آتش‌بُرهای ترمیم و احیا شده‌اند

مسئول مدیریت بحران اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس با اشاره به آمادگی این مجموعه برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در فصول گرم سال در مناطق تحت پوشش محیط‌زیست فارس گفت: آتش‌بُرهای این مناطق ترمیم و احیا شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹ 13 May 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مسئول مدیریت بحران اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس با اشاره به آمادگی این مجموعه برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در فصول گرم سال در مناطق تحت پوشش محیط‌زیست فارس گفت: آتش‌بُرهای این مناطق ترمیم و احیا شده‌اند.

مجید خانبازی افزود: در زیستگاه‌های طبیعی مانند پارک‌های ملی، پناهگاه‌های حیات‌وحش و مناطق حفاظت‌شده تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست استان فارس نیز انجام این کار با هدف حفظ زیستگاه و گونه‌های گیاهی ارزشمند و جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی در اولویت قرار گرفته است.

او اظهار داشت: در اثر آتش‌سوزی‌ها میکروارگانیسم‌های موجود در خاک از بین رفته و ترکیب پوششی طبیعت تغییر می‌کند، به‌طوری که بسیاری از گونه‌های مرغوب از بین رفته و گونه‌های نامرغوب جایگزین آن می‌شود.
مسئول مدیریت بحران اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس افزود: در آتش‌سوزی‌ها همچنین خاک حالت دانه‌ای خود را از دست می‌دهد و اکوسیستم شکننده‌تر می‌شود. او گفت: این پدیده از نظر خساراتی که به بار می‌آورد، در مناطق مختلف اهمیت متفاوتی دارد.

خانبازی افزود: وقوع آتش‌سوزی عمدتا بر اثر سهل‌انگاری افراد و کسانی که به نوعی از طبیعت بهره می‌برند و عوامل طبیعی از قبیل صاعقه است که باید از همه ظرفیت‌ها برای کنترل و کاهش آن استفاده کرد.
کپی لینک

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار