دست دلالان را در تولید صنایع دستی کوتاه کنید

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس :دهیاران باید با تقویت تعاونی‌های روستایی، چرخه تولید تا عرضه را در حوزه صنایع دستی به دست بگیرند تا دست دلالان از این عرصه کوتاه شده و زمینه افزایش درآمد تولید کننده فراهم شود.
کد خبر: ۷۵۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 24 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سید کمال پاکفطرت دوشنبه 3 تیر در حاشیه بازدید از نمایشگاه دائمی صنایع دستی و گردشگری استان فارس در شیراز گفت: خواسته دولت توجه به ایجاد و توسعه اشتغال خرد و پایدار روستایی بوده و یکی از مهمترین ارکان این اشتغال، صنایع دستی است.

پاکفطرت با بیان اینکه نیروی کار در روستاها و مناطق کمتر برخوردار، ارزان و کیفیت تولیدات بالا است، گفت: البته باید انصاف و عدالت در پرداخت دستمزد به روستائیان رعایت شود.

وی گفت: دهیاران باید با تقویت تعاونی‌های روستایی، چرخه تولید تا عرضه را در حوزه صنایع دستی به دست بگیرند تا دست دلالان از این عرصه کوتاه شده و زمینه افزایش درآمد تولید کننده فراهم شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: برای افزایش راندمان تولید، خصوصا تولیدات خرد روستایی و صنایع دستی تاکنون تسهیلات کم بهره مناسبی به روستاییان پرداخت شده است.

پاکفطرت با تصریح اینکه تسهیلات پرداختی در زمینه اشتغال روستایی در فارس به خوبی رصد شده است، گفت: خوشبختانه تسهیلات در این بخش بسترساز افزایش اشتغال و تسریع در روند تولید شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: روستاییانی که دارای طرح توجیهی برای ایجاد اشتغال خرد هستند از طریق دهیاری‌ها اقدام کنند و دهیاران هم موظف هستند که لیست متقاضیان را به همراه طرح توجیهی به این دفتر ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار