رئیس دادگستری در نشست با نخبگان بسیجی

مطالبه گری باید قانونی و واقعی باشد

نگین تاجی در دیدار با نخبگان بسیجی : نقد و مطالبه گری باید قانونی و با واقعیت منطبق باشد.
کد خبر: ۸۱۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ 06 January 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نشست هم اندیشی نخبگان بسیجی و انقلابی با رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.
دکتر نگین تاجی در ابتدای این نشست شهادت امیر سپهبد قاسم سلیمانی وهمرزمان شهیدش را تبریک و تسلیت گفت.
وی افزود: یکی از وظایف ومسائل دستگاه قضایی تحول اساسی درون قوه ی قضائیه است واین تحول در واقع همان فرمان 8 ماده ای رهبر معظم انقلاب ومورد توصیه ی  معظم له می باشد .

نگین تاجی اظهار کرد: عمل کردن به این اصل هشت ماده ای باعث پیشرفت واجرای قوانین در جامعه می باشد .
مقام ارشد قضایی استان با اظهار این که اگر متولیان امر به این قوانین عمل نکنند موجب تضییع حقوق عامه میباشد بیان داشت: دستگاه قضایی در مورد همه ی عواملی که مربوط به حقوق عامه می باشد به شدت برخورد خواهد کرد.
وی افزود: هر برنامه ای که دستگاه قضایی داشته باشد برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق عامه است و به شدت پیگیر و طبق قانون عمل خواهد کرد .
رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع  آزاد سازی 53 هکتار از اراضی حریم رودخانه بشار اشاره نمود و تصریح کرد: برای بعضی از مدیران سهل انگار که وظایف خود را به درستی انجام نداده اند کیفر خواست صادر شده است .
دکتر نگین تاجی سپس به مهم و کاربردی بودن آموزش در دستگاه قضایی پرداخت و گفت: آموزش در قوه قضائیه یکی از موارد مهم می باشد که مرتبط با کار مردم است.
این مقام قضایی افزود: کاربردی شدن آموزش در دادگستری ها سبب می شود که از اطاله ی دادرسی جلوگیری و آراء متقن تری صادر شوند .
وی گفت : ما بر روی مسائل آموزشی کار می کنیم که مشکلی نداشته باشم و در همین رابطه نشست های قضایی به صورت نظام مند برگزار  وسوال وجواب ها در مورد ابهامات حقوقی وکار بردی به درستی انجام و رفع نقص می شوند وماهانه به صورت کتابچه در می آید .
نگین تاجی افزود: در این زمینه کار گروهی تشکیل شده و در مورد بهتر شدن روند رسیدگی وصدور آراء با کیفیت نقش مهمی خواهند داشت و کار گروه هایی مشخص شده که در مورد پرونده های کیفری وحقوقی اعلام نظر می کنند .
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار این نکته که تأکید ریاست معزز قوه قضائیه برکار جهادی است گفت: در سه ماهه ی اخیر پرونده های مسن دستگاه قضایی استان، 40درصد کاهش داشته است.
دکتر نگین تاجی افزود: در این راستا در دادگستری استان قضاتی داریم که تا نیمه های شب در دادگاه ها  ودادسراهای  مشغول کار هستند .

وی گفت : در تولید پرونده ها دستگاه قضایی هیچ نقشی ندارد، اظهار داشت: بازدید های سرزده ای از تمام حوزه های قضایی در استان داریم و با همه ی موارد آشنا هستیم و سعی می کنیم کارها و ساختارها ی دستگاه قضایی را به درستی پیش ببریم .
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت : آرامش دادن به مجموعه ونظارت درون سازمانی و بحث حقوق عامه و دیگر عوامل دفاع مشروع از حقوق مردم جزء سند تحول دستگاه قضایی و در اولویت کارهایمان است .
وی در پایان اظهار داشت: نقد و مطالبه گری باید قانونی و با واقعیت منطبق باشد.
مطالبه گری باید قانونی و واقعی باشد
 
لازم به توضیح است خبرگزاری تسنیم با انتشار خبری از این دیدار با عنوان نشست حسن نگین تاجی با اعضای بسیج رسانه با موضوع بررسی راهکارهای مطالبه‌گری صحیح ، از صدور کیفرخواست برای یکی از مدیران خبرداد.
این خبرگزاری از قول حسن نگین‌تاجی نوشت : نخستین کیفر خواست برای یکی از مدیران متهم به استخدام بدون ضابطه در استان صادر شده و بعد از رفتن پرونده در دادگاه و بررسی، تصمیم قانونی اتخاذ می‌شود.
وی با اشاره به به‌کارکیری‌های فله‌ای و بدون ضابطه در بیمارستان شهید جلیل یاسوج ادامه داد: از بیش از 100 نفر افراد به‌کار گرفته شده 20 تا 30 نفر وضعیت مالی خوبی نداشتند که البته تنها این افراد فقیر کهگیلویه و بویراحمد نبوده‌اند.
نگین‌تاجی با تاکید بر اینکه در نشست شورای تامین موافق برگزاری آزمون به صورت عمومی برای هرگونه به‌کارگیری بوده‌ایم، ابراز کرد: با مدیران متخلف در زمینه بکارگیری نیروها در بدنه ادارات برخورد می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
شما قانونیشو درست عمل نمیکنید تا چه رسد به غیر قانونی ونقد دیگه زیپ را باید ببندیم تا هرکی هر غلطی میکنه بکنه
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار