معاون خدمات شهری شهرداری نکا ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه «خدمات شهری» شهرداری نکا خبر داد:
معاون خدمات شهری شهرداری شهرستان نکا گفت: در آینده، اولین اپلیکیشن تلفن همراه مخصوص تفکیک زباله از مبدا برای شهر نکا راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴ 03 June 2023

به گزارش تابناک مازندران، معاون خدمات شهری شهرداری نکا در گفتگو با ما به تشریح اقدامات صورت گرفته جهادی و شبانه روزی در حوزه خدمات شهری شهرداری نکا پرداخت و گفت: لاستیک‌های فرسوده خودرو، یکی از مهم‌ترین انواع پسماندها است که به‌راحتی تجزیه نمی‌شود و تا مدت‌ها در طبیعت باقی می‌ماند. همین موضوع موجب شده خدمات شهری جهت مدیریت پسماند در راستای حفظ محیط‌زیست شهر، جلوگیری از آلودگی فضای شهری و تضمین سلامت شهروندان، برای اولین بار اقدام به جمع‌آوری لاستیک‌های فرسوده از سطح شهر کند.

احمد غفاری با بیان اینکه مدیریت لاستیک‌های فرسوده رها شده باید در اولویت قرار بگیرد، افزود: با توجه به ترکیبات شیمیایی که لاستیک‌ها دارند، آتش زدن آن‌ها موجب آزاد شدن گازهای سمی و آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شود و نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

وی افزود: خدمات شهری شهرداري به منظور حفظ محيط زيست و منابع طبيعي و نيز جلوگيري از آلودگي فضاي شهري اين اقدام را در دستور كار خود قرار داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری نکا با بيان اينكه بسياري از سودجويان با آتش زدن لاستيك ها در اطراف شهر موجب ايجاد آلودگي‌هاي زيست محيطي و تهديد سلامت فردي و اجتماعي مي شوند، اظهار داشت: خدمات شهری شهرداري نکا در يك طرح فوري به صورت شبانه روزی اقدام به جمع آوري  لاستيك هاي فرسوده از سطح شهر و تفکیک از مبدا و انتقال جهت بازيافت و برگشت سرمایه به چرخه اقتصادی کشور نمود.

غفاری ادامه داد: حوزه معاونت خدمات شهری علاوه بر پاكسازي محلات با جمع آوري زباله و نخاله هاي ساختماني و لايروبي كانالها به طور مستمر با هدف حفظ سلامتي عمومي شهروندان، آراستگي و نظافت شهري و جلب رضايت مردم در یک سال و نیم گذشته اقدام به اجرای پنج طرح جهادی و شبانه روزی با نام‌های  ۱_ خدمات شهری محله به محله ۲_ بوی ماه مدرسه ۳_ خانه تکانی نوروز ۴_ ماه محرم ۵_ قدم به قدم در محله همراه با جشن و مسابقه محله برای اولین بار در استان مازندران نموده است که شهر نکا را جزو شهرهای نمونه در حوزه خدمات شهري در استان قرار داده است که طرح های خدمات شهری محله به محله و قدم به قدم در محله با جشن و مسابقه محله بعنوان طرح پایلوت استان توسط شهرهای دیگر استان الگوبرداری و در حال انجام می باشد.

وی عنوان کرد: حوزه خدمات شهري نکا به دليل گستردگي و اهميت اين موضوع، در قالب تيمي زحمتکش، فعال وجهادی بصورت شبانه روزی نسبت به پاکسازی سطح شهر بدون تعطیلات اهم از جمع آوري زباله و نخاله هاي ساختماني و عمرانی ، لايروبي و شستشوی منظم جداول و کانالهای معابر اصلی‌ و فرعی و المان‌ها و بلوار های سطح شهر ، تعمیرات مخازن زباله، رفت وروب ، هرس علفهای هرز ، پیشگیری و مدیریت بحران و رفع آبگرفتگی معابر ، آهک پاشی جداول، سمپاشی درختان در سطح شهر ، رسیدگی به فضای سبز ، ساماندهی و جمع آوری متکدیان ، سد معبر ، پاکسازی مبادی ورودی شهر، حریم و محدوده شهری و جاده کمربندی و حریم رودخانه و ... اقدام مي نمايد.

معاون خدمات شهری نکا در مورد جمع آوری سگ های بلا صاحب سطح شهر بیان داشت : اولین کمپ نگهداری سگهای بلاصاحب در شرق مازندران توسط شهرداری نکا احداث و افتتاح گردید که با واگذاری طی مراحل قانونی به پیمانکار ، بصورت شبانه روزی اقدام به جمع آوري سگهای بلاصاحب سطح شهر و انتقال به کمپ نگهداری با ماشین مخصوص  و انجام عملیات واکسیناسیون، انگل زدایی ، تغذیه و ... در کمپ انجام می شود.

غفاری در خصوص مدیریت پسماند بیان داشت که با پیگیری‌های صورت گرفته و احقاق حق شهر نکا از کارخانه کمپوست مشارکتی شرق استان واقع در بهشهر بعد از ۶ سال صورت گرفت که در حال حاضر روزانه ۱۵ تا ۲۰ تن زباله شهر نکا به این کارخانه منتقل می‌گردد و امیدواریم با حل مشکلات فنی کارخانه تا پایان سال کل زباله تولیدی شهر نکا به این کارخانه منتقل گردد.

وی افزود: ساماندهی مرکز دفن زباله شهرداری با محصورسازی و ساخت استقرار اتاق نگهبانی و استقرار نگهبان و نصب دوربین‌ جهت کنترل ورود و خروج ، پوشش خاک و آهک پاشی بصورت روزانه و هفتگی و همچنین ساماندهی و مدیریت پسماند نخاله هاي ساختماني و عمرانی با فراهم نمودن مکانی مجزا در حال انجام می باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری نکا در ادامه بیان داشت: ما خود را خدمت گزار مردم فهیم و ولایی نکا می دانیم و تمام سعی و تلاش این حوزه این می باشد، بهترین عملکرد را در خدمت رسانی مطلوب در خور وشایسته شهروندان عزیز داشته باشیم و سرباز خوبی برای نظام و رهبری عزیز باشیم و عملکرد این حوزه مورد رضايت خداوند و شهروندان عزیز قرار‌ بگیرد.

غفاری خاطرنشان کرد: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا جهت کاهش تولید زباله ، حفظ محيط زیست، بازيافت و برگشت سرمایه به چرخه اقتصادی کشور اخیرا با حضور مدیرکل محترم دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با نصب غرفه بازیافت، آموزش شهروندی چهره به چهره ، ماشین ملودی داری مخصوص جمع آوري پسماند خشک از درب منازل شهروندان از منطقه اول در شهرک شهید سلیمانی(مسکن مهر) آغاز گردید و در آینده در مناطق دیگر شهری نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: شهرداری شهرستان نکا با توجه به پیگیری های صورت گرفته و اخذ مجوزات قانونی بعنوان شهر پیشرو در استان مشغول ساماندهی خریداران ضایعات، ماشینهای سیار جمع آوري ضایعات به اصطلاح کهنه خرین و زباله گردها و همچینن برخورد با عوامل غیرمجاز جمع آوري پسماند خشک در سطح شهر می باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری نکا همچینن این نوید را به شهروندان نکایی داد که در آینده اولین اپلیکیشن تلفن همراه مخصوص تفکیک زباله از مبدا برای شهر نکا راه اندازی خواهد شد.

غفاری در پایان از مهندس خلیلی شهردار جوان و جهادی و خستگی ناپذیر شهرستان نکا و اعضای محترم شورای اسلامی شهر بخاطر همیاری ، حمایت‌ها و رهنمودهای ارزشمندشان در پیشبرد مطلوبتر امور و خدمات رسانی بهتر و در خور و شایسته شهروندان عزیز نکایی و همچنین از پرسنل خدوم و زحمتکش حوزه معاونت خدمات شهری بدلیل تلاش شبانه روزی جهت خدمت به مردم تقدیر و تشکر نمود.

خبر: الهام زارعی 

 

اولین اپلیکیشن تلفن همراه مخصوص «تفکیک زباله از مبدا برای شهر نکا» راه اندازی خواهد شد  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار