کد خبر: ۱۱۷۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲ 30 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران از توزیع مستقیم ۱۱۶ تن انواع کود در بخش کشاورزی مازندران خبر داد.

رضا افراسیابی با بیان اینکه کودهای کشاورزی شامل ازته، فسفاته و پتاسه برای بخش کشاورزی مازندران بوده که به صورت مستقیم توزیع شد، اظهار کرد:  کاهش هزینه های مرتبط با توزیع از مزیت های اصلی توزیع مستقیم کود به شمار می‌رود.

توزیع نهاده رایگان برای مبارزه با مگس میوه در باغات بابل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از توزیع نهاده رایگان برای مدیریت و کنترل آفت مگس میوه مدیترانه ای در این شهرستان خبر داد و گفت: این نهاده‌ها شامل تله مکفیلد به همراه فرمون جلب کننده جهت ردیابی در ۱۷ هکتار، ۳۷ لیتر پروتئین هیدرولیزات برای بیت اسپری ۲۰ هکتار و مالاتیون و دیپترکس جهت کاور اسپری ۲۶ هکتار باغ بود.

محسن آهنگری با بیان اینکه در توزیع این نهاده یارانه‌ای به باغداران پیشرو و باغدارانی که اقدام به شناسنامه‌دار کردن باغ کردند توجه ویژه می‌شود، گفت: این شهرستان دارای ۲۴ هزار و ۳۵۵ هکتار اراضی باغی با تولید  ۷۱۰ هزار و ۶۲۳ تن محصول از شهرستان های تأثیر گذار در تولید محصولات باغی استان مازندران بوده و در تولید پرتقال رتبه اول استان را دارد.

افزایش ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از افزایش ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی در این شهرستان در ۳ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: جوجه‌ریزی توسط مرغداران گوشتی شهرستان در سه ماهه نخست سال جاری به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه رسید.

عبداله رحیمی خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای ۱۶۴ واحد مرغداری گوشتی فعال و ۱۷ واحد مرغ مادر است 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار