مدیرکل میراث فرهنگی

آغاز ساخت و نصب پلاک ثبتی و تابلو راهنمای جنگل‌های هیرکانی در گیلان

کد خبر: ۱۱۲۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱ 26 August 2023


به گزارش تابناک گیلان ولی جهانی اظهار کرد: با اختصاص اعتباری بالغ بر ۳/۵ میلیارد ریال و انتخاب پیمانکار ذیصلاح، عملیات ساخت و نصب پلاک ثبتی جنگل‌های هیرکانی آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی با بیان اینکه مطابق با مقررات و آیین نامه‌ها متعهد به نصب پلاک ثبتی شامل لوگوی کمیته میراث جهانی یونسکو در محدوده تمام سایت‌های جهانی هستیم گفت: سه سایت از دوازده سایت جنگل‌های هیرکانی با مساحتی بالغ بر ۵۸ هکتار، جنگل‌های هیرکانی لیسار تالش، گشت رودخان فومن و سیاهرود رودبار استان گیلان را در بر می‌گیرد که در راستای شناساندن اهمیت این میراث ارزشمند طبیعی بی‌نظیر به مردم و گردشگران مقرر است در فاز اول نصب پلاک در گشت رودخان و مسیر منتهی به قلعه رودخان صورت پذیرفته و در ادامه این مهم در سایت‌های لیسار و سیاهرود نیز عملیاتی شود.

وی جنگل‌های هیرکانی را از مواریث ارزشمند طبیعی بی‌بدیل در جهان دانست که حفاظت و مراقبت از آن وظیفه ذاتی دستگاه‌هایی همچون منابع طبیعی، محیط زیست و میراث‌فرهنگی بوده و در این راستا تعامل و همکاری‌های مشترک چندجانبه می‌تواند در پاسداشت اثر بسیار تاثیرگذار باشد.

ولی جهانی در پایان از همه مهمانان و گردشگران خواست تا ضمن استفاده بهینه از مواهب طبیعی مذکور، با صیانت و حفاظت از آن در پاکیزه نگه داشتن طبیعت زیبای گیلان بیش از پیش کوشا باشند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار