلاع قاچاق كالا، موضوع را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش كنند.
 
________________________

کشف10 فقره سرقت در سوادکوه

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از دستگیری یک سارق حرفه ای و کشف 10 فقره انواع سرقت خبر داد 

سرهنگ عبدالله اکبری در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان داشت : مأموران پلیس آگاهی شهرستان در پی دریافت خبروقوع چندين فقره انواع سرقت، شناسايي و دستگيري سارق یا سارقان را در دستور کار  خود قرار دادند .

وي افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از بررسي هاي همه جانبه و تحقيقات گسترده پليسي یک سارق حرفه ای را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه ، بيان داشت: متهم که نخست منکر هرگونه ارتکاب جرمی بود،در بازجويي ماموران پلیس و همچنین مواجهه با مستندات محکم پلیسی به 10 فقره سرقت  سرقت منزل، سرقت ساختمان های نیمه کاره، کابل برق و... اعتراف کرد.

سرهنگ اکبری در پایان به شهروندان توصيه كرد: به منظور ايجاد امنيت پايدار در سطح جامعهلازم است شهروندان در صورت نیاز با سامانه 110 پلیس تماس بگیرند.

________________________

آخرین ایستگاه خودروی حامل چوب قاچاق در آمل

فرمانده انتظامي شهرستان آمل از كشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق با توقیف یک خودروی نیسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ ذات الله رضوانی با اعلام این خبر، افزود: در پي کسب خبری مبنی بر قاچاق چوب در یکی از روستا های شهرستان آمل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی خودروی نیسان حامل چوب های قاچاق را شناسایی و آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف 3 تن چوب جنگلی که به صورت غیر مجاز از جنگل برداشت شده بود خبر داد و افزود: چوب های قاچاق مکشوفه به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی آمل از هدایت خودروی نیسان به پارکینگ طبق دستور قاضی پرونده سخن به میان آورد و در پایان عنوان داشت: جنگل به عنوان یکی از مواهب الهی در زندگی انسان و سلامت محیط زیست تاثیرات بسزایی دارد،به همین دلیل باید در حفظ آن کوشا بود.

________________________

دستبند پلیس بر دستان سارقان اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی میاندورود از دستگیری 2 سارق اماکن خصوصی و کشف 10 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مجید باقری در گفت ‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی با شيوه و شگردهايي مختلف بررسي موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان‌ میاندورود با بيان اينكه با ماموران انتظامی با تلاش بی وقفه ، 2 سارق سابقه دار را شناسایی و دستگیر کردند،بيان داشت: متهمان دستگیر شده در تحقيقات پليس به 10 فقره سرقت اماکن خصوصی  اعتراف کردند.

وی گفت : ماموران انتظامی متهمان را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

سرهنگ باقری از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

 فرمانده انتظامی میاندورود در پايان بیان داشت : شهروندان همچنین با نصب اپلیکیشن آموزش همگانی پلیس در تلفن همراه خود می توانند از آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از سرقت و هشدارهای انتظامی استفاده كنند.

________________________

 کشف 22 فقره سرقت در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 22 فقره انواع سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور خبر داد.

سرهنگ محمد زمان شالیکار در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، بیان داشت : ماموران انتظامی این طرح را با هدف افزایش  آسايش و آرامش شهروندان و مبارزه با سارقان ، فروشندگان مواد مخدر و اخلاگران  نظم و امنیت عمومی با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی به اچرا گذاشتند.

وی با اشاره به کشف 22 فقره سرقت  قطعات خودرو، منازل و ساختمان های نیمه کاره، بیان داشت : ماموران انتظامی در ادامه این  این طرح 11 خودرو و 13 موتورسیکلت متخلف را توقیف و راهی پارکینگ کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، اظهار داشت: ماموران انتظامی در این طرح  8  سارق سابقه دار، 4 عامل تهیه و توزیع مواد مخدر  را دستگیر و همه متهمان را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

سرهنگ شالیکار در پایان از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات از فعاليت مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنيت عمومی را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار