جشنواره فیلم کوتاه وارش امروز دومین روز خود را سپری می‌کند که از نکات برجسته امروز جشنواره راهیابی اثر زوج فیلم‌ساز و کم بودن استقبال مخاطبان عادی از موارد قابل ذکر در این جشنواره بوده است...
کد خبر: ۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۹ 22 January 2015
 به گزارش تابناک - مازندران، هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه وارش در حالی روز سوم برگزاری را طی می‌کند که توجه افراد نام‌آشنای سینمای کشور از جمله خسرو معصومی، نادر مقدس، افسانه منادی، رسول صدرعاملی و همچنین چهره‌های بین‌المللی سینما از جمله خدانظر دولت، صفر مقدادوف هراتی و ... را به خود جلب کرده است.

حضور فیلم‌سازان جوان هم از دیگر موارد قابل توجه در برگزاری جشنواره وارش است.

در این میان اثر زوج فیلم‌ساز هم به جشنواره راه یافته است، فهیمه آقاحسنی به همراه همسر خود تیام یابنده در این جشنواره حضور یافته است.

 فهیمه آقاحسنی که با فیلم «حذف اضطراری» در این جشنواره حضور دارد، اظهار کرد: این فیلم روایت‌گر داستان دختری به نام شیرین است که ترم آخر دانشگاه را می‌گذراند و در خوابگاه دختران زندگی می‌کند.

وی افزود: شخصیت اصلی این فیلم باید پایان‌نامه خود را تحویل داده و به شهر خود برگردد اما نمی‌خواهد این کار را انجام دهد و در دوراهی تصمیم باقی می‌ماند.

آقاحسنی با بیان اینکه جشنواره وارش فضای خوبی دارد، تصریح کرد: این جشنواره چون در شمال کشور برگزار می‌شود از جذابیت‌های خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب نام وارش که به معنای باران است هم از دیگر نکات قابل توجه در این جشنواره است، گفت: جشنواره وارش در ابعاد گسترده و به خوبی در حال برگزاری است.

برگزاری جشنواره در شمال کشور اقدام مهمی است

تیام یابنده اظهار کرد: با فیلم IMPression XPS160 در این جشنواره حضور یافته‌ و موضوع آن راجع به عکاس نابینایی است که در حین یک جنگ هسته‌ای همسر خود را از دست داده و خودش هم نابینا شده است.

این فیلم‌ساز با اشاره به اینکه شاخصه کارم این است که فیلم‌هایم دیالوگ ندارند، گفت: این اثر، سومین فیلم داستانی بلند من است و 12 اثر تجربی، مستند و اثر سینمایی هم در کارنامه دارم.

وی با بیان اینکه جشنواره وارش باید مورد حمایت قرار گیرد، ادامه داد: در شمال ایران جشنواره به آن صورت برگزار نمی‌شود و برگزاری جشنواره وارش، اقدام مهمی است.

یابنده تصریح کرد: همه جشنواره‌ها با کم و کاستی‌هایی مواجه هستند اما اصل برگزاری جشنواره دارای ارزش است.

وی با اشاره به اینکه بهتر است جشنواره وارش به صورت موضوعی برگزار نشود، گفت: وقتی فیلم‌ساز به سراغ فیلم موضوعی برای جشنواره می‌رود، اثر خوبی تولید نمی‌شود.

یابنده با بیان اینکه موضوعات جشنواره باید به صورت آزاد باشد، تصریح کرد: برگزارکنندگان جشنواره می‌توانند یک بخش را به صورت موضوعی لحاظ کرده و بقیه موارد را آزاد بگذارند.

جشنواره فقط مربوط به تهران نیست

همچنین؛ سیامک نژادنوری‌فر در سخنانی اظهار کرد: فضای برگزاری جشنواره وارش بسیار مناسب است و از این بابت از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره سپاسگزار هستیم.

وی با بیان اینکه معتقدم سینما و جشنواره نباید فقط مربوط به تهران باشد و نیاز است جشنواره‌ها در خارج از تهران برگزار شوند، گفت: از برگزاری این جشنواره بین‌المللی که در یک استان برگزار می‌شود استقبال کردم و حضور یافتم.

این فیلم‌ساز که با فیلم «این فیلم نام ندارد» در جشنواره حضور یافته است، ادامه داد: زمان فیلم‌های مستند ارائه شده در جشنواره طولانی است و دست‌اندرکاران برگزاری می‌توانند سقف زمانی را برای فیلم‌های مستند در نظر بگیرند و از ویژگی‌های این جشنواره باشد.

نژاد‌‌نوری‌فر با اشاره به فضای مناسب برگزاری جشنواره وارش و حمایت از فیلم کوتاه، تصریح کرد: فضای مهربانانه‌ای که با فیلم‌سازان فیلم کوتاه در این جشنواره وجود دارد از مسائل قابل توجه است.

وارش باید جریان خاص سینمایی در کشور ایجاد کند

دیگر فیلم‌ساز حاضر در این جشنواره که اثر او با نام «دیر وقت» به بخش صلح و دوستی جشنواره وارش راه یافته است، اظهار کرد: دومین بار است که در جشنواره وارش شرکت می‌کنم و نوع برگزاری دوره هشتم، بسیار مناسب‌تر از دوره‌های قبلی جشنواره است.

نواب محمودی افزود: محل برگزاری جشنواره چون دور از مرکز شهر قرار دارد، استقبال مخاطب عادی هم کم است و این از ایرادات جشنواره است و البته هر جشنواره‌ای با برخی نواقص همراه است.

وی با بیان اینکه وارش باید جریان خاص سینمایی در کشور ایجاد کند، گفت: این جشنواره توانایی تبدیل شدن به جریان خاص سینمایی را دارد و برگزارکنندگان باید در این مسیر تلاش کنند.

به گزارش، فارس هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه وارش فردا شب با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد.
برچسب ها: جشنواره ، وارش ، مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار