ضررهای هنگفت کرونا به طلا فروشان

رئیس اتحادیه طلافروشان شیراز با اشاره به اینکه رونق اصلی کار صنف طلافروش در اعیاد مذهبی و کشوری است و به‌گونه‌ای در این ایام خرج یک سال خود را برداشت می‌کند، گفت: متأسفانه این صنف در ایام رجب و شعبان و عید نوروز که بیشترین میزان فروش را دارد، تعطیل شد و کسبه خسارات هنگفت و جبران‌ناپذیری را متحمل شدند.
کد خبر: ۸۴۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 29 April 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:محمدحسین مستغنی بابیان اینکه پس از آغاز به کار رسمی اصناف، طلافروشان آخرین صنوفی بودند که فعالیت خود را آغاز کردند، اظهار داشت: از ۳۰ فروردین‌ که اعلام شد اصناف جز بازارچه‌ها می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند، ما به احترام همکاران خود در بازارچه‌ها فعالیت خود را در نصف روز داشتیم و زمانی که پاساژها باز شدند تمام‌وقت در خدمت مردم هستیم.

وی بااشاره به وضعیت خریدوفروش طلا در شرایط فعلی گفت: متأسفانه در شرایط ناهموار کنونی که اکثر مشاغل دچار ضرر و زیان شده و یا افراد بیکار شده‌اند، کسی برای خرید طلا مراجعه نمی‌کند و ازآنجایی‌که طلا یک کالای سرمایه‌ای است، اکثر مراجعات محدود این روزها برای فروش و خرج کردن برای گذران زندگی است این صنف زیان هنگفت را متحمل خواهند شد.

مستغنی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اشاره کرد: به جهت اینکه در این صنف کسی آماری از تولیداتش نمی‌دهد، به لحاظ آماری ضعیف هستیم و نمی‌توانیم میزان دقیق خریدوفروش یا تولیدات را در استان و یا حتی شهر شیراز عنوان کنیم.

رئیس اتحادیه طلافروشان تأکید کرد: از چهارماهه پیش تاکنون هیچ تولیدکننده‌ای کالایی را برای فروش نیاورده است و این اتفاق خوبی برای صنف طلافروش نیست.

وی ضمن اشاره به نوسانات شدید طلا در ایام کرونا اظهار داشت: در این ایام طلا با جهشی زیاد تا نرخ ۶۵۰ هزار تومان برای هر گرم طلا هم رسید و سپس به ۶۰۵ هزار تومان سقوط کرد و در چند روز اخیر بازهم شاهد افزایش قیمت تا ۶۶۰ هزار تومان بودیم و امروز هر گرم طلا در بازار شیراز به نرخ ۶۳۷ هزار تومان معامله می‌شود.

مستغنی گفت: برای جبران این خسارت‌های هنگفت تنها به آینده روشن امید داریم و درخواست بسته حمایتی نداده‌ایم چراکه در صورت دریافت وام یا بسته‌های حمایتی که قطعاً باید با سود برگردانده شوند، متحمل پرداخت ضررهای بیشتری خواهیم شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار