اصناف خودشان یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فارس از اصناف این استان خواست تا منکرات رایج و معروفات متروکه هر صنف را شناسایی کنند.
کد خبر: ۱۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶ 11 March 2015
به گزارش تابناک فارس به نقل از روابط عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان فارس، سلیمان مهدوی در نخستین جلسه توجیهی دبیران و روسای امربه‌معروف و نهی از منکر 11 اتحادیه صنفی در فارس به نقش اتحادیه‌های صنفی در احیا امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری این واجب فراموش‌شده باید توسط مردم اقامه شود و بازار و اتحادیه‌های صنفی نیز نقش بسزایی در احیا امربه‌معروف و نهی از منکر دارند. وی در این جلسه که روسا و دبیران شورای امربه‌معروف و نهی از منکر اتحادیه‌های صنف فروشندگان پوشاک، خرازان، خواربار و لبنیات، فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ، عطاران و سقط فروشان، نانوایان، پزندگان، قنادان و یوخه‌پزان، فروشندگان میوه و تره‌بار، لوازم‌التحریر و کتاب‌فروشان و تهیه‌کنندگان و فروشندگان عرقیات معطر حضور داشتند بیان کرد: هدف و برنامه‌های ستاد احیا فارس به‌طورکامل ایجابی است.
مهدوی در ادامه گفت: ضامن بقای دین، اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر است و اگر این فریضه اللهی را انجام ندهیم پایه‌های دین را سست کرده‌ایم و باید پاسخگوی خدا و پیغمبر و اهل‌بیت (ع) باشیم.
دبیر ستاد احیا فارس با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر دو جنبه جنبه آمر و ضابط را دارد ادامه داد: در حکومت اسلامی ضابط قوه قضائیه به نیروی انتظامی، ضابطان بسیج و نهادها و سازمان‌هایی که قانون مشخص کرده گفته می‌شود و آحاد مردم آمر هستند و وظیفه‌دارند در صورت مشاهده گناه به گناهکار بگویند که این کار اشتباه است و به دنبال ثاثیر نبوده و هدفشان انجام تکلیف شرعی و واجب اللهی باشد.
وی تأکید کرد: مهم‌ترین موضوعی که بازاریان باید رعایت کنند و مدنظر داشته باشند اقامه نماز اول وقت و رزق حلال است.
دبیر ستاد احیا امربه‌معروف و نهی‌از منکر فارس با اشاره به نقش اصناف در دوران انقلاب و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: انقلاب از بازار صورت گرفت و افراد حبیب‌الله در هدایت جامعه نقش بسیاری دارند.
مهدوی از روسا و دبیران شورای امربه‌معروف و نهی از منکر اصناف خواست تا منکرات رایج و معروفات متروکه هر صنف را شناسایی کنندو هدف آنان در راستای اسلامی کردن بازار به‌صورت ایجابی و اغنایی باشد چراکه کسبه و بازاریان با توجه به الکاسب حبیب‌الله بودن، در حفظ دین تاثیرگزار هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار