ماسه مردم شیرگاه در 7 اسفند سال 60 باید در تقویم ایران ثبت شود

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت:حماسه تاریخی مردم شیرگاه در 7 اسفند سال 60 باید در تاریخ و تقویم ایران ثبت شود.
کد خبر: ۷۱۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 27 February 2019

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت:حماسه تاریخی مردم شیرگاه در 7 اسفند سال 60 باید در تاریخ و تقویم ایران ثبت شود.
 دوازدهمین مراسم گراميداشت شهادت دو كبوترخونين بال شيرگاه در سال 60 شهیدان داودیان و دوستعلی‌زاده در حمله منافقين به سپاه شيرگاه و خلق حماسه 7 اسفند مردم شیرگاه، همراه با گرامیداشت یادبود حضرت حجت‌الاسلام حاج محمد مجتهدزاده فارابی با حضور پرشور آحاد بسیجیان، مردم و مسئولین شهرستان در مسجد جامع شهر شيرگاه برگزارشد.

سردار حسن حسن‌نیا از فرماندهان جبهه مقاومت در سوریه طی سخنانی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه هفتم اسفند شهر شیرگاه و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: ما هر چه داریم از شهدا داریم و در جنگ نیز هر چه داشتیم از نام مبارک فاطمه زهرا(س) داشتیم،رزمندگان ما با رمز یا زهرا(س) می‌رفتند و نام آن دردانه ی پیامبر به ما روحیه می‌داد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس به حماسه تاریخی مردم شیرگاه در 7 اسفند نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اینجا سرزمین شیرمردان است. شیرگاه محل شیرمردانی است که مقاومت کردند و حماسه‌ای در آن سال ها خلق کردند که ماندگار شد، این حماسه باید در تاریخ و تقویم ایران ثبت شود.

در ابتدای این مراسم نیز حجت الاسلام حسین ابراهیمی امام جمعه شهر شیرگاه نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 7 اسفند شیرگاه گفت: تلاش می‌کنیم حماسه 7 اسفند مردم شیرگاه در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

اجرای شعر حماسی و آیینی توسط شاعر آیینی کشوری آقای حسن پور و اجرای گروه نمایشی تیرگان بسیج هنرمندان سپاه کربلا نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار