حجت‌الاسلام غلامی امام جمعه موقت شهرستان نکا:
امام جمعه موقت شهرستان نکا گفت: امروز باید امام را الگو قرار دهیم و زمان را بشناسیم، زیرا دشمن تمام امکاناتش را برای مقابله با ما آورده است.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱ 09 June 2023

به گزارش تابناک مازندران، خطبه های نماز جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ شهرستان نکا با حضور پرشور مردم و به امامت امام جمعه موقت حجت الاسلام والمسلمین غلامی در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد. 

امروز باید امام را الگو قرار دهیم و زمان را بشناسیم
امروز باید امام را الگو قرار دهیم و زمان را بشناسیم
امروز باید امام را الگو قرار دهیم و زمان را بشناسیم  

حجت الاسلام غلامی امام جمعه موقت شهرستان نکا در آغاز خطبه اول، خود و نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش نمود و با بر شمردن آثار تقوا، گفت: بدون تقوا و پرهیزکاری، لذت بندگی به دست نمی آید و کسی که می خواهد لذت بندگی را حس کند و بچشد، باید تقوای الهی پیشه کند.

وی تصریح کرد: از برکات تقوا، توفیق تشخیص حق از باطل است، بطوریکه خداوند می فرماید: «و من یتق الله یجعل له فرقانا» هرکس تقوا پیشه کند، خداوند برای او معیار تشخیص حق از باطل را قرار می دهد و همچنین در جای دیگر، خداوند قبولی عبادات ما را به تقوا منوط کرده است و می فرماید: «انما یتقبل الله من المتقین» خداوند فقط از پرهیزکاران، اعمال را می پذیرد.

وی «بهره مندی از هدایت» را نیز از آثار و برکات تقوا دانست، بطوریکه اگر تقوا نباشد، سر مبارک امام حسین(ع) هم بر نیزه ها قرآن بخواند، باز هم برخی از خواب بیدار نمی شوند و افزود: از دیگر برکات تقوا، «آمرزش گناهان» است و خداوند، گناه افراد متقی را می آمرزد.

 

امام جمعه موقت نکا در آغاز خطبه دوم، پس از سفارش به تقوا و پرهیزکاری، با اشاره به سالروز رحلت حضرت امام(ره) و ۱۵ خرداد گفت: این دو روز، از روزهای غم و اندوه ملت ایران بود و در تاریخ، ثبت و ماندگار خواهد شد و همانگونه که رهبر عظیم الشان فرمود: «حافظه تاریخی نمی تواند امام(ره) و ۱۵ خرداد را محو کند».

حجت الاسلام غلامی، با اشاره به بیانات رهبری که فرمودند: «حضرت امام سرآمد تاریخ است، سرآمد در دانشهای دینی، ایمان، تقوا، قیام لله و سیاست ورزی آن هم انقلابی و ایجاد تحول، تصریح کرد: تحولی که رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند که در گذشته تاریخ سابقه نداشت و امام(ره) سه تحول بی نظیر را به وجود آورد که تحول در سطح کشور، انقلاب اسلامی و ثمره انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی و براندازی رژیم و نظام ۲۵۰۰ ساله پادشاهی که پر از ظلم و ستم و تباهی و حتی خفت و خواری در بعضی از حکومتها و از دست دادن بعضی از خاک کشور در دهه ۵۰ که آخرین عضو خارج شده بحرین بود و بدبختانه در کشور برای این کار جشن هم گرفتند.

وی گفت: بعد از ائمه(ع) حتی در دوره بعضی از امامان معصومین به جهت شرایطی که حاکم بود، نتواستند آنگونه که می خواستند در امت اسلام حرکت کنند و آن را به جایی برسانند بطوریکه پیامبر ۲۳ سال برای آن زحمت کشید و برای مردم تبیین کرده بود.

امام جمعه موقت شهرستان نکا تشریح کرد: در دوران غیبت امام زمان(عج) تحولی را در امت اسلام تا زمان انقلاب امام خمینی(ره) نبود.‌ انقلاب اسلامی زمانی اتفاق افتاد که دنیا دو قطبی اداره میشود توسط آمریکا و شوروی که فکر می کردند هیچ اتفاقی نمی افتد در دنیا که این دو قطبی بهم بخورد ولی امام(ره) پرچم شعار «نه غربی و نه شرقی» را به دست گرفت و نظامی را علی رغم خواست آنها شکل دهد و چهل و اندی سال با همه دشواری و فتنه ها و مزاحمتها، پیش می رود و این روزها امید به موفقیت و جهانی شدنش به چشم می آید.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه، این انقلاب بدون علل و اسباب نمی شود گفت: متاسفانه ما در عرصه اقتصادی ضعف پیدا کردیم و به چشم همه می آید و سختیهای آن، تورم و گرانی، کاری کرده که مردم عرصه های دیگر مثل؛ «اعلام قدرت و آزمایش موشک جدید» دیده نشود.

وی تصریح کرد: کار انقلاب اسلامی، «به هم زدن دو قطبی دنیا» و «باوَرمَند کردن مردم» به اینکه میشود بدون آویزان بودن به مستکبران دنیا، زندگی و پیشرفت کرد، بود.

امام جمعه موقت نکا در ادامه با اشاره به ویژگی های امام(ره) گفت: یکی از مهمترین آنها للّه بودن کار امام بود و اینکه این کار بزرگ را فقط برای خدا انجام داد و فرمانش را هم از خدا گرفته بود: قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ. بطوریکه: کیسینجر، یکی از جنایتکاران و تئوری پردازان آمریکا بعد از رحلت امام(ره) گفت: خمینی کسی بود وقتی به ما تشر می زند، برای خدا تشر می زد.

حجت الاسلام غلامی افزود: ویژگی و عامل دوم موفقیت امام(ره)، «زمان شناسی» امام(ره) بود که امروز برای جامعه، بزرگان، مردم و سیاستمداران ما لازم است، امام در بین علما و بزرگان در طول دوران غیبت امام زمان(عج) زمان شناس ترین شخصیتی است که می شناسیم و بعد از او رهبر معظم انقلاب است.

وی منظور از زمان را؛ «زمان حال، گذشته و آینده» دانست و تأکید کرد: زمان گذشته را باید بشناسیم تا در کارهای اینچنین موفق باشیم. در گذشته ملتها آمدند و رفتند، فراز و فرودها داشتند، باید ببینیم چگونه ملتها پیروز شدند، چرا شکست خوردند، حتی همراه پیامبران خود نتوانستند حق را یاری کنند.

امام جمعه موقت نکا با اشاره به سرگذشت بنی اسرائیل که بیش از سایر اقوام، در قرآن مطرح شده است خاطرنشان کرد: شاید به این دلیل باشد که ما امت اسلام بیش از امتهای دیگر به بنی اسرائیل شباهت داریم، چراکه؛ آنها انقلاب کردند و تا مراحلی پیش بردند و در برخی مراحلی نتوانستند خود را برسانند و پیغمبرشان را زمین گیر و استکبار زمان خود را سرنگون کردند.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به اینکه، انقلابها چند مرحله دارند: مرحله اول «فردسازی»، دوم «جامعه سازی»، سوم امت سازی» و مرحله چهارم «تشکیل حکومت» است که بنی اسرائیل در تشکیل حکومت، انقلاب حضرت موسی شکست خورد، یادآور شد: پیامبر اسلام هم این مراحل را انجام و حکومت تشکیل داد اما انقلاب پیامبر اعظم اسلام «در مرحله پنجم» زمین گیر شد که آن انتقال قدرت از رهبر اول به رهبر دوم بود بطوریکه؛ مردم در سقیفه رفتند، خلیفه تراشیدند و علی را زمین گیر کردند.

وی تشریح کرد: امامان ۲۵۰ سال در بین مردم حضور داشتند اما هیچکاره بودند و قادر به انجام کاری نبودند، جز علی(ع) که ۵ سال و چند ماهی و امام مجتبی(ع) حکومت کردند اما وقتی نوبت به امام دوازدهم رسید و خداوند امام را مخفی کرد و اکنون ما باید برای ظهور او زمینه‌سازی کنیم.

امام جمعه موقت نکا با بیان اینکه، امام خمینی(ره) فرمود: مردم زمان ما از مردم زمان پیامبر و امیرالمومنین بهترند، اظهار کرد: امت اسلام در انتقال قدرت از «رهبر اول» به «رهبر دوم» ایستادند و سی و چهار سال با همه‌ی سختی ها و توطئه های دشمن و فضاسازی های آنان، خود را فدائی امام و رهبر می دانند.

حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه، زمان گذشته را باید شناخت و درس و عبرت گرفت گفت: زمان حال را باید بشناسیم، وقتی، چهل و اندی سال ایستادگی و دوران سختی و دوری امام(ره) را تحمل کردید، اکنون زمان چیدن میوه و مبارزه است.

وی با طرح این سؤال که: زمان آینده را نیز باید بشناسی که کجا می خواهی بروی؟ آیا تحول امام برای این بود که تاج را کنار بگذارد و عمامه را روی کار بیاورد؟ شاهنشاهی مهرش حذف شود و مهر جمهوری اسلامی درست شود؟ یا اینکه امام(ره) هدف داشت؟ ، یکی از اهداف این انقلاب، را «زمینه سازی ظهور امام زمان(عج)» دانست و تصریح کرد: این انقلاب با این همه شهید و خون جگرها برای زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) است و باید وارد میدان شد.

امام جمعه موقت شهرستان نکا با ذکر سخنی از علامه حسن زاده(ره) که فرمود: «انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان است که اگر نبود مردم ظهور امام زمان را تحمل نداشتند»، تصریح کرد: این، آینده است و باید آن را بشناسیم.

حجت الاسلام‌ غلامی با اشاره به اینکه، وقتی جنگ آغاز شد مردم ترسیدند، اما شب، نطق کوتاهی از امام(ره) را شنیدند که فرمود: «نترسید، دیوانه ای آمد و سنگی انداخت و رفت»، آمریکایی ها وقتی ناو هواپیمابر آوردند که اگر آن را به سمت هر کشوری می برد حکومت آن کشور فرو می ریخت، وقتی به خلیج فارس آمد امام فرمود: «هیچ غلطی نمی توانند بکنند»، خاطرنشان کرد: اکنون بعد از چهل و اندی سال یکی از مسئولین آمریکا منطقه را تشریح کرد و گفت: «آمریکا در خاورمیانه هیچ غلطی نمی تواند بکند»، که تازه خودشان فهمیدند.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) در مورد صدام نیز به دولتهای منطقه می گفت: «از او حمایت نکنید که اگر از ما فارغ شود به شما حمله می کند و بیشترین کمک را هم کویت داشت که صدام به او حمله کرد».

امام جمعه موقت نکا تأکید کرد: ما امروز باید این ویژگی و موفقیت امام را الگو قرار دهیم و زمان را بشناسیم، زیرا دشمن تمام امکاناتش را برای مقابله با ما آورده و خدا را شکر تاکنون نتیجه‌ای نگرفته است و آن هدفی که دنبال می کرد «براندازی نظام اسلامی» بود که امثال گنجی ها در دهه هفتاد گفته بودند: «امام را باید در موزه دید و در تاریخ اسمش را جستجو کرد»، اما امام(ره) همچنان سرزنده و مردم پای کار او هستند.

خبر: الهام زارعی 

 

امروز باید امام را الگو قرار دهیم و زمان را بشناسیم  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار