باند کلاهبرداری پیامک جعلی در دام پلیس فتای قم

اعضای یک باند ۳ نفره کلاهبرداری از طریق پیامک جعلی سامانه ثنا با تلاش پلیس فتای قم دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 14 December 2021

به گزارش تابناک قم، سردار میرفیضی،فرمانده انتظامی استان قم گفت: در پی شکایت تعدادی از افراد مبنی بر این که شخص و یا اشخاصی با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه ثنا و فریب آن‌ها به روش نصب نرم افزار جعلی بر روی گوشی تلفن همراه کاربران، اطلاعات گوشی و کارت بانکی شان را هک و مبالغ قابل توجهی برداشت می کنند، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتای استان قم قرار گرفت.

وی افزود: طی اقدامات صورت گرفته از سوی کارشناسان پلیس فتای استان، متهمان که به صورت باندی اقدام به این کار می‌کردند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی استان ۳ تن در این رابطه دستگیر شدند.

سردار میرفیضی، برابر اعلام نظر کارشناسان پلیس، رقم کلاهبرداری را بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: اعضای این باند با ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا از افراد می‌خواستند که برای مشاهده ابلاغیه، نرم افزار جعلی را نصب  کنند و آن‌ها را به صفحات جعلی بانک هدایت و از حساب شان برداشت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که در این پرونده ۴۵ تن از شاکیان شناسایی شده اند، تصریح کرد: در نهایت افراد دستگیر شده با توجه به شواهد موجود به جرم خود اعتراف کردند و برای انجام مراحل قانونی به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مرجع قضایی استان شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار