استاندار یزد:

ساخت مسکن ویلایی، راهی برای افزایش رضایت‌مندی متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن

گروه استان‌ها - استاندار یزد، با تأکید بر مزایای ساخت واحدهای ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن، اعلام کرد که این نوع مسکن، با توجه به نیازهای خانواده‌های پرجمعیت و فرزندآور، ضمن کاهش هزینه‌ها، موجب افزایش رضایت‌مندی متقاضیان خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵ 04 October 2024

به گزارش تابناک یزد، مهران فاطمیدر جریان بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان یزد به همراه خبرنگاران، بر اهمیت ساخت واحدهای ویلایی به‌عنوان بخشی از این طرح تأکید کرد.

وی اظهار داشت: خانه‌های ویلایی، به دلیل داشتن حیاط و فضای بازی برای کودکان، پارکینگ اختصاصی و همچنین در نظر گرفتن تعداد خواب‌های بیشتر با توجه به سیاست‌های فرزندآوری کشور، به‌عنوان مسکن واقعی محسوب می‌شوند.

فاطمی خاطرنشان کرد که یکی از ویژگی‌های مهم این خانه‌ها، امکان اضافه کردن یک طبقه جدید در آینده با طی مراحل قانونی است. وی افزود که برخلاف تصور رایج، هزینه‌های ساخت واحدهای ویلایی به‌ویژه از نظر آماده‌سازی و زیرساخت‌ها، تفاوت قابل توجهی با واحدهای آپارتمانی ندارد و متقاضیان تنها ملزم به پرداخت هزینه‌های مربوط به زیرساخت‌ها هستند. همچنین، فاطمی اظهار داشت که مردم یزد به‌دلیل فرهنگ سنتی و علاقه به فضای باز و خصوصی، تمایل بیشتری به داشتن خانه‌های ویلایی دارند.

استاندار یزد همچنین با اشاره به ارزش بالای زمین‌های در نظر گرفته‌شده برای این واحدها، گفت که طراحی نمای این خانه‌ها با سبک سنتی سازگار است و مصالح مورد استفاده در این واحدها نیز تولید بومی استان یزد هستند. وی تأکید کرد که هزینه‌های نهایی آماده‌سازی این خانه‌ها تفاوتی با آپارتمان‌ها ندارد و متقاضیان می‌توانند به‌صورت تدریجی و متناسب با توان مالی خود، واحدهایشان را تکمیل کنند.

فاطمی در پایان افزود که برخلاف آپارتمان‌ها که نیاز به تکمیل واحدهای دیگر دارند، در خانه‌های ویلایی متقاضیان می‌توانند با تحویل اسکلت و نمای اصلی، ظریف‌کاری و تکمیل نهایی را به‌صورت تدریجی و بر اساس سلیقه خود انجام دهند. این رویکرد موجب می‌شود تا هیچ‌گونه تأخیری در تحویل مسکن به دلیل تأمین مالی سایر متقاضیان به‌وجود نیاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار