حقیقت‌پور: مکه و مدینه به‌صورت منطقه آزاد اسلامی اداره شوند

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بی‌کفایتی عربستان در مدیریت حج، مکه و مدینه باید به‌صورت منطقه آزاد اسلامی توسط هیئت‌ها و علمای کشورهای اسلامی اداره شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 25 September 2015

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراردبیلاظهار داشت: اتفاق ناگواری که امروز در منا برای حجاج اتفاق افتاد نشان‌دهنده عدم کفایت آل‌سعود و عربستان در مدیریت حج است چرا که در طول چند روز گذشته حجاج خانه خدا به‌طرق مختلف کشته شدند.

وی گفت: باید هیئت‌های حقیقت‌یاب از کشورهای اسلامی برای بررسی این قضیه تشکیل شود و ابعاد این مسئله را تحلیل کنند چرا که آل‌سعود لیاقت نگهداری از مکه و مدینه را ندارد در حالی که خود را خادم الحرمین می‌نامند.

نماینده شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به بی‌کفایتی عربستان، مکه و مدینه باید به‌صورت منطقه آزاد اسلامی اداره شوند و هیئت‌ها و علمایی از کشورهای اسلامی منطقه مسئولیت اداره این اماکن مذهبی را به‌عهده بگیرند.

حقیقت‌پور در رابطه با ممنوعیت امداد‌رسانی نیروهای ایرانی در کمک به مصدومان توسط دولت عربستان تصریح کرد: این یک کار بسیار زشت توسط دولت عربستان است و نشان‌دهنده جنایت و خیانت آن‌ها بوده و با این کار ذات پلید خود را نشان دادند که تشنه خون مسلمانان هستند.

وی بیان کرد: عربستان نشان داده است که با راه‌های مختلف برای کشتن مسلمانان اقدام کرده و جمهوری اسلامی ایران باید هرچه زودتر واکنش خود را به این کار ناپسند عربستان نشان دهد و رئیس جمهور نیز از فرصت حضور در سازمان ملل استفاده و عربستان را محکوم کند.

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این اقدام کشور عربستان، رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و هیچ یک از مسئولان کشور نباید با مسئولان عربستان ملاقات کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
مدیر عاملش هم تو باشی ، اردبیل را آباد کردی آنجا هم آباد کنی.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار