اخبار کامل انتظامی مازندران در ۲۳ خرداد ماه

کد خبر: ۱۱۷۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷ 12 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 23/03/1403 تقدیم حضور می گردد.


-----------------------------------------------------------------------------------------


بناي غير قانوني در اراضي کشاورزي تخريب شد

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از تغيير کاربري 600 متر مربع از زمين هاي زراعي در يکي از مناطق شهرستان ساري، به ارزشی بالغ بر 15 ميليارد ريال خبر داد. 

سرهنگ "محمد محمدپور" در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري پليس، در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي تغيير کاربري غير قانوني و تصرف 600 متر از اراضي کشاورزي و زراعي در يکي از مناطق شهرستان ساري،  موضوع در دستور کار رابطان اين پليس و ماموران انتظامي آن شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: پس از هماهنگي هاي قضائي، با همکاري کارشناسان جهاد کشاورزي آن شهرستان، تمام ديوار کشي ها و بناهاي ايجاد شده در زمين مذکور تخريب شد و در اختيار بخش کشاورزي قرار گرفت .

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران، تصريح کرد: مالک زمين مذکور که پس از تفکيک غير قانوني اين زمين اقدام به ديوار کشي و ساخت و سازهاي غير مجاز در آن کرده بود نيز پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ محمدپور ارزش زمين هاي رهاسازي شده در اين عمليات را بالغ بر 15ميليارد ريال عنوان کرد و با اشاره به مبارزه جدي  پليس با جرايم اقتصادي از مردم خواست  در صورت مشاهده هرگونه زمين خواري، تصرف اراضي ملي و يا کشاورزي  موضوع را از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

------------------------------------

رفع تصرف اراضي کشاورزي در محمودآباد

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از تغيير کاربري غير قانوني 33 هزار متر مربع از زمين هاي زراعي در يکي از مناطق شهرستان به مبلغي بالغ بر 660 ميليارد ريال خبر داد. 

سرهنگ "محمودحسين زاده" در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري پليس، اظهار داشت: در پي تغيير کاربري غير قانوني و تصرف 33هزار متر از اراضي کشاورزي و زراعي در يکي از مناطق شهرستان محمودآباد،  موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: پس از هماهنگي هاي قضائي، با همکاري کارشناسان جهاد کشاورزي  شهرستان، 19مورد ديوار کشي و 11مورد بناهاي ايجاد شده در زمين هاي مذکور تخريب شد و در اختيار بخش کشاورزي قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد، تصريح کرد: مالکان زمين هاي مذکور که پس از تفکيک غير قانوني اين زمين ها اقدام به ديوار کشي و ساخت و سازهاي غير مجاز در آن کرده بودند نيز پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

سرهنگ حسين زاده  ارزش زمين هاي رهاسازي شده در اين عمليات را بالغ بر 660 ميليارد ريال عنوان کرد و با اشاره به مبارزه جدي  پليس در اين خصوص، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه زمين خواري، تصرف اراضي ملي و يا کشاورزي  موضوع را از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

------------------------------------

کشف سيگار خارجي قاچاق در "آمل" 

فرمانده انتظامي شهرستان آمل از کشف 107 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق در اين شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ"مجيد باقري" در تشريح اين خبر گفت: در پي کسب خبري مبني بر ورود اقلام قاچاق توسط يکدستگاه خودرو تاکسي 405 از تهران بزرگ به سمت شهرستان آمل، ماموران اين فرماندهي در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انجام اقدامات فني در حين گشت زني خودرو مذکور را رويت و متوقف کردند.

وي ادامه داد: ماموران پاسگاه چلاو با هماهنگي قضايي و بررسي صورت گرفته از خودرو، تعداد 107 هزار نخ انواع سيگار خارجي قاچاق را كشف کردند.

سرهنگ باقري با اشاره به اينکه در اين رابطه يک متهم نيز دستگير شد، تصريح کرد: فرد دستگير شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل با اشاره به اينکه برخورد با سودجويان و مقابله با قاچاقچيان به صورت مستمر در دستور كار پليس اين شهرستان قرار دارد، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سريعا با شماره تلفن و سامانه پيامكي 110 به پليس اطلاع دهند

------------------------------------

آزادسازي 84 ميلياردي اراضي کشاورزي در ساري

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از تغيير کاربري 1200متر مربع از زمين هاي زراعي در يکي از مناطق شهرستان ساري، به 84ميليارد ريال خبر داد. 

سرهنگ "محمد محمدپور" در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري پليس، در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي تغيير کاربري غير قانوني و تصرف 1200متر از اراضي کشاورزي و زراعي در يکي از مناطق شهرستان ساري، موضوع در دستور کار رابطان اين پليس و ماموران انتظامي آن شهرستان قرار گرفت.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران، تصريح کرد: پس از هماهنگي هاي قضائي، با همکاري کارشناسان جهاد کشاورزي آن شهرستان، تمام ديوار کشي ها و بناهاي ايجاد شده در زمين مذکور تخريب شد و در اختيار بخش کشاورزي قرار گرفت .

وي افزود: مالک زمين مذکور که پس از تفکيک غير قانوني اين زمين اقدام به ديوار کشي و ساخت و سازهاي غير مجاز در آن کرده بود نيز پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ محمدپور ارزش زمين هاي رهاسازي شده در اين عمليات را بالغ بر 84ميليارد ريال عنوان کرد و با اشاره به مبارزه جدي  پليس با جرايم اقتصادي از مردم خواست  در صورت مشاهده هرگونه زمين خواري، تصرف اراضي ملي و يا کشاورزي  موضوع را از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

------------------------------------

دستبند پليس ساري بر دستان سارق اماکن خصوصي

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از شناسايي و دستگيري سارق اماکن خصوصي با 4 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" با اعلام جزئيات اين خبر گفت: در پي اعلام خبري مبني بر سرقت از يک ساختمان نيمه کاره در ساري، موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه رودپي قرار گرفت.

وي تصريح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي ، سارق را که داراي سابقه سرقت بوده به عنوان مظنون شناسايي و با هماهنگي قضائي وي را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري با اشاره به اعتراف متهم به 4 فقره سرقت از اماکن خصوصي و ساختمان هاي نيمه کاره افزود: متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ حسن زاده ضمن هشدار به صاحبان ساختمان هاي نيمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست : با استفاده از نگهبان مطمئن و با تجربه در ساختمان هاي درحال ساخت و نيمه کاره ضريب سرقت اموال خود را کاهش دهند.

------------------------------------

فرار از منزل

متاسفانه امتحان هاي ترم را با نمره هاي خيلي پايين، پاس کردم و همين موضوع رودررويي من را با پدر و مادرم سخت تر کرد و از ترس يک مدت نمره هايم را مخفي کردم ،اما چند روز بعد وقتي پدر و مادرم متوجه کارنامه ام شدند آن قدر عصباني شدند که پدرم با هرچه که نزديکش بود من را کتک زد. 

دختر جواني را در کلانتري به دليل فشارهاي روحي زياد نزد واحد مشاوره آوردند ،مشکلات او را جويا شدم و پس از همدردي  با او، خانواده اش را با روش برخورد موثر و ايجاد محيط امن و با آرامش راهنمايي کردم.

وي مشکلات خود را به اين صورت بيان کرد :خودم را خيلي تنها و بي انگيزه حس مي کنم چون در مدرسه هم معلم و مدير از نظر درسي و انظباطي از من رضايت نداشتند و با حرف هايشان بيشتر من را بي انگيزه مي کردند و در داخل خانه هم رفتارهاي پدر و مادر من را کلافه مي کرد

متاسفانه امتحان هاي ترم را با نمره هاي خيلي پايين، پاس کردم و همين موضوع رودررويي من را با پدر و مادرم سخت تر کرد و از ترس يک مدت نمره هايم را مخفي کردم ،اما چند روز بعد وقتي پدر و مادرم متوجه کارنامه ام شدند آن قدر عصباني شدند که پدرم با هرچه که نزديکش بود من را کتک زد و از فرداش من با کبودي صورت نتونستم به مدرسه بروم و بي هدف به سمت پارکي رفتم و در آنجا نشستم که پسر جواني هم کنارم نشست و شروع به صحبت و سوال  از کبودي صورتم کرد.

او با حرف هاش من را فريب داد به طوري که انگار ساليان سال هست او را مي شناسم و به او اعتماد کردم و وقتي از من درخواست کرد که به علت تاريکي هوا بهتره به خانه او بروم، خام حرف هاي او شدم و متاسفانه وقتي به خانه اش رفتم متوجه نقشه شيطاني اش شدم و با هزار سختي از دست پسر شيطان صفت فرار کردم.

نظر کارشناس ( تشخيص):    

دختر جوان به علت فشارهاي روحي و رواني و خلا عاطفي بدون عواقب کار خود با يک تصميم نامعقول از منزل فرار کرد که اگر خانواده مي توانست ارتباط بهتر و صميمانه اي با فرزند خود برقرار کند مشکلات فرزند کاهش و آسيب کمتر را فرزند و خانواده شاهد بودند.

فرار از منزل  در اين سنين بسيار شايع است ولي نه تنها باعث کاهش مشکلات نمي شود بلکه مشکلات را چند برابر مي کند .

سبب شناسي ( بررسي علل و عوامل فردي ، خانوادگي، رواني  و اجتماعي):

عوامل فردي:

* حساسيت دوران نوجواني

* بيماري هاي روحي

* اختلاف فرد با اعضاي خانواده

* تحقير شدن

* دائما مقايسه شدن با بقيه

عوامل خانوادگي: 

* خانواده در شکل دهي به زندگي و رفتار فرد تا حد زيادي موثر است .اگر خانواده با مشکلات و اسيب هاي عديده اي مواجه باشد ،روند جامعه پذيري اعضاي خانواده مختل مي شود .

*خانواده بي کفايت

*خانواده اشفته

*خشونت در خانواده

*تبعيض در خانه

* محدوديت مطلق

*آزادي مطلق

عوامل اجتماعي:

*ضعف نظارت اجتماعي

*مشکلات اقتصادي

*تغيير ارزشها

آسيب هاي رايج بعدي:

آسيبهاي اجتماعي از جمله فرار همچون امراض و ويروسي هايي هستند که اخلاقيات و حيات اجتماعي را با خطر مواجه کرده و منجر به رواج بي حرمتي اخلاقي ،تخطي از هنجارهاي اجتماعي و ايجاد فضاي مسموم در جامعه مي شوند که مي تواند با شکست حريم هاي اخلاقي ،بهداشت روحي و رواني اعضاي جامعه را تهديد کرده و آسيب جدي بر سلامت جامعه وارد کند.

 فرار دختران هزينه هاي فراواني را بر دوش جامعه و دولت مي گذارد به طوري که اقداماتي نظير دريافت گزارشات فقداني دختر و شناسايي دختران فراري توسط نيروهاي چند گانه امنيتي ،بازجويي و انجام مراحل قضايي ،ايجاد مراکز مختلف مانند کانون اصلاح و تربيت و مراکزي که قبلا در زمينه ساماندهي دختران فراري فعال بودند و نيز مسئوليت سازمان بهزيستي که تماما هزينه هاي هنگفتي را برجامعه تحميل مي نمايد .

اقدامات پيشگيرانه

اوليه

*توجه و رسيدگي بيشتر به نهاد خانواده و سعي در رفع مشکلات مختلف تربيتي ،اقتصادي ،فرهنگي انها از طريق دولت .

* احياي سنت هاي ديني و حاکميت ارزش هاي اجتماعي اسلام نظير وجوب احترام به والدين ،رسيدگي به خويشان ،نظارت فاميلي

*ارائه برنامه هاي مفيد و آموزش همگاني از سوي رسانه هاي گروهي

ثانويه

تقويت و سازماندهي نهاد هاي مردمي موثر در امداد خانواده از جهات مختلف ،نظير کميته امداد خميني (ره) ،بنياد هاي خيريه ،صندوق هاي قرض الحسنه و ....

ثالثيه

به استناد تحقيقات ،بيشتر دختران فراري از بين خانواده هاي نابسامان بوده و اغلب فرزندان طلاق هستند به کارگيري تمام تمهيدات جهت پيشگيري و کاهش نرخ طلاق از طريق تقويت *مراکز مشاوره

*اجبار به شرکت در کلاسهاي آموزشي

اجبار در مراجعه به مراکز مشاوره از طريق اهرم هاي دولتي.... ضروري  است .

پيشنهادات کاربردي

- از انجا که بسياري از دختران فراري (70در صد) در سنين 14-17 ساله و در دوره هاي حساس نوجواني و راهنمايي قرار دارند و با مشکلات متعدد خاص اين دوره مواجه مي باشند لذا بخشي از پيشنهادات جهت پيشگيري از فرار دختران معطوف به وزارت آموزش و پرورش مي باشد .

*تهيه و نمايش فيلم هاي اموزشي درباره اثرات انواع روش هاي نادرست تربيتي (از جمله محدوديت زياد ،ازادي زياد ،فاصله عاطفي،فاصله اطلاعاتي و ...) فقط براي اطلاع والدين

*تقويت ارتباط ميان والدين دانش آموزان با مربيان و عدم واگذاري مسئوليت تربيت فرزندان به مدرسه يا خانواده به تنهايي

*تقويت مراکز مشاوره اي مفيد و کارامد در مدارس يا تمام مناطق اموزش و پرورش استان ها و شهرستان ها

* در انجام تست روانکاوي و سلامت سنجي روحي و رواني از تمام دانش آموزان و تشخيص و شناسايي کودکان مستعد فرار از لحاظ ويژگي هاي روحي و خانوادگي و الزام مراقبت هاي روانکاوي از آنها

*بها دادن به مسئله ترک تحصيل دانش آموزان يا فرار آنها از مدرسه و ضرورت ارتباط با خانواده هاي اين دختران

اقدامات انجام شده:

ارائه مشاوره تخصصي در ارتباط با عوامل زمينه ساز فرار  از منزل کيس ويژه ومصاحبه و ارزيابي کامل از فرد براي کمک به وي در شرايط به وجود آمده براي خانواده و اميد دادن به آنها مبني بر اينکه مشکلات پشت سر گذاشته مي شود و کاهش شيوه کارهايي که منجر به بر انگيختگي مي شود .

 تهيه و تنظيم :مهسا فکوري –کارشناس ارشد روانشناسيم- شاور و مددکار اجتماعي کلانتري 12 کشاورز  شهرستان بابل 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار