کد خبر: ۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱ 20 January 2015
شماری از مشترکان برق در چند روستای بخش مرکزی شهرستان آمل اوایل هفته جاری با دریافت قبض های دوره جدید برق ومشاهده افزایش چندین برابری آن در مقایسه با دوره های گذشت برق از سرشان پرید.

به گزارش ایرنا، شماری از این مشترکان برق که ساکن روستاهای ' کهنه دان، پولیکیاده و عالی کلاآهی' و چند روستای همجوار بودند، در پی دریافت قبض های برق با حضور در اداره توزیع برق شهرستان آمل خواستار بازنگری در قبض های توزیع شده شان شدند.

تعدادی از روستاییان ساکن روستای کهنه دان آمل با اعلام اینکه با مشاهده قبوض برق خود که در مقایسه با دوره قبلی افزایش چشمگیری داشته شوکه شدند و نسبت به نحوه محاسبه آن اعتراض دارند.

این عده با بیان اینکه در فصل سرد سال به طور طبیعی استفاده از وسایل برقی کمتر و استفاده از وسایل گازسوز بیشتر می شود وافزایش حداقل 10تا 20 برابری قابل توجیه نیست، و اداره برق شهرستان آمل باید هرچه سریعتر نسبت به اصلاح قبض های صادرشده و کسر آن از حساب مشترکان اقدام کند.

یکی از مشترکان برق در روستای کهنه دان آمل با بیان اینکه با وجود افزایش بهای مصرفی برق در سال جاری در قبض های صادر شده در دوره های گذشته کمتر از 150 تا 200هزار ریال بوده است، گفت: در قبض جدید برق منزل رقمی معادل بیش از دومیلیون 700هزار ریال به دست رسید که باعث تعجب و حیرت بنده ودیگر اعضای خانواده شد.

این مشترک برق اضافه کرد: در مراجعه به اداره برق شهرستان آمل پیگیر رسیدگی به این افزایش بی سابقه شده بودم که متاسفانه تاکنون جوابی به ما داده نشد.

دهیار روستای کهنه دان آمل هم با تایید توزیع قبض های برق که با تعجب وگلایه های مشترکان این روستا همراه بوده است، به ایرنا افزود: متاسفانه قبض های افزایشی برق در این روستا به مشترکان توزیع شده و آنها خواهان پیگیری توسط شورای اسلامی روستا ودهیاری با اداره برق شهرستان شده وشماری هم خودشان مستقیما با حضور در اداره برق خواهان اصلاح آن شده بودند.

'علیرضا آقابراری 'ادامه داد: البته توزیع قبض های برق افزایشی فقط مربوط به روستای کهنه دان نبوده وروستاهای همجوار نیز با مشکل مشابهی مواجه شده بودند.

وی اضافه کرد: در پیگیری با اداره برق شهرستان آمل، مسئولان واحد مشترکان این اداره دستور پیگیری دادند وماهم منتظر آن هستیم.

در همین راستا بخشدار مرکزی آمل هم با بیان اینکه عصر دوشنبه از توزیع قبض برق های جدید در تعدادی از روستاهای این بخش مطلع شده است، گفت: از دهیاران وشوراهای روستاهایی که قبض افزایشی برای مشترکان این روستاها توزیع شده خواسته ایم تا روز سه شنبه با حضور دربخشداری نسبت به آن چاره اندیشی کنیم.

'محمدرضا نصیری' به ایرنا افزود: درحال حاضرنمی توان هیچ نظریه ویا فرضیه ای وارد کرد و به مشترکان این روستاها قول خواهم داد هرچه سریعتر این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

درپی بیشتر شدن تماس های مشترکان معترض برای پیگیری وضعیت تعرفه های برق صادرشده از طریق رسانه ها، این موضوع را با رییس اداره توزیع برق شهرستان آمل پیگیرشدم که قاسمی با تایید توزیع قبض هایی با رقم های بالا در برخی روستاهای این شهرستان گفت: متاسفانه این اتفاق در پی جابه جایی شماره بردار برق و حضور فرد جدید دراین پست در روستای کهنه دان وروستاهای همجوار آن بوده است.

'نورعلی قاسمی' به ایرنا افزود: به محض این اتفاق وحضور تعدادی از مشترکان معترض در محل اداره برق شهرستان، به رییس اداره امورمشترکان این اداره دستور دادم تا شخصا این موضوع را رسیدگی وبه بنده گزارش دهد.

وی اضافه کرد: قرار شد روز سه شنبه گزارش رییس اداره امورمشترکان جمع بندی وبه بنده داده شود و درصورت وجود خطای انسانی در شماره برداری اقدام به اصلاح کنیم.

وی تاکید کرد: مشترکان برق در این روستاها نگران قبض های در دست خود نباشند واگر اشتباهی رخ داده باشد، حتما پیگیری خواهد شد.

بیش از 170هزار مشترک برق خانگی، تجاری و صنعتی زیرپوشش اداره امور توزیع برق شهرستان آمل هستند.

شهرستان حدود 400هزارنفری آمل حدود 16درصد از تعداد مشترکان برق در مازندران را شامل می شود.
برچسب ها: آمل ، فیش برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار