ناایمن بودن خودروهای تولید داخل صدای فرمانده ناجا را نیز درآورد و او نیز خواستار ایمن شدن خودروهای تولید داخل شد.
کد خبر: ۵۰۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ 07 October 2017

به گزارش تابناک : سالانه 18 هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند. گرچه این رقم نسبت به 10 سال پیش کاهش چشمگیر داشته اما همچنان مردم قربانی نا ایمن بودن خودروهایی مانند پراید می شوند.

تردد خودروهایی مانند پراید، تیبا، پژو و چند مدل خودرو چینی در جاده های کشور سبب شده تا تابستان و همینطور تعطیلات چند روز پیاپی به کابوسی برای راهنمایی و رانندگی، اورژانس و امداد و نجات تبدیل شود.

در بروز تصادفات در کنار بی احتیاطی راننده، استاندارد نبودن جاده و ایمنی خودرو نیز اهمیت بسیاری دارد. چند سال پیش بود که خودرو علی دایی در راه بازگشت از اصفهان واژگون شد و به شدت خسارت دید اما بجز چند خراش بر تن دایی، صدمه دیگری مشاهده نشد.

شاهدان تصادف اعتراف کردند که اگر خودرو دایی یکی از تولیدات داخلی بود، اتفاق تلخی برای فوتبال ایران رقم می خورد و بعد از قایقران، باید در سوگ دایی نیز می نشست.

اما خودروی ایمن دایی، جان او را نجات داد تا او امروز به عنوان سفیر راهنمایی و رانندگی انتخاب شود.

خودرو نا ایمن سهم بزرگی در تلفات تصادفات جاده ای دارد و مسئولان هرچه سریعتر باید نسبت به ایمن سازی آنها اقدام کنند.

بدون شک اگر اجبار به استفاده از 2 ایربگ توسط قانون نبود، خودروسازهای ما همچنان خودروهای بدون ایربگ می ساختند و تا می توانستند از ایمنی خودروها می کاهیدند.

این بی توجهی حتی صدای فرمانده ناجا را نیز درآورده و او امروز در آغاز هفته نیروی انتظامی خطاب به مسئولان گفت که باید خودروی ایمن در اختیار مردم قرار دهند.

بدون شک اگر خودروسازی ما قصد رقابت با خودروهای خارجی را دارد، علاوه بر کم کردن قیمت باید کیفیت خودروهای خود را نیز افزایش دهد در غیر این صورت حتی مدیران خودروسازی نیز رغبتی به خرید خودرو تولید خود نخواهند داشت.

شاید به همین دلیل است که پارکین مدیران یکی از خودروسازهای بزرگ کشور پر شده از خودروهایی غیر از تولید همان کارخانه.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار