کد خبر: ۱۱۷۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹ 18 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، خطیب جمعه ساری با بیان اینکه مسئله اول کشوری ما فعلا انتخابات است، باید آن را جدی بگیریم گفت: یکی از بزرگترین یادگاران پیامبران همین قربانی کردن در عید قربان است که یادگار حضرت ابراهیم (ع) است.

بر اساس گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های عید قربان مصلای امام خمینی (ره) ساری، ضمن سفارش بر تقوای الهی، اظهار کرد: خدای بزرگ فرمودند که در عید قربان نماز عید قربان بخوانید و قربانی کنید.

وی افزود: موجودات عالم سه دسته هستند، یک دسته با غریزه کار و زندگی می‌کنند که حیوانات هستند، دسته دیگر فقط براساس وظیفه زندگی می‌کنند که ملائکه هستند، یک دسته مثل ما هم غریزه داریم هم براساس وظیفه باید کار کنیم، باید آدم وظیفه‌شناسی باشیم.

آیت الله محمدی لائینی عنوان کرد: یکی از بزرگترین یادگاران پیامبران همین قربانی کردن در عید قربان است که یادگار حضرت ابراهیم (ع) است، این حضرت مظهر مقدم‌داشتن وظیفه بر غریزه است، خیلی وقت‌ها غریزه و وظیفه با هم نمی‌سازند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به مثال‌هایی از تقدم غریزه بر وظیفه و برعکس، عنوان کرد: خانم باید حجابش را رعایت کند یعنی وظیفه را بر غریزه مقدم دانسته و کسی که رعایت نمی‌کند یعنی غریزه را بر وظیفه مقدم دانسته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بعد از حضرت ابراهیم (ع) تاکنون هر ساله حجاج آن روز قربانی می‌کنند، وقتی حجاج قربانی می‌کنند یعنی وظیفه را بر غریزه مقدم دانستند و هدف از قربانی باید همین باشد.

*خطبه دوم

این مسئول در خطبه دوم ادامه داد: اگر باتقوا باشیم همیشه غریزه را بر وظیفه مقدم می‌داریم.

وی گفت: الحمدالله در شهرستان ساری زراعت گل محمدی و گلاب‌گیری در حال رواج است که درآمد خوبی دارد اما کشاورزان انتظار دارند که جهاد کشاورزی برای جشنواره غرفه‌های فروش در اختیارشان قرار دهد.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: مسئله اول کشوری ما فعلا انتخابات است، باید آن را جدی بگیریم، مقام معظم رهبری در دیداری روز شنبه گذشته با برخی از مدال‌آوران فرمودند: برای انتخابات در درجه اول افزایش مشارکت مهم است، پس یک نفر هم نباید باشد که رای نداده باشد، بعد فرمودند که برای انتخاب خوب ببینید چه کسی به ملاک‌های انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در جهت این ملاک‌ها را دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: مسئله اول جهان اسلامی ما همین جریان غزه و فلسطین است که دشمنان می‌خواهند فلسطین فراموش شود و مسئله‌های چهار و پنج ما باشد اما حضرت امام با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس نشان داده که مسئله فلسطین برای ما همواره مسئله اول است و نباید فراموش شود که غاصبان به فلسطین آمدند و خانه و زندگی را غصب کرده‌اند.

وی با اشاره به قتل عام ۴۰هزار نفر در طول هشت ماهه گذشته در غزه، اظهار کرد: وظیفه ما این است که فلسطین مسئله اول ما باشد و از غزه و فلسطین حمایت کنیم.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: جنگ در غزه جنگ بین غریزه و وظیفه را نشان می‌دهد که طبق وظیفه غزه‌ای‌ها مقاومت کنند با اینکه غریزه چیز دیگری می‌گويد، یعنی وظیفه را مقدم دانستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان تصریح کرد: درود خدا به خانواده‌های شهدا که مثل حضرت ابراهیم عمل کرده و فرزندان خود را به قربانگاه فرستادند و نشان دادند که وظیفه مقدم بر غریزه است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار