کلیه کالاهای گروه لوازم خانگی ملزم به ثبت شناسه کالا می باشند

تابناک-معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان از الزامی بودن ثبت شناسه کالا برای تمامی گروه لوازم خانگی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵ 09 June 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، عبدالرضا پیروی منش با اعلام خبر فوق اظهار داشت: طبق ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کلیه کالاهای گروه لوازم خانگی ملزم به ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا می باشند که این قانون جهت جلوگیری از ورود و فروش کالاهای قاچاق به فروشگاه ها و انبارهای لوازم خانگی ابلاغ شده است.
وی افزود: ثبت کالا در سامانه جامع تجارت کمک می کند تا کالاهای لوازم خانگی در طول زنجیره تجاری کشور با استفاده از زبان مشترک و واحد مدیریت و رهگیری شوند.
پیروی منش عنوان کرد: کلیه تولید کنندگان، واردکنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان کالا شامل طرح شناسه دار شدن لوازم خانگی می باشند.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کالاهای مشمول را تلویزیون، یخچال فریزر، کولر گازی، اسپلیت، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکرو ویو، چرخ خیاطی و جارو برقی نام برد.
وی گفت: کلیه تولید کنندگان و واردکنندگان کالاهای مشمول قانون دریافت شناسه رهگیری کالا باید برای ثبت نام و احراز صلاحیت به سامانه جامع تجارت به آدرسwww.ntsw.ir مراجعه نموده و سپس برای ثبت اطلاعات و اخذ شناسه وارد سامانه cid.ntsw.ir شوند.
پیروی منش تاکید نمود: برای استعلام اصالت لوازم خانگی کافیست کد دستوری *4*7777# را شماره گیری و با وارد کردن کد کالا از شناسه کالا استعلام گرفت.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان در پایان تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند با اعلام به سامانه تلفنی 124 ما را در رصد بازار همیاری نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار