چارچوب ولایت در قران مشخص شده است

کد خبر: ۲۳۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ 02 June 2016
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) تکریم ولایت است، گفت: صیانت از ولایت فقیه از وظایف مجلس خبرگان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در مسجد صاحب‌الزمان شهر یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مراسم ارتحال امام تکریم ولایت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آیه‌ای در قرآن کریه به‌نام ولایت وجود دارد که در آن چارچوب ولایت تبیین شده است.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه ادامه ولایت خداوند است، افزود: ولایت فقیه ولایت خداوند، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است که تبعیت از ولایت فقیه موجب سربلندی مردم در جامعه می‌شود.

فرحانی با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های افراد ولایت‌مدار افزود: امام خمینی علمدار ولایت عصر حاضر است و ایستادگی در برابر کفر و ستم از خصوصیات برجسته و بارز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان بیان کرد: روزی که رژیم شاه مردم را در 15 خرداد به گلوله بست و در مدرسه فیضیه قم طلاب ما را به شهادت رساند امام خمینی(ره) در مقابل طاغوت ایستادند و به یاری خداوند و همراهی مردم انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی ارتباط عمیق با خداوند و اعتماد و محبت نسبت به خداوند را از ویژگی افراد ولایت‌مدار دانست و افزود: مردم ولایتمدار انقلاب اسلامی علاوه بر ایستادگی در برابر رژیم طاغوت در حوادث بعد از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی به رهبری امام خمینی ایستادگی کردند و پیروز شدند.

فرحانی با اشاره به اینکه دشمن بعد از ناکامی در جنگ نظامی به دنبال راه‌اندازی جنگ نرم است، افزود: برای مقابله با جنگ نرم نیازمند حوزه علمیه و دانشگاه ولایت‌مدار هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خارج شدن از چارچوب ولایت را منتهی به شکست دانست و افزود: راز پیروزی و موفقیت ولایتمداری و پیروی از ولایت فقیه است.

وی بر لزوم صیانت از ولایت فقیه تأکید کرد و یادآور شد: صیانت از ولایت فقیه و ولایت‌مداری از وظایف اصلی مجلس خبرگان است و در دیدار اخیر اعضای مجلس پنجم با مقام معظم رهبری بر این امر تأکید شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار