مسابقات بین‌المللی شطرنج جام «تاق‌بستان» در کرمانشاه برگزار می‌شود

رئیس هیات شطرنج استان کرمانشاه از برگزاری سومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام تاق بستان به میزبانی کرمانشاه خبرداد.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸ 11 September 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، داریوش کرمی بااشاره به تدارک استان برای برگزاری سومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام تاق بستان، اظهارکرد: این مسابقات قرار است طی روزهای ۲۳ تا ۳۰ شهریور در محل سالن شهید بهشتی مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار شود. 

وی افزود: برای این دوره از مسابقات حدود ۴۰۰ شطرنج باز از ۳۰ استان کشور و ۱۰ کشور خارجی حضور خواهند داشت. 

رئیس هیات شطرنج استان کرمانشاه تصریح کرد: از این تعداد ۳۰ نفر شطرنج بازان خارجی هستند که از کشورهایی همچون آذربایجان، ارمنستان، بلژیک، دانمارک، نیجریه و پاکستان حضور پیدا می‌کنند. 

وی یادآورشد: این مسابقات در چند جدول شامل ریتینگ بالای ۱۹۰۰(استادی)، ریتینگ زیر ۱۹۰۰، زیر ۱۴ سال و جدول برق آسا(بلیتس) برگزار خواهد شد. 

کرمی در ادامه با بیان اینکه مسابقات بین المللی شطرنج جام تاق بستان در تقویم فدراسیون کشورمان قرار گرفته، عنوان کرد: برای اینکه این مسابقات را در تقویم فدراسیون جهانی ثبت کنیم، باید این مسابقات چند سال متوالی در یک زمان مشخص برگزار شود. 

وی خاطرنشان کرد: افتتاحیه این مسابقات ساعت ۱۵:۳۰ روز جمعه(۲۳ شهریور) با حضور سرپرست فدراسیون و مسئولین ورزش استان برگزار خواهد شد و حضور عموم مردم برای تماشای این مسابقات آزاد است. 

به گفته این مسئول، برگزاری این مسابقات علاوه بر اینکه می‌تواند به رشد و ارتقاء هرچه بیشتر شطرنج کرمانشاه و شطرنج بازان استان کمک کند، زمینه معرفی هرچه بیشتر استان را نیز فراهم خواهد کرد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار