خدمات هلال احمر مازندران به 600 هزار گردشگر نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال مازندران از ارائه خدمات این احمر جمعیت به بیش 600هزار نفر گردشگرنوروزی خبرداد.
کد خبر: ۷۳۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 03 April 2019

 مجتبی اکبری طی گفت و گویی اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در24 اسفند97 تا روز سیزدهم فروردین 98 ، ششصد هزار نفراز خدمات طرح های نوروزی هلال احمر استان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی هلال احمراستان در حوزه امدادونجات گفت: در این مدت عوامل امدادی استان موفق شدند ضمن اجرای 525عملیات امدادی به بیش 15هزارنفر از مصدومان حوادث جاده‌ای، کوهستان و مراجعین حضوری به پایگاه‌های امداد و نجات خدمات لازم را ارائه کنند.

اکبری خاطرنشان کرد: ارائه خدمات امدادی به 95 حادثه جاده ای ،41حادثه شهری ،336 مراجعه حضوری ،45حادثه متفرقه ، خدمات درمان سرپایی به هزارو 155 نفر و انتقال 110 نفر از مصدومان به مراکز درمانی و همچنین ارائه خدمات اسکان اضطراری به 555 نفر از جمله خدمات امدادی به متاثرین از سوانح مختلف بوده است.

وی گفت: در این عملیات‌ها 680 تیم امدادی متشکل از دوهزارو500امدادگر و نجات‌گر با بکارگیری 336دستگاه آمبولانس و سایر خودروهای امدادی مشارکت داشتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین از خدمت رسانی این جمعیت به بیش از 600 هزار نفر از گردشگران نوروزی درقالب طرح ایمنی و سلامت مسافران خبر داد.

اکبری اظهار داشت: در این مدت بیش از 63هزار نفر با مراجعه به ایستگاههای سلامت،22هزار نفر با مراجعه خیمه های نماز،30هزارنفر با مراجعه به فضای دوستدار کودک و همچنین 6هزارنفر نیز در قالب طرح سحاب از خدمات لازم برخوردار شدند.

اکبری گفت: در این مدت حدود 500هزار بسته فرهنگی و بروشورهای اطلاع رسانی نیز توزیع شد.

این مسوول ادامه داد:در حوزه داوطلبان نیز امسال تلاشهای بسیار ارزشمندی در دست اقدام است که تهیه و توزیع 3هزاربسته معیشتی حمایتی با بهره وری 8 هزار نفر به ارزش سه میلیارد و700میلیون ریال از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح نیابت با مشارکت 186داوطلب و بهره وری 386نفر و همچنین اجرای طرح ملی خدمات داوطلبانه با مشارکت دوهزارو200نفر داوطلب و بهره وری 21 هزار نفر از دیگر اقدامات حوزه داوطلبان هلال احمراستان درایام نوروز بوده است.

اکبری گفت: امسال جمعیت هلال احمر استان در راستای اجرای طرح های نوروزی با تجهیز 102 پایگاه امدادونجات و پست ایمنی و سلامت به میهمانان ومسافرین نوروزی خدمت رسانی خواهد نمود تا شرایط مطلوبی را برای آرامش و سفر ایمن در سطح استان فراهم نماید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران در همین زمینه افزود: در اجرای طرح امداد و نجات علاوه بر پایگاههای ثابت ،۷۵پست سیار موتوری ،یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته امدادی و یک فروند بالگرد امدادی نیز مشارکت دارند تا به فوریت های امدادی میهمانان نوروزی استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

اکبری ادامه داد: در طرح نوروزی امسال حدود سه هزار نفراز امدادگر ان،جوانان و داوطلبان جمعیت استان حضور فعال دارند.

این مسوول گفت: همه توان عملیاتی جمعیت هلال احمر مازندران در اجرای طرح امداد و نجات نوروزی بکارگیری می شوند، تا خدمت رسانی به مسافرین و میهمانان نوروزی استان در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام پذیرد.

اکبری تصریح کرد: طراحی ربات تلگرامی رسام (راهنمای سفرایمن مازندران) و طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن نجات هلال احمر با قابلیت پاسخگویی سریع به نیازهای امدادی گردشگران در هرمکان و زمان و همچنین فعالیت سامانه ارتباطی ۱۱۲ ندای امداد که بصورت شبانه روزی فعال است و استفاده از تیم سحاب(سامانه حرکتهای امدادی بشردوستانه) از جمله تدابیر هلال احمر استان برای خدمت رسانی مطلوب به مسافرین نوروزی است.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار