هفته کتاب فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با توجه به تقارن ده وقف با هفته کتاب‌خوانی باید با کار رسانه‌ای توجه خیران را به سمت کتابخانه‌سازی جلب کنیم.
کد خبر: ۶۷۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰ 11 November 2018

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با توجه به تقارن ده وقف با هفته کتاب‌خوانی باید با کار رسانه‌ای توجه خیران را به سمت کتابخانه‌سازی جلب کنیم.

به گزارش تابناک همدان از ملایر، سید مهدی آخشیک افزود: شهرستان ملایر دارای ۵ کتابخانه عمومی شهری ۳ کتابخانه بخش و ۱۲ کتابخانه عمومی روستایی و ۲۳۰ هزار نسخه کتاب و ۱۱ هزار عضو کتابخوان می‌باشد.

وی تصریح کرد: در منطقه یخچال میرفتاح ملایر فردخیری، ۴۰۰ متر زمین جهت تأسیس کتابخانه وقف کرده است، امیدواریم در مناطق شهرک ولیعصر، انتهای سعدی، منطقه امامزاده عبدا... و مسکن مهر هم شاهد احداث کتابخانه باشیم.

 رییس کتابخانه‌های ملایر در ادامه گفت: شهر زنگنه، تنها شهر بدون کتابخانه استان تا دهه فجر دارای کتابخانه می‌شود.

آخشیک تاکید کرد: هفته کتاب فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است و با توجه به تقارن دهه وقف با هفته کتاب‌خوانی باید با کار رسانه‌ای توجه خیران را به سمت کتابخانه‌سازی جلب کنیم.

وی خاطر نشان کرد:در کتابخانه شهرستان تعداد ۱۰۰ عنوان کتاب نفیس از جمله کتاب‌های خطی، روزنامه‌ها و مجلات قدیمی وجود دارد.

وی خاطر نشان ساخت: رونمایی از کتاب جدید حمید هنرجو، شاعر توانمند کشوری و نشست کتاب‌خوان مفاخر از جمله برنامه‌های مهم این هفته است.

وی خبر داد:برخی آثار مفاخر ملایر از جمله مرحوم قهرمان پاک بین، غلامرضا بکتاش، محمود تقوی راد و یکی از آثار عبدالکریم ترابی در این هفته معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به طرح اهدای کتاب افزود: افرادی که قصد اهدا کردن کتاب را دارند از ۲۴ آبان ماه به مدت یک هفته در این مکان پذیرای اهدا کنندگان کتاب هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار