محفل بزرگ انس با قرآن کریم در ساوه برگزار می‌شود

تابناک: حجت‌الاسلام سید محمد باقر طباطبایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساوه از برگزاری محفل نورانی انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری در آستان امامزاده سید اسحاق(ع) در ساوه خبر داد
کد خبر: ۵۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 27 June 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی سید محمد باقر طباطبایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساوه با اشاره به برگزاری محفل نورانی انس با قرآن کریم اظهار کرد: این محفل نورانی با حضور محمود محمدیوسف عقل ساعت 19 روز شنبه مصادف با 6 تیرماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام طباطبایی افزود: این مراسم همراه با سفره افطار بوده و میزبان روزه‌دارانی هستیم که در این محفل نورانی حضور می‌یابند، البته مراسم جزءخوانی قرآن کریم و مناجات خوانی با عنوان30  شب عاشقی در ایام ماه مبارک رمضان در بقاع  امامزادگان شاخص برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ماه شریف رمضان بهترین فرصت برای قرائت قرآن است و با برگزاری محافل قرآنی عطر و بوی کلام خداوند در جامعه ترویج و اشاعه می‌یابد و خوشبختانه با آغاز ماه مبارک رمضان فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان تقویت شده و مردم با حضور در مراسم‌های طرح ضیافت الهی از اجر معنوی این مراسم بهره می‌گیرند

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اهداف برگزاری محافل انس با قرآن گفت: هدف از برگزاری این محافل تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ایجاد انس روزه‌داران با قرآن بوده تا با حضور در مجالس قرآن در راستای عمل به دستورات کلام وحی گام برداریم.

وی افزود: توسعه فرهنگ قرآنی مبتنی بر تعالیم حیات بخش اهل بیت(ع) از مهم‌ترین حرکت‌های فرهنگی بوده که آحاد جامعه را در برابر آفات ناشی از تهاجم فرهنگی مصونیت می‌بخشد و رشد انسان را در عرصه‌های مختلف اندیشه و عمل فراهم می‌سازد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساوه تصریح کرد: قرآن شفای سودمند و نگهبان کسی است که به آن تمسک بجوید، قرآن به عنوان نجات بخش کسانی که از آن پیروی می‌کنند همواره مسیر هدایت را به بندگان نشان و آنان را در این مسیر صحیح سوق داده است.

وی با اشاره به غنیمت شمردن ماه رمضان از سوی بندگان گفت: مؤمنان واقعی که خواهان انس و نزدیکی به خدای متعال هستند از این ماه شریف می‌توانند نهایت بهره‌برداری را کرده و بهترین زمان برای آمادگی و پذیرش معارف دینی و قرآنی به منظور تحولی عظیم در زندگی مؤمنان است.

گفتنی است روز یکشنبه 7 تیرماه نیز در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در خیابان شریعتی با حضور قاریان ممتاز، محفل انس با قرآن برگزار می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار