رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش وپرورش استان خبرداد:

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با تخلفات اداری

رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با تخلفات اداری در شهرستانهای گرمسیری استان خبرداد.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 06 March 2023

به گزاش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سجاد فهیمی گفت: کارگاه آموزشی آشنایی با تخلفات اداری با هدف اجرای دستورالعملهای آموزشی و افزایش آگاهی کارمندان و کاهش تخلفات اداری ویژه مدیران و کارکنان اداری آموزش پرورش در شهرستانها و مناطق گرمسیری دهدشت،گچساران ،بهمئی.باشت، دیشوک ،چاروسا، لنده ،چرام ، در نیمه اول اسفندماه برگزار گردید. 

 

وی گفت: در این دوره ها که به منظور پیشگیری از ارتکاب تخلف اداری طراحی گردیده کارکنان با خطرات وقوع تخلفات اداری وتبعات و آثار آن آشنا می شوند.

فهیمی با اشاره به اینکه اطلاع به موقع و ارتقا کمی و کیفی سطح آگاهی های عمومی کارکنان دولت یکی از اهداف اصلی برگزاری این دوره هاست گفت: یکی از مهمترین دلایل وقوع تخلف عدم آگاهی کارمندان از شرح و وظایف و تخلفات اداری است گرچه جهل به قانون رافع مسئولیت نیست.

رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش وپرورش استان افزود: ناامن نمودن محیط برای متخلفین ،برجسته نمودن قبح تخلف اداری افزایش هزینه ارتکاب تخلف اداری از دستاورد های این دوره آموزشی است و تاثیر مثبتی در فساد ستیزی و ارتقا سلامت اداری و کاهش شکایات و تخلفات اداری دارد.

 وی تخلفات اداری را به استناد ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری ۳۸ مورد برشمرد و بیان کرد: در این دوره ها ساختار و جایگاه هیات ها ی رسیدگی به تخلفات اداری همچنین سیر و مراحل و شیوه رسیدگی به پرونده ها ،اصول حاکم بر رسیدگی هیات ها از جمله اصل برائت و اصل بی طرفی و اصل قانونی بودن تخلف یا جرم همچنین ۳۸بند تخلف در ماده ۸ و مصادیق آنها و مجازات ها در ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری و نحوه اعتراض به آرا هیات ها و مراجع رسیدگی کننده به اعتراض ها از جمله هیات های تجدید نظر و دیوان عدالت اداری برای مدیران و کارکنان اداری تشریح شد.

 

فهیمی افزود: طبق ماده ۹۲ قانون خدمات کشوری :مدیران و سرپرستان بلا فصل مسئول نظارت و کنترل حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله می باشند ودر مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند در صورتی که کارمندان مزبور با اقدامات خود موجب ضر و زیان دولت گردند یا تخلفاتی نظیر رشوه یا سو استفاده در حیطه مدیریت مسولان مزبور مشاهده و اثبات گردد علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی با مدیران و سرپرستان کارمندان نیز که در کشف تخلف یا جرایم اهمال نموده باشند مطابق با قوانین ومقررات با آنها رفتار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار