۱۲ پروانه نشان حلال در آذربایجان غربی صادر شده است.

باتوجه به فصل زمستان برخورد قانونی با تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات گرمایشی و انرژی بر متخلف انجام خواهد گرفت. مدیرکل استاندارد
کد خبر: ۱۰۰۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷ 12 November 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیرکل استاندارد استان در گفتگو با خبرنگاران افزود: در سال جاری ۳۸مورد آزمون وزن مصنوعات گرانبها در استان انجام شده و به دلیل اینکه فلزات گرانبها در استان همگی تولید داخل هستند و محصول خارجی در استان وجود ندارد کیفیت محصولات نسبت به قبل بهتر شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۸۵مورد تدوین و بازنگری استاندارد داخلی و یک مورد مشارکت در فعالیت استاندارد سازی بین المللی در استان انجام شده، تصریح کرد: در سال جاری تعداد ۵۵۹۶ نفر ساعت آموزش مدیران کنترل کیفیت، ۸۴۳نفر ساعت آموزش کارشناسان استاندارد و آموزش برون سازمانی ۵۶۰۸نفر ساعت ارائه شده است.

جلایر با تاکید به اینکه در سال جاری ۲۱۴مورد پروانه صادر و تمدید شده است، خاطر نشان کرد: در این مدت به ۱۲مورد فراورده نشان کیفیت حلال صادر شده است.

مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال جاری اظهارنامه های مورد بررسی صادراتی ۶۸۳ مورد و ۴۱۳۸مورد گواهینامه وارداتی که مشمول استاندارد اجباری هستند صادر شده است.

وی یاد آور شد: در سال جاری ۸۰۰مورد بازرسی از آسانسورها، ۱۵۷۸مورد بازرسی از واحد های تولیدی، ۳۴۶مورد بازرسی از تجهیزات بازی و شهربازی ها، ۱۸مورد بازرسی از صنایع انرژی بر، انجام شده است.

جلایر ادامه داد: امسال ۱۷۲۳مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی و ۱۴۲۷مورد آزمون از این مراکز انجام شده است همچنین ۲۶۲۷مورد آزمون نازل سوخت مایع و ۴۹۵مورد آزمون نازل سوخت CNGو پلمب گذاری وسایل توزیع از جمله ترازو به تعداد ۲۰۰۰مورد انجام شده است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: در طول هفت ماه گذشته سالجاری ۸۰۰ گواهی ایمنی آسانسور در استان صادر شده است.

منصور جلایر با اشاره به بالا بودن حوداث ناشی از سقوط آسانسور در استان اظهار کرد: در سالهای اخیر بحث ایمنی آسانسور در استان مورد توجه ویژه قرار گرفته و تاکنون ۸۰۰ گواهی ایمنی در این زمینه صادر شده است.

وی همچنین به تولیدکنندگان وسایل گازسوز هشدار داد و گفت: از همه تولیدکنندگان این حوزه انتظار داریم کالا و لوازم غیر استاندارد تولید نکنند که در صورت مشاهده تولید و عدم موازین علامت استاندارد حتماً برخورد می‌شود.

جلایر از اعلام جرم و ارجاع تخلف ١۶ مورد به مراجع قضائی در خصوص عدم علامت استاندارد خبر داد و عنوان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما توصیه می‌کنیم مردم در خرید لوازم گرمایشی استاندارد توجه لازم را داشته باشند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی تدوین و بازنگری ٨۵ مورد و مشارکت در یک مورد فعالیت استانداردسازی بین المللی، آموزش ۵ هزار و ۵۹۶ نفر ساعت، آموزش ٨۴٣ نفر کارشناسان استاندارد و آموزش برون سازمانی ۵ هزار و ۶۰۸ نفر ساعت را از دیگر اقدامات این اداره کل در سالجاری عنوان کرد.

جلایر با اشاره به ارزیابی انطباق شامل خدمات کالای تولید داخل و صادرات و واردات در استان اعلام کرد: در این مدت ۲۱۴ پروانه صادرات صادر و تمدید شده و ۱۳۳ فقره پروانه ابطال و نیز ۱۳۰ فقره پروانه نیز تعلیق شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد اظهارنامه‌های صادراتی ۶٨٣ مورد و تعداد گواهینامه وارداتی نیز ۴١٣٨ مورد صادر شده است، ادامه داد: تعداد بازرسی‌های فنی ١۵٧٨ مورد، ٣۴۶ مورد از شهربازی بازی‌ها و ١٨ مورد صنایع انرژی بر، ٢٣۶ مورد اصالت سنجی رتبه بندی انرژی در سطح لوزام خانگی، نمونه برداری ١٧٢٣ مورد از واحدهای تولیدی، تعداد ١۴٢٧ مورد نمونه برداری و آزمون، بازرسی تولید داخل ۴٣۵٣ مورد انجام گرفته است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی تاکید کرد: ٢۶٢٧ مورد جایگاه‌های سوخت گاز مایع در سطح استان کنترل شده و آزمون وسایل سنجش به تعداد ١۶٠٠ مورد، آزمون جایگاه‌های سی ان جی بیش از ۴٠٠ مورد و ٢٠٠٠ مورد پلمب گذاری توزین انجام گرفته است.

وی در خصوص تأیید صلاحیت‌های اشخاص حقیقی و حقوقی هم گفت: در همین مدت برای ٣٨ مورد از ٩۴ مورد آزمایشگاه همکار استانی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار