تاکید ندیمی بر ضرورت رصد دائمی اجرای تعهدات 1+5

کد خبر: ۱۱۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 21 October 2015

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس، دستگاه‌های اجرایی ، تقنینی، شورای عالی امنیت ملی و مردم را چهار دستگاهی عنوان کرد که می توانند پایش و رصد اجرای برجام را مورد توجه داشته باشند.

ابوذر ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، در خصوص نامه رهبری به رئیس جمهور درباره ضرورت رصد اجرای صحیح برجام از سوی 1+5 گفت: در این زمینه ابتدا دستگاه دیپلماسی ما باید بر مذاکرات و پیگیری‌ لغو تحریم ها نظارت کند؛ همچنین شورای عالی امنیت ملی که مجموعه ای مرکب از مسئولان قوا است و بخشی از قانون هم متوجه این نهاد است می تواند در این زمینه نظارت خود را داشته باشد.

وی افزود:‌ دستگاه تقنینی به لحاظ نظارت بر اجرای قانون و رسانه ها و مردم نیز می‌توانند در خصوص رصد اجرای برجام نقش خود را ایفا کنند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص آژانس هم اظهار کرد: در این خصوص آژانس هم باید پایان پرونده گذشته و حال را اعلام کنند و در این مرحله همراهی داشته باشد در غیر این صورت این امکان وجود دارد که هر روز بهانه‌ای را پیش بکشد.

وی ادامه داد: ما باید دائما موضوعات مربوط به هسته‌ای و مذاکرات و به ویژه تحریم ها را رصد کنیم که طرف خارجی یا 1+5 آن‌ها را رعایت کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اهداف فرمایش رهبری در این زمینه نیز اظهار کرد: با توجه به سوابق و تجربیاتی که داریم نباید به دشمن اعتماد کنیم زیرا همواره فریب کاری و نقض عهد آن‌ها را دیده ایم که با رژیم صهیونیستی هم دوستی داشته‌اند که لازم است به دشمن به ویژه آمریکا اعتماد نداشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار