جشنواره ملی «روزگار مترسک» به میزبانی شبراز برگزار می شود

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس از برگزاری جشنواره ملی کارتون و پوستر «روزگار مترسک» خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹ 21 February 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: وحید نمازی گفت: جشنواره ملی کارتون و پوستر «روزگار مترسک» با رویکرد مقابله با پروژه تطهیرسازی روزگار سیاه رژیم پهلوی در شیراز برگزار می‌شود. رویکرد این جشنواره یادآوری روزگار سرتاسر خیانت، وادادگی و ظلم خاندان پهلوی درحق مردم وکشور، طبق مستندات تاریخی است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس گفت: اگرچه فساد، تباهی و بی‌عرضگی این رژیم برکسی پوشیده نیست، اما مخالفین نظام و رسانه‌های بیگانه با پروژه تطهیرسازی پهلوی مدام در تلاش برای تحریف و فراموشی حافظه تاریخی ملت به نفع خود هستند.

او با توجه به اهمیت آگاهی‌بخشی گفت: به همین منظور این جشنواره در راستای آگاهی‌بخشی نسل جوان و تبیین حقایق آن روزگار برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در تشریح سرفصل‌ها و رویکرد‌های جشنواره گفت: حاکمیت ملی و تمامیت ارضی، عقد قرارداد‌های ننگین و از دست دادن بخشی از اراضی کشور مانند جدایی بحرین، ارتفاعات آرارات، واگذاری و کاهش حقابه هیرمند و... یکی از رویکرد‌های این رویداد هنری است.

نمازی گفت: تحقیر ملی؛ وادادگی سیاسی و دخالت قدرت‌های خارجی در امور کشور مانند تعیین شاه، وزیر، وکیل، کاپیتولاسیون، برگزاری کنفرانس تهران (نشست بدون اجازه و هماهنگی سران متفقین در تهران) و... نیز دیگر محور این جشنواره است.

او دوران سیاه پهلوی، جنگ و سرکوب اقوام داخلی توسط قشون پهلوی را از دیگر محور‌های این جشنواره خواند و گفت: اشغال نظامی ایران توسط متفقین در جنگ جهانی دوم و از پاشیدگی ارتش پهلوی کمتر از چند روز از دیگر محور‌های این جشنواره است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: علاوه بر این موارد، سایر موضوعات مرتبط که به ادعا‌های دروغین و تناقض‌های رفتاری آن روزگار می‌پردازد نیز می‌تواند به عنوان محور اثر انتخاب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار