هوای مازندران تا پنجم فروردین بارانی است

هواشناسی مازندران اعلام کرد : با نفوذ سامانه بارشی از فردا دوم فروردین ماه به این خطه شمال کشور، هوای این استان تا اواسط هفته آینده ( سه شنبه پنجم فروردین) بارانی است.
کد خبر: ۸۳۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 20 March 2020

براساس اعلام اداره کل هواشناسی مازندران این سامانه ابتدا مناطق غرب استان را تحت تاثیر قرار داده و به تدریج به مناطق مرکزی و شرقی این خطه شمال کشور گسترده خواهد شد.
براساس این گزارش کاهش دما، ورزش باد نسبتا شدید و بارش برف در ارتفاعات از نتایج نفوذ این سامانه بارشی به استان اعلام شده است.
هواشناسی استان مازندران نسبت به نفوذ این سامانه بارشی ، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها و احتمال اختلال در تردد در مناطق کوهستانی هشدار داد.
هم اکنون هوای استان مازندران نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش پراکنده باران است که با نفوذ سامانه بارشی ، میزان بارش ها افزایش خواهد یافت.
طبق آخرین گزارش هواشناسی مازندران که صبح امروز جمعه منتشر شد، بلده در شهرستان نور با ۲.۶ درجه زیر صفر سردترین و بابلسر با ۱۱ درجه بالا صفر گرمترین نقطه استان مازندران گزارش شده است.
دمای هوای شهر ساری مرکز استان مازندران نیز حدود ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام شده است.
تردد روان در جاده های مازندران
با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مبنی بر کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها و پویش های در خانه بمانیم طبق گزارش مرکز مدیریت راههای مازندران تردد در تمام مبادی اصلی این استان شامل کندوان، هراز، سوادکوه و کیاسر با وجود تعطیلات نوروزی دارای ترافیک روان است.
براساس اعلام وزارت نیرو در سال آبی جاری ( مهر تا ۲۹ اسفندماه ۹۸) در سواحل دریای خزر حدود ۲۷۷ میلمتر بارش باران ثبت شد که نسبت به سال آبی گذشته ( ۹۸-۹۷) که میزان بارش ها ۳۵۶ میلمتر بود ، حدود ۲۲ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت ۵۱ ساله بارش ها در این مدت ۱۰ درصد بیشتر شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار