بانک اطلاعاتی تخصصی روستاهای استان کرمان تهیه شد

مدیر‌کل امور روستایی استانداری کرمان گفت: بانک اطلاعاتی تخصصی روستاهای استان کرمان در ۶۳ موضوع تهیه شده و در دهیاری‌ها موجود است.
کد خبر: ۴۹۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 13 September 2017
هادی شهسوارپور امروز در نشست هم‌اندیشی شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان‌های کرمان و راور که با حضور پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد اظهار داشت: 190 روستا در استان کرمان به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی اشتغال روستایی و جوامع محلی در این روستاها با طرح "سراج" در حال تهیه و اجرا است گفت: بحث اشتغال روستایی و اقتصاد مقاومتی در این روستاها بسیار مورد تاکید است.

مدیر‌کل امور روستایی استانداری کرمان با بیان اینکه حدود 41 درصد جمعیت استان کرمان در روستاها زندگی می‌کنند افزود: بانک اطلاعاتی تخصصی روستاهای استان کرمان در 63 موضوع تهیه شده و در دهیاری‌ها موجود است.

وی با اشاره به اینکه در این بانک تمامی مباحث فرهنگی، اجتماعی، زیرساختی و ظرفیت‌های روستا شناسایی شده است بیان کرد: تمام موارد و مشکلات روستاها در این بانک آمده و شوراهای اسلامی می‌توانند در راستای توسعه روستا از آن استفاده کنند.

شهسوارپور با اشاره به اینکه تعداد دهیاری‌های مستقر در روستاهای استان دو هزار و 84 دهیاری است که با وجود دو هزار و 524 شورای اسلامی خدمات به مردم می‌دهند خاطر‌نشان کرد: شوراهای اسلامی جدید در انتخاب دهیار از افراد با تجربه استفاده کنند و برای دهیاران سابق هزینه‌های زیادی در جهت آموزش انجام شده است.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی باید با برگزاری نشست‌های مشورتی بحث ظرفیت‌شناسی روستا را جدی گرفته و با برنامه‌ریزی دقیق و تهیه برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان مدت پنج ساله، این برنامه را به دهیار تحویل دهد و از او بخواهند.

مدیر‌کل امور روستایی استانداری کرمان با بیان اینکه عمده انرژی ما در بحث اشتغال در روستاها است افزود: تاکنون حدود 150 طرح اشتغالزایی در زمینه‌های مختلف در روستاها در حال اجرا است و پیشرفت خوبی دارند.

وی با اشاره به اینکه از هرگونه سیاسی‌کاری در روستاها باید جلوگیری شود اظهار‌داشت: شوراهای اسلامی از مسائل حاشیه‌ای خود‌داری و فقط به فکر خدمت به مردم باشند چرا که با سیاسی‌کاری مردم ضرر خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار