۲۱۳ پروژه زیرساختی ایلام در بخش عمرانی در حال پیگیری است

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در استان ایلام ۲۱۳ پروژه زیرساختی در بخش عمرانی به صورت ویژه در حال پیگیری است که در ۱۲۴ پروژه آن حضور گسترده داریم .
کد خبر: ۹۳۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 25 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛ مجید کیان‌پور اظهار داشت: در اکثر استان‌ها آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بیش از ۵۰ درصد پروژه‌های عمرانی در جهت کنترل کیفی پروژه حضور دارد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در بحث نگهداری راه‌ها که در سراسر کشور از مهر ماه آغاز شده تا کنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی در سراسر کشور وجود داشته و بیش از ۳۵ هزار کیلومتر برداشت خاک نیز انجام شده یا در حال انجام است.

وی ادامه داد: پروژه‌ای به عنوان PMS وجود دارد که در واقع انحصارش در اختیار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است و بدون تست تخریبی تنها با اسکن، مکان‌هایی را که نیاز به نگهداری و تدابیر خاصی دارد را برای کارفرما اعلام می‌کند و آنها هم برنامه‌های لازم را برای بازسازی و مرمت آن در نظر می‌گیرند.

کیان‌پور اظهار کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیش از ۵۰۰ نوع آزمایش را در کشور انجام می‌دهد‌ که دامنه انجام آزمایشات کار منحصر به فردی است و از حدود هزار و صد میلیارد تومان بازار ژئوتکنیکی که در سراسر کشور وجود دارد، حدود  ۲۲ درصد در اختیار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی است که در تلاشیم تا بر روی پروژه‌ها، حضور گسترده‌ و مستمرتری داشته باشیم.

وی گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با توجه به اینکه در اساسنامه‌ی آن تعریف شده، می‌تواند برای صدور خدمات فنی در خارج کشور هم نمایندگی داشته باشد که باتوجه به توان و ظرفیت آن در حال پیگیری هستیم تا خدمات گسترده‌ای را انجام دهیم.

وی افزود: در بخش کنترل کیفیت و خدمات آزمایشگاهی و در دهه سوم دی ماه مطالعات برداشت مسیرها و شریان‌های اصلی استان ایلام، به طول حدود ۹۵۸ کیلومتر را انجام داده‌ایم و نتایج مطالعات آزمایشات برای کارفرما و وزارت راه و شهرسازی ارائه داده شده است.

کیان‌پور گفت: به منظور چهار خطه کردن مسیر مهران در بخش کنترل کمی و کیفی مشخصات فنی کار بررسی و آزمایش شده که دستورالعمل‌های لازم به مهندسین مشاور اعلام‌ شده است./ع

بیشتر بخوانید:

چهارخطه شدن شریانهای ارتباطی استان ایلام از شعارتا عمل!.

مرزمهران همچنان انتخاب اول زوار اربعین است

بازدید خبرنگاران از پروژه های راهسازی ایلام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار