اخلاق امام رضا (ع) سرلوحه زندگی مردم ایران باشد

امام جمعه گرگان گفت: اخلاق و رفتار مردم ایران باید از متاثر از زندگی ائمه معصومین از جمله امام رضا (ع) باشد چرا که این بزرگان میزان و معیار اخلاق و اعتقادات هستند.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ 15 September 2023

به گزارش تابناک گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: فلسفه و هدف زیارت امامان و ائمه این است که خودمان را در ترازو و میزان آن‌ها در دنیا و آخرت بگذاریم.

وی افزود: در قرآن، فرعون‌ها و پیامبران به خوبی معرفی شدند و خصوصیات فرعونیان استبداد، خودخواهی، خودبینی، خودبرتر بینی و برتری جویی نسبت به مردم بوده، ولی انبیا برادران صالح همه مردم معرفی شدند و این جای تامل دارد که سلیمان (ع) با آن همه ملک و سلطنت بیشتر به فکر مردم بود.

وی اظهار داشت: انبیا الهی با تقوا و اطاعت خداوند به این مقام رسیدند و بسیار تاکید شده که گرامی‌ترین افراد نزد خداوند باتقواترین افراد هستند.

آیت الله نورمفیدی افزود: اگر افراد مخفیانه احسان کنند برابر هفتاد حج ثواب دارد و اگر کسی گناه کند گرفتار خسران الهی خواهد شد.

وی اظهار داشت: مکتب امامان باید به خوبی به نسل آینده معرفی شود و برای این مهم کتب تاریخی و روایی شیعه و سنی به خوبی مطالعه و سیره ائمه اطهار به صورت کتاب تالیف شود.

وی بیان کرد: باید با معرفی امامان حقایق و ارزش‌های این بزرگان به گوش جهانیان برسند.

امام جمعه گرگان گفت: امام رضا (ع) را از مدینه به خراسان دعوت کردند تا درگیر توطئه و دسیسه‌های مأمون شود و ایشان با میل و رغبت خودشان به این سفر نیامده بلکه تحمیل شد و در این سفر نه تنها ایشان مغلوب و شکست نخورد بلکه خورشید وجود امام رضا (ع) روشنایی بیشتری از ایشان منتشر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار