کشت محصولات زراعی در 286 هکتار از اراضی لاسجرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: 286 هکتار از اراضی لاسجرد زیر کشت محصولات زراعی قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳ 21 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، عباس غفوریان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه اظهار کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی لاسجرد ۲۸۶ هکتار بوده و عمده محصولات زراعی گندم، جو، خربزه و یونجه است.

وی با بیان اینکه امیرآباد، بخش‌آباد، جمشیدآباد، عربه چال و گیوه عمده روستا‌های زیر پوشش لاسجرد هستند، افزود: ۷۷ نفر بهره‌بردار زراعی در این منطقه در حال کشت و کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه تعداد بهره‌بردار باغی این منطقه را ۱۱۳ نفر عنوان کرد و گفت: سطح زیر کشت محصولات باغی ۷۶۵.۳ هکتار است.

غفوریان عمده محصولات باغی منطقه لاسجرد را زردآلو، گوجه سبز، زیتون (آستان قدس) و پسته عنوان کرد و گفت: منبع تأمین آب چشمه لاسجرد با متوسط دبی ۸۷ لیتر بر ثانیه است.

وی از وجود خاک حاصلخیز کشاورزی و مناسب برای احداث باغ و تولید محصولات مرغوب به‌عنوان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مطلوب لاسجرد نام برد و ادامه داد: این منطقه دارای ظرفیت‌های گردشگری مطلوبی مانند کاروانسرا است که برای جذب توریست بسیار اهمیت و نقش مهمی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه از وجود نیروی جوان و تحصیل‌کرده در روستا به‌عنوان دیگر پتانسیل این منطقه نام برد و گفت: برای افزایش ظرفیت اشتغال نیاز به استقرار واحد‌های صنعتی است.

غفوریان با بیان اینکه منطقه لاسجرد دارای اقلیم چهارفصل است، افزود: می‌توان از ظرفیت این اقلیم برای احداث گلخانه‌های کوچک‌مقیاس به‌خوبی بهره گرفت.

وی از خرده‌مالک بودن اراضی کشاورزی، موقوفه بودن اراضی کشاورزی (آستان قدس رضوی) به‌عنوان برخی موانع و مسائل و مشکلات بر سر راه کشاورزی نام برد و گفت: سطح اجرای سامانه‌های آبیاری نوین به علت مشکل تأمین اعتبار بسیار پایین و در سطح ۲۳۱ هکتار است و انتقال آب با لوله پلی‌اتیلن انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: پایین بودن اعتبارات مکانیزاسیون و بالا بودن درصد سود بانکی از دیگر مشکلات موجود در این منطقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار