رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه در گفتگو با تابناک:

بهترین سن برای جراحی کاشت حلزون گوش کودکان زیر سه سال است/ هفته ای حداقل یک عمل جراحی کاشت حلزون گوش انجام می شود

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه از انجام حداقل یک عمل جراحی کاشت حلزون گوش در هفته خبر داد و گفت: بهترین سن برای جراحی اشت حلزون گوش کودکان زیر سه سال است.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ 03 February 2023
دکتر فاضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص ارائه خدمات به بیماران نیازمند کاشت حلزون گوش اظهار کرد: هر هفته بین یک الی سه عمل جراحی کاشت حلزون به صورت روتین انجام می شود که بدون هیچگونه هزینه ای است بازتوانی این کودکان به خوبی انجام می شود و به زندگی عادی و طبیعی خود باز می گردند. 
 
وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که توفیق خدمتگزاری به این بیماران را یافتیم، افزود: از سایر استان ها هم برای درمان و انجام این جراحی مراجعه می کنند اما عمده پذیرش ما از استان کرمانشاه است بازتوانی هم کاملا رایگان است. 
 
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) ادامه داد: بهبودی جراحی اولیه زمان زیادی نمی برد اما بیماران تا 6 ماه الی 1 سال بعد تحت بازتوانی و پوشش مرکز کاشت هستند و به تناوب برای ادامه کار مراجعه می کنند و زندگی طبیعی و عادی خود را ادامه می دهند، تکلم کامل و شنوایی آن ها هم به حالت عادی برمی گردد. 
 
وی رنج سنی  این جراحی را عموما زیر سه سال دانست و گفت: بهترین سن برای کاندید جراحی و نتیجه خوب در تمام دنیا اطفال زیر سه سال است اگر چه امکان جراحی در سنین دیگر وجود دارد اما به دلیل بیماران در نوبت و ظرفیتی که داریم عموما کودکان زیر سه سال تا نهایتا زیر 5 سال را جراحی می کنیم. 
 
فاضلی تاکید کرد: باید خانواده هایی که فرزندشان متولد می شود تست های غربالگری را از بدو تولد انجام دهند تا مشکلات هر چه زودتر تشخیص داده شود و زودتر نسبت به تشکیل پرونده و اقدامات درمانی در مرکز کاشت حلزون اقدام نمایند تا یک عمل موفقیت آمیز برای این افراد انجام دهیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار