استاندار: تعاونی‌های غیرفعال خراسان‌شمالی تعیین تکلیف شود

استاندار خراسان‌شمالی گفت: تعاونی های غیرفعال و راکد استان باید اسرع وقت تعیین تکلیف و نتیجه اعلام شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵ 11 September 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در جشنواره تقدیر از تعاونی‌های برتر استان اظهار کرد: تعاونی‌ها بستر مناسب برای توسعه اقتصادی است، این شرکت‌ها با تجمیع سرمایه خرد کار‌های بزرگ انجام می‌دهند که سبب شکوفایی اقتصادی خواهد شد.
 
وی با تاکید بر لزوم حمایت از تعاونی ها، افزود: رویکرد استان در این زمینه، استفاده از ظرفیت قانونی برای تقویت تعاونی‌ها است.
 
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تعاونی‌ها بازوی قوی مشارکت مردم هستند، گفت: تعاونی‌ها ابزار مهم برای تحقق شعار سال است از این رو توسعه این شرکت‌ها باید بیشتر مورد توجه باشد.
 
حسین نژاد اظهار کرد: خراسان شمالی ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه تعاونی‌ها دارد، وجود زمین مستعد کشاورزی، معادن غنی و نیز ظرفیت‌های موجود در دامداری و دامپروری، زمینه‌های مستعد برای توسعه فعالیت‌های تعاونی را فراهم کرده است.
 
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین زمینه‌های مناسب برای ایجاد و توسعه تعاونی‌ها در زمینه خدمات و گردشگری در این استان وجود دارد.
 
افزایش ۱۷ درصدی سهم تعاونی‌ها در اشتغال
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی نیز در این جشنواره با تاکید بر لزوم تبیین جایگاه تعاون در توسعه اقتصاد، گفت: تعاون جایگاه ویژه در توسعه اقتصادی دارد و در اسناد بالادستی کشور نیز به توسعه تعاون توجه ویژه شده است.
 
مهدی اسلام خواه افزود: همدلی و مشارکت در تعاونی‌ها تبلور یافته است و این شرکت‌ها بازوی اقتصاد هستند.
 
وی با بیان اینکه دریافت تسهیلات مطالبه مهم تعاون گران استان است، اظهار کرد: تسهیلات خوبی از محل سه خط اعتباری ویژه برای بخش تعاون در نظر گرفته شده و سهم مناسبی نیز در اختیار خراسان شمالی قرار گرفته شده است.
 
اسلام خواه تصریح کرد: ۱۳ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در سال ۴۰۲ برای تعاونی‌های استان مصوب شده است که در بازرسی‌ها از تعاونی ها، شاهد کمترین میزان انحراف در این شرکت‌ها بودیم.
 
وی گفت: سهم تعاونی‌ها در اشتغال زایی استان ۱۷ درصد افزایش یافته است البته تعاونی‌ها هنوز به اهداف در زمینه کسب سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد کشور دست نیافته اند و اکنون این رقم تنها پنج درصد ثبت شده است.
 
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: لازمه شکوفایی تعاونی ها، توانمندسازی اعضا و مسوولیت پذیری آنان در عضویت این شرکت‌ها است.
 
لزوم حمایت از تعاونی‌ها
 
رییس اتاق تعاون خراسان شمالی نیز در این جشنواره با اشاره به نقش تعاونی‌ها در اقتصاد گفت: این شرکت‌ها بدون اینکه هزینه برای دولت داشته باشند کمک کار بخش اقتصاد هستند و البته توسعه این بخش نیازمند حمایت است.
 
ابراهیم قربانی اظهار کرد: ۲۵ دستگاه در توسعه تعاونی‌ها دخیل هستند، اما روابط بین دستگاهی در این زمینه ضعیف است.
 
وی افزود: انتظار می‌رود قانون تعاونی‌ها به درستی اجرایی شود.
 
در این جشنواره از ۶ تعاونی برتر و ۶ تعاونی شایسته خراسان شمالی تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار