جاجرم مستعد کشت غلات در خراسان شمالی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم گفت: شهرستان جاجرم با تولید ۶هزار تن جو و ۹ هزار تن گندم از مناطق مستعد کشت غلات در استان است.
کد خبر: ۸۵۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 31 May 2020

ابوالفضل عباسیان اظهار کرد: شهرستان جاجرم به علت شرایط آب‌وهوایی  منطقه و گرم شدن زودهنگام از اولین مناطق برداشت غلات در سطح استان می‌باشد.

وی افزود: در طرح برداشت ۱۲ ناظر و کارشناس  برای  بازدید از کمباین‌ها و جلوگیری از ریزش  کمباین‌ها تحت نظارت مدیریت جهاد کشاورزی انجام‌وظیفه می‌کنند که شهرستان  با ۱۲ کمباین بومی عملیات برداشت را نظارت خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم تصریح کرد: تا انتهای برداشت تعداد ۱۰ کمباین مهاجر نیز جهت کمک به عملیات برداشت از سایر استان‌ها وارد شهرستان خواهد شد.

وی در ادامه ابراز داشت: تولیدات با توجه به بارندگی خوب بوده اما بعضی مزارع نیز به علت تگرگ و سیل کاهش تولید را داشته‌ایم.

عباسیان در ادامه با توصیه به کشاورزان که  مبارزه با سن گندم را جدی بگیرند خاطرنشان کرد: با توجه به تورزنی کارشناسان جهاد کشاورزی جاجرم از مزارع گندم مبارزه با افت سن گندم به حد نرم رسیده است.

وی ابراز داشت:  بیشترین آلودگی در حال حاضر در مزارع اطراف جاجرم و روستاهای امیرآباد و صادق آباد می‌باشد لذا به کلیه کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به سم‌پاشی مزارع خود در اسرع وقت اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار