کد خبر: ۱۱۶۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱ 06 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه کل ساحل را باید به یک تولیت خاص بدهیم، گفت: در مسئله جمعیت که هم برخورد سلبی و هم ایجابی کمک‌کننده است، راهکارهای مبارزه سلبی با مسئله پیری جمعیت را اجرایی کنید.

به گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در قرارگاه فرهنگی شهرستان های عباس آباد، تنکابن و رامسر در عباس آباد ضمن تسلیت ایام شهادت شهید جمهور و اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر شهید بودن رئیس جمهور و همراهان، اظهار کرد: در اکثریت روستاها در کل مازندران مراسم و مجالس اطعامی برای شهید جمهور و همراهانش برگزار شد که جای تقدیر دارد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر لزوم افزایش حضور روحانی مقیم در این شهرستان، عنوان کرد: ارتباط‌گیری با روحانیون مازندرانی مقیم در قم نیز نکته دیگری است که در کنار فعال کردن مساجد راکد مهم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه منطقه آسیب‌زای ساحل هم از بُعد عمران و آبادانی و هم فرهنگی می‌تواند برای ما فرصت باشد، گفت: الان ساحل ما متروکه افتاده یعنی بستر حدود ۱۰۰ متری از ۴۸۰ کیلومتری ساحل را آزاد اما رها کردیم، از آنطرف در بحث رفت و آمد مشکل داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طرح اتوبان از ساحل و بالای آن مونوریل یا همان قطار پرسرعت، هم می‌تواند ساحل را از خلوت بودن به بیرون بیاورد و هم منجر به کسب درآمد شود.

این مسئول با اشاره شعار امسال، خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در استفاده از سواحل شد و گفت: یکی از مشکلات ساحل کثرت مراکز تصمیم‌گیری است این تداخل خوب نیست، باید کل ساحل را به یک تولیت خاص دهیم، مثلا یک فرمانداری جدید به ۲۲فرمانداری مازندران اضافه کنیم و مختص ساحل با ۱۰۰ متر عرض و ۴۸۰ کیلومتر طول باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر بحث جمعیت است که هم برخورد سلبی و هم ایجابی کمک‌کننده است.

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: سزارین‌ها یکی از عوامل نازایی و مشکل‌زایی هستند، در این بخش آمار در ایران بالاست، نرخ انجامش در بیمارستان‌های خصوصی ۹۰درصد و در دولتی‌ها حدود ۴۰ الی ۵۰درصد است، در سال سقط ۶۰۰هزار نفر باید جلوگیری شود، با عقیم‌زایی مخالفت شود، خانه‌های بهداشت روستایی که در گذشته بهترین عامل کنترل جمعیت بودند اما گویا مخفیانه هنوز این راه را ادامه می‌دهد، بلکه باید تشویق به فرزندآوری کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: مسئله دیگر طلاق است که باید با آن مبارزه شود، دیگری تصادفات است که در سال ۱۸هزار نفر را در پی آن از دست می‌دهيم، باید وضعیت جاده و صنعت خودرو را بهبود بخشیده و رانندگی را کنترل کنیم، اینها راهکارهای مقابله سلبی با بحث پیری جمعیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بنده در سفر اول رئیس جمهور شهید به مازندران هم تاکید کردم که برای استان‌هایی که بیشترین تراکم جمعیتی را در کشور دارند و در سال به سفر مشهد می‌روند قطار پرسرعت بدهید چرا این صنعت را نمی‌آورید؟!

این مسئول به اعضای قرارگاه تاکید کرد: مسئولان امر به معروف در طرح نور به نیروی انتظامی کمک کنند.

وی با اشاره به بحث انتخابات پیش رو، عنوان کرد: این انتخابات برای ما بسیار بسیار مهم است و باید تلاش کنیم تا حضور حداکثری باشد، از شخص رئیسی به مثل رئیسی بی‌اندیشیم، اجمالی درباره ویژگی‌های رئیس جمهور خوب صحبت کنیم.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه دنیای استکبار حساب شده روی جایگاه مادری برنامه‌ریزی کرده است، گفت: روی نقش مادری تاکید کنیم، شهید جمهور تربیت شده یک مادر است، دو دشمن بزرگ خانواده فقر و یتیمی را داشت چون در سن کودکی پدرش را از دست داد، اما یک مادر به این شایستگی رسیده که توانسته فرزند را از کام این دو آسیب به اینجا برساند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار