کد خبر: ۱۱۶۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳ 28 May 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 07/03/1403 تقدیم حضور می گردد.
-------------------------------------
برخورد با صفحه اينستاگرامي توهين کننده به خادم الرضا در ساري
مرکز اطلاع رساني پليس استان مازندران در اطلاعيه از برخورد با صفحه اينستاگرامي توهين به خادم الرضا در "ساري" خبر داد .
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، در راستاي شناسايي و برخورد با صفحات مجازي توهين کننده به شهيد جمهور، ماموران سازمان اطلاعات فرماندهي انتظامي استان با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني يکي از پيچ هاي اينستاگرامي توهين کننده به خادم الرضا، شهيد آيت الله رئيسي را شناسايي کردند.
براساس اين گزارش، در اين ارتباط متهم که فردي بهايي و متصدي يک واحد صنفي عرضه لوازم التحرير در شهرستان ساري بوده به اتهام تشويش اذهان عمومي و انتشار تصاوير رقص و شادي از شهادت رئيس جمهوري فقيد و همراهانشان با هماهنگي قضائي دستگير شد.
گفتني است، متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و واحد صنفي وي نيز پلمب شد.
-------------------------------------
وانت حامل 93 کيلو حشيش توقيف شد
سردار حسيني، جانشين فرمانده انتظامي استان مازندران از توقيف وانت نيسان حامل 93 کيلو گرم حشيش در محور کياسر به ساري خبر داد .
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، "سردار سيد موسي حسيني" با اعلام اين خبر، بيان داشت: در پي کسب خبري مبني بر حمل و قاچاق موادمخدر در محور کياسر با يک دستگاه خودرو وانت نيسان موضوع در دستور کار پليس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت .
وي تصريح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات فني موفق شدند، رد خودرو وانت نيسان را در منطقه کياسر شناسايي و با هماهنگي قضائي در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه اين خودرو را متوقف کنند.
سردار حسيني از کشف 93 کيلوگرم حشيش در بازرسي از داخل خودرو خبر داد و افزود: در اين خصوص دو قاچاقچي مرد شناسايي، دستگير و پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضائي شدند.
جانشين فرمانده انتظامي استان مازندران با هشدار به سوداگران مرگ و عوامل تهيه و توزيع موادمخدر از برخورد جدي و مقتدرانه پليس با اين افراد خبر داد و افزود: پليس در برخورد با سوادگران مرگ و خرده فروشان مواد مخدر با همکاري دستگاه قضائي از هيچ تلاشي فروگذار نخواهد کرد.
-------------------------------------
کشف اشياء عتيقه 500 ساله دوران اسلامي در شهرستان گلوگاه
سردار حسيني، جانشين انتظامي استان مازندران از کشف 41 فلم اشياء عتيقه 500 ساله که قدمت آن تاريخي اسلامي است در شهرستان گلوگاه خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سردار "سيد موسي حسيني" بيان داشت: در پي کسب خبري مبني بر نگهداري و قاچاق اشياء تاريخي و عتيقه از سوي فردي در شهرستان گلوگاه، موضوع در دستور کار فرماندهي انتظامي آن شهرستان قرار گرفت.
جانشين انتظامي استان مازندران، اظهار کرد: ماموران پليس امنيت اقتصادي استان با همکاري پليس آگاهي شهرستان گلوگاه پس از انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي ، متهم به قاچاق اشياء عتيقه را شناسايي کردند.
وي ادامه داد: ماموران با هماهنگي قضائي پس از دستگيري متهم در بازرسي از منزل وي 40 قلم اشياء عتيقه شامل (سکه، شمعدان، جام استوانه اي، سيني، کاسه، شمشير ) داراي قدمت تاريخي اسلامي را کشف کردند .
سردار حسيني با بيان اينکه برابر اعلام کارشناسان سازمان ميراث فرهنگي، عتيقه جات مکشوفه قدمت 500 ساله و مربوط به دوره اسلامي است، اظهار کرد: اشياء عتيقه، هويت تاريخي و فرهنگي يک جامعه است و پليس با افرادي که بخواهند، هويت تاريخي و فرهنگي کشور را براي کسب منفعت نامشروع مالي غير قانوني خود به تاراج ببرند به شدت و قاطعانه برخورد مي کند.
-------------------------------------
محور هراز به مدت چهار ماه به صورت مقطعي مسدود است
سرهنگ جهان تاب، رئيس پليس راه استان مازندران گفت: محور هراز دوشنبه‌هاي هر هفته به‌دليل اجراي عمليات خاک‌برداري و اصلاح شيب ترانشه در محدوده قلابن تا 20 شهريور ماه مسدود مي‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "يداله جهان تاب" از انسداد مقطعي محور هراز خبر داد و گفت:محور هراز دوشنبه‌هاي هر هفته به‌دليل اجراي عمليات خاک‌برداري و اصلاح شيب ترانشه در محدوده قلابن، مسدود مي‌شود. عمليات انسداد محور هراز تا 20 شهريور ماه امسال ادامه خواهد داشت.
وي افزود: اين محدوديت از ساعت 7 صبح تا 17 روزهاي دوشنبه به‌جز روزهاي قبل و بعد از تعطيلات چند روزه در دستور کار قرار دارد و عمليات انسداد محور هراز تا 20 شهريور ماه امسال ادامه خواهد داشت.
رئيس پليس راه استان مازندران اظهار کرد: طي مدت انسداد، تردد از محورهاي سوادکوه و کندوان به‌عنوان محورهاي جايگزين امکان‌پذير خواهد بود.
سرهنگ جهان تاب در خاتمه از رانندگان، خواست: ضمن رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي در صورت نياز به کسب اطلاعات بيشتر با شماره هاي 21824420 و 21824434 پليس راه استان با پيش شماره 011 تماس بگيرند.
-------------------------------------
آزاد سازي 90 ميلياردي اراضي کشاورزي در رامسر
سرهنگ نبوي، فرمانده انتظامي شهرستان رامسر از آزادسازي 900 متر مربع از اراضي کشاورزي به ارزش 90 ميليارد ريال در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ " سيدجليل نبوي رستاقي" در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري پليس، اظهار داشت: در پي کسب خبري مبني بر تغيير کاربري غير قانوني ، ديوارکشي و ساخت و سازهاي غير مجاز در بخش قابل توجهي از زمين هاي کشاورزي منطقه شستا شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان رامسر، افزود: در اجراي اين ماموريت، پس از هماهنگي هاي قضائي و با حضور نمايندگان اداره جهادکشاورزي نسبت به تخريب ديوارکشي ها و بناهاي ايجاد شده در اين زمين ها اقدام شد .
وي از بازگرداندن 900 مترمربع از اراضي کشاورزي به چرخه توليد در اين عمليات خبر داد ، تصريح کرد: ارزش زمين هاي رها سازي شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر 90 ميليارد ريال برآورد شد.
سرهنگ نبوي با اشاره به دستگيري و تشکيل پرونده براي يک متهم در اين اقدام، اظهار داشت: حفظ بيت المال و اراضي ملي از دست متصرفين و سود جويان همواره در دستور کار پليس قرار دارد و با متخلفان و متصرفان اراضي ملي برابر قانون و با قاطعيت برخورد مي شود.
-------------------------------------
دستگيري سارقان احشام در آمل // کشف 150 راس دام مسروقه
سرهنگ باقري، فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيري 4 سارق و مالخر احشام و کشف 150 راس دام مسروقه در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "مجيد باقري" در بيان جزئيات اين خبر گفت: در پي وقوع سرقت احشام در شهرستان امل، بررسي موضوع خبر در دستور کار ماموران اين فرماندهي قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پليس آگاهي با انجام اقدامات تخصصي 4 سارق و مالخر را شناسايي و پس از هماهنگي با مرجع قضائي در عمليات غافلگيرانه متهمان را دستگير کردند .
فرمانده انتظامي شهرستان آمل تصريح کرد: سارقان در تحقيقات پليس به سرقت 150 راس دام در شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ باقري در خاتمه خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به دادسرا معرفي شدند.
-------------------------------------
کشف 36 کيلو ترياک //دستگيري 4سوداگر مرگ در بابل
سرهنگ جعفري، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران از دستگيري 4 سوادگر مرگ و کشف بيش از 36 کيلوگرم مواد افيوني از نوع ترياک در عمليات ماموران در شهرستان بابل خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس سرهنگ " غلامرضا جعفري " در خصوص اين خبر بيان داشت: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر با انجام اقدامات تخصصي و با اشراف اطلاعاتي به سرنخ هايي از انتقال محموله مواد مخدر از استان هاي شرقي کشور توسط 4 قاچاقچي با يک دستگاه خودرو سواري به سمت شهرستان بابل مطلع شده و بررسي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وي در ادامه افزود: تيم هاي اطلاعاتي و عملياتي پليس محل تحويل موادمخدر در يکي از منازل مسکوني در شهر بابل را شناسايي و به صورت نامحسوس تحت کنترل و رصد خود قرار دادند.
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران تصريح کرد: ماموران با هماهنگي قضايي در يک عمليات ضربتي با ورود به منزل مسکوني قاچاقچيان، مقدار 37 کيلو گرم ترياک که به طرز ماهرانه اي در خودرو جاساز شده بود را کشف کردند.
سرهنگ جعفري با اشاره به دستگيري 4 سوداگر مرگ در عمليات ماموران پليس اين فرماندهي و معرفي به مرجع قضايي گفت: ماموران انتظامي شبانه روز در حال خدمت رساني به شهروندان بوده و هرگز اجازه نخواهند داد مخلان آرامش عمومي به اهداف شوم خود برسند.
-------------------------------------
دستگيري سارقان حرفه اي سرقت خودرو در تنکابن
سرهنگ ديلمي، فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگيري 2 سارق خودرو با 5 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "بهادر ديلمي" در تشريح اين خبر، بيان داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت خودرو، موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.
وي افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي، ماموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي موفق به شناسايي 2 سارق حرفه اي در اين ارتباط شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن، تصريح کرد: با هماهنگي دادگستري در عملياتي ضربتي، متهمان حين اوراق کرن خودرو هاي سرقتي دستگير و از آنان چند دستگاه خودرو سرقتي و مقادير زيادي لوازم سرقتي کشف شد.
وي اظهار داشت: متهمان در تحقيقات و بازجويي هاي به عمل آمده تاکنون به 5 فقره سرقت خودرو و قطعات خودرو اعتراف کردند.
سرهنگ ديلمي با بيان اين که متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند .

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار