گردشگری سلامت فرصتی برای سرمایه گذاری در ایلام است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: گردشگری سلامت فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در ایلام است.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵ 16 July 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ شریفی بیان داشت :  گردشگری سلامت یکی از زیر مجموعه‌های مهم گردشگری در دنیا محسوب می شود و ارزآوری در این بخش می‌تواند باعث رشد و شکوفایی اقتصاد کشورها شود .

وی اظهار کرد : گردشگری سلامت شامل گردشگری پزشکی، گردشگری طبیعت درمانی و گردشگری تندرستی بوده و کشور ما با دارا بودن سابقه طولانی در پزشکی و طب سنتی می‌تواند به جایگاه قابل قبولی در این زمینه دست یابد.

شریفی ادامه داد : سامان‌دهی بیماران در داخل کشور موضوعی است که نه تنها برعهده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است بلکه همکاری‌های چند بخشی دستگاه‌های مربوطه را نیز می طلبد.

وی یادآور شد : چشمه‌های آبگرم شهرستان دهلران از جاذبه‌های بسیار جالب استان ایلام است که فرصتی را برای استفاده از این آبگرم برای گردشگران فراهم کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: این چشمه‌های آبگرم دارای چشمه های بهداشتی آبگرم و استخرهای لجن درمانی بوده که از اهمیت درمانی خاصی برخوردار است که آب این چشمه‌ها در طول روز با توجه به انعکاس نور خورشید به صورت هفت رنگ خود را نشان می دهد، این آب گرم یکی از آب گرم های نادر ایران است که در راستای خواص درمانی فوق العاده آن از جمله درمان رماتیسم، حساسیت، زخم‌ها و شکستگی استخوان دردهای مفصلی و کوفتگی بسیار موثر است.

شریفی خاطرنشان کرد : با توجه به همسایگی استان ایلام با کشور عراق و جهش چشمگیر سطح خدمات درمانی در این استان، ایلام می‌تواند به یکی از قطب‌های مهم گردشگری سلامت در کشور تبدیل شود./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار