کارگاه آموزشی آشنایی با تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در بندر کیش

کارگاه آموزشی آشنایی با تجهیزات مقابله با آلودگی‌نفتی در دریا با هدف عملیاتی شدن ایستگاه مقابله با آلودگی نفتی در دریا و استفاده از تجهیزات پاک‌سازی آلاینده‌ها در بندر کیش برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۷۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵ 07 July 2024

به گزارش«تابناک جزیره»، مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش گفت: کارگاه سه روزه آموزشی با مشارکت اداره محیط زیست کیش و با حضور کارکنان عملیاتی بنادر کیش و لنگه و تعدادی از مدیران برگزار شد.

مهدی امامدادی افزود: شرکت‌کنندگان با شیوه‌ها و روش‌های مختلف پاکسازی و تازه‌ترین روش‌های حذف آلودگی‌های نفتی از سطح دریا و کارگاه عملیاتی بوم‌اندازی، جمع‌آوری بوم و انداختن اسکیمر آشنا شدند.

او خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت محیط زیست کیش و به واسطه مرجانی بودن آن بخشی از این دوره به معرفی و شرایط محیط زیست کیش و اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی بخش دریایی و رییس کارگروه هماهنگی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی و مواد خطرناک سمی در دریا و رودخانه‌های قابل کشتیرانی اختصاص یافت.

امامدادی تصریح کرد: جمال پاکروان کارشناس مسئول مقابله با آلودگی دریای اداره‌کل بنادر استان هرمزگان و مریم‌محمدی رئیس اداره محیط زیست کیش مدرسان این دوره آموزشی بودند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش گفت: با توجه به حساسیت خلیج‌فارس و وجود سکوی‌های نفتی اطراف کیش، اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان یک مرکز مقابله با آلودگی نفتی در دریا در کیش، ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار