فرمانده سپاه کربلا مازندران خبر داد

شناسایی هزار مکان غیر مجاز در مازندران

یک هزار و ۱۷۹ مکان غیرمجاز شناسایی شد که ۵۰۹ مورد تعرض به جنگل، ۴۸۵ تعرض به منابع طبیعی و ۱۸۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بود که یک هزار و ۱۲۹ مورد در مالکیت اشخاص بود و ۴۱ مورد دولتی و ۹ مورد شرکت‌ها بودند
کد خبر: ۱۰۶۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ 03 September 2022
به گزارش تابناک مازندران ، فرمانده سپاه کربلا مازندران در گفت وگویی اظهار داشت:
یک هزار و ۱۷۹ مکان غیرمجاز در اراضی ملی مازندران شناسایی شد که ۵۰۹ مورد تعرض به جنگل، ۴۸۵ تعرض به منابع طبیعی و ۱۸۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بود که یک هزار و ۱۲۹ مورد در مالکیت اشخاص بود و ۴۱ مورد دولتی و ۹ مورد شرکت‌ها بودند. 
شناسایی هزار مکان غیر مجاز در مازندران
 

 سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران در جلسه کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری ویژه استان مازندران گفت: ۷۲ ساعت پس از سفر رئیس جمهور به مازندران برای شناسایی تغییر کاربری‌های غیر مجاز اقدام کردیم و یک هزار و ۱۷۹ مکان غیرمجاز شناسایی شد که ۵۰۹ مورد تعرض به جنگل، ۴۸۵ تعرض به منابع طبیعی و ۱۸۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بود که یک هزار و ۱۲۹ مورد در مالکیت اشخاص بود و ۴۱ مورد دولتی و ۹ مورد شرکت‌ها بودند.

 

وی ادامه داد: اقداماتی برای قلع و قمع بناهای غیرمجاز در استان انجام شد ولی این زمین ها به چرخه تولید کشاورزی برنگشتند.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران افزود: ابزار لازم برای صیانت از زمین و منابع طبیعی و منابع مالی و انسانی مورد نیاز وجود ندارد تا بتوان از زمین حفاظت کرد.

 

مسلمی اضافه کرد: قوانین و مقررات برای ساخت مسکن روستائیان باید تجدیدنظر شود تا مردم به روستاها برگردند و به تولید کشاورزی بپردازند.

 

وی با بیان اینکه زمین‌هایی که در اختیار دولت است و از انتفاع کشاورزی خارج شد باید تعیین تکلیف شده و به مردم واگذار شود تا فعالیت کشاورزی در آن رواج پیدا کند، گفت: کاداستر اراضی یک نیاز اصلی برای استان است ولی اراده‌ای برای اجرای آن وجود ندارد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار