فرماندارسرپل ذهاب: بهبود حوزه سلامت شهرستان نیازمند نگاه ویژه مسوولان است

فرماندار سرپل ذهاب گفت: بهبود و ارتقای حوزه سلامت این شهرستان نیازمند نگاه ویژه مسوولان بهداشت و درمان است.
کد خبر: ۳۳۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 29 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، جهانبخش حیدری روز سه شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی سرپل ذهاب، افزود: بیمارستان شهدای این شهرستان به لحاظ جایگاه خوبی که در حوزه بهداشت و درمان دارد همواره پذیرای بخش زیادی از مراجعه کنندگان از سایر شهرستان هاست.
وی اظهار کرد: تدابیر لازم برای تجهیز و رفع نواقص موجود در حوزه بهداشت و درمان شهرستان باید با هم افزایی دستگاه های اجرایی ذیربط، اتحاذ شود.
وی بیان کرد: این شهرستان از نظر تامین پزشک متخصص در شرایط مطلوبی قرار دارد که این امر نقطه قوتی برای حوزه بهداشت و درمان سرپل ذهاب است.
فرماندار سرپل ذهاب اضافه کرد: احداث توقفگاه خودرو و ساماندهی فضای سبز محوطه بیمارستان شهدای سرپل ذهاب، دو امر مهم و اساسی هستند که برای اجرای آنها باید شهرداری تمام توان خود را به کار گیرد تا هر چه سریعتر این طرح ها عملیاتی شود. 
حیدری افزود: با توجه به فعالیت شبانه روزی مراکز درمانی شهرستان، باید اقدام لازم برای نصب روشنایی در بیمارستان شبانه روزی سرپل ذهاب صورت گیرد تا شاهد هیچ گونه کمی و کاستی در این زمینه نباشیم. 
وی گفت: جداسازی و فنس کشی محل فرود بالگرد و تشکیل تیم مدیریت بحران بیمارستان شهدای سرپل ذهاب از دیگر مسایلی است که باید مورد توجه بیشتر مسوولان دستگاه های اجرایی ذیربط قرار گیرد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب نیز با تشریح اقدام های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان در چهار ماه گذشته، گفت: در راستای اجرای طرح تشدید بهداشت محیط، تاکنون 2 هزار مورد بازرسی از اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفت که در همین راستا بیش از 2 هزار و 850 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی جمع آوری و ضبط شد.
مازیار طهماسبی در ادامه افزود: همچنین تعداد 242 مورد نمونه برداری و 10 هزار و 926 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی شهرستان سرپل ذهاب انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که بررسی و نظارت بر سلامت مواد غذایی یکی دیگر از وظیفه های شبکه بهداشت و درمان است، در همین راستا تعداد 19 مورد نمونه برداری از مواد غذایی شهرستان صورت گرفته است.
پیگیری مشکل بهداشت سرسراهای ورزشی و نظافت عمومی شهرستان، رفع مشکل بهداشتی شهرک مشاغل فنی، نظارت برمکان های تهیه و توزیع مواد غذایی ، جلوگیری از کشتار غیرمجاز مرغ زنده ، نظارت بر وضعیت بهداشت محیط مدارس و کلرزنی مداوم و رفع شکستگی خطوط آبرسانی مناطق روستایی از مهمترین مصوبه های این جلسه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار