حق دریافت کمک‌های نقدی برای همه دستگاه‌ها باید یکسان باشد

کد خبر: ۱۱۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 13 October 2015
تابناک گیلان: مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز سه‌شنبه (21 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح یک فوریتی اصلاح قانون استفاده متوازن از امکانات کشور گفت: در خصوص استفاده از 3 درصد از محل اعتبارات بودجه عمرانی برای استفاده از زیرساخت‌ها و مشکلات آموزش و پرورش و بیکاری، رویکرد مناسبی وجود دارد ولی در این بخش باید ورزش نیز مد نظر قرار گیرد؛ اما در تبصره این طرح، کمک های نقدی و غیر نقدی تنها شامل برخی از دستگاه‌ها شده و برخی دستگاه‌ها حق دریافت کمک‌های نقدی را ندارند، بنابراین از نمایندگان تقاضا دارم به این طرح رأی منفی دهند.

در ادامه، علیرضا خسروی به عنوان مخالف بعدی این طرح گفت: اگرچه من با کلیات موافق هستم اما باید به این نکته تاکید کرد که این قانون در سال 93 اصلاح شده و اکنون نیز مجلس می‌خواهد آن را اصلاح کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر برخی مناطق کمتر توسعه یافته در کشور وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی شود اما این کار تا چه زمانی می‌خواهد ادامه پیدا کند.

خسروی افزود: آیا تاکنون کمیسیون‌های مختلف مجلس طرحی را ارائه کرده‌اند که شرایط روستاهای کمتر توسعه یافته رصد شود.

وی ادامه داد: آیا در برنامه چهارم و پنجم توسعه رصد شد که چرا اشکالات هنوز هم وجود دارد.

همچنین ابوذر ندیمی به عنوان یکی دیگر از مخالفان این طرح گفت: در راستای مباحث مربوط به کمک به مناطق روستایی و شهری در حال حاضر گرفتاری‌های بسیاری وجود دارد و جابه‌جایی‌ها باید از این مناطق صورت گیرد.

نماینده مردم لاهیجان افزود: البته طرح های این چنینی تنها نباید معطوف به کمیسیون برنامه شود و کمیسیون‌های دیگر نیز باید نظرات خود را اعلام کنند بنابراین در راستای مخالفت با این طرح باید تاکید کرد که استفاده متوازن از امکانات کشور محدودتر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار