رتبه اول شهرداری شیراز در توزیع اوراق مشارکت

شهردار شیراز اظهار امیدواری کرد تا پایان سال حداقل یک‌ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری بسته شود.
کد خبر: ۱۳۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸ 18 November 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:علیرضا پاک‌فطرت گفت: یکی از مصادیق سرمایه‌گذاری اوراق مشارکت بوده و از این نظر شهرداری شیراز در کشور اول است و علاوه بر آن سودی که از اوراق مشارکت به تمام شهروندان می‌رسد بسیار مناسب است و اشتغال زیادی هم ایجاد کرده که این مهم نتیجه زحمت گروه سرمایه‌گذاری شهرداری است.

وی با بیان اینکه کمتر از 50 درصد از بودجه 2 هزار و 750 میلیارد تومانی شهرداری از مردم اخذ می‌شود بقیه آن سرمایه‌گذاری است ادامه داد: سرمایه‌گذاری تنها معادل مشارکت با یک سرمایه‌گذار و تعلق درصدی از کار به شهرداری و درصدی به وی نیست بلکه روش‌های مختلفی دارد.

شهردار شیراز اضافه کرد: حجم فعالیت تیم سرمایه‌گذاری شهرداری بسیار سنگین بوده اما باید بهتر شود که به‌عنوان‌مثال یکی از مصادیق سرمایه‌گذاری اوراق مشارکت است و همین امر بسیار کار سختی است که ابتدا باید زمین آن تولید و مشکلات سند رفع شود که گاه یک سال است ما بر سر دریافت سند یک زمین معطل می‌شویم.

وی تصریح کرد: بعد از پیدا کردن زمین و سند زدن باید پروژه تعریف شود که گاه نیاز به تغییر کاربری دارد و شهرداری در مورد تغییر کاربری‌ها متهم می‌شود که نمونه آن را به خاطر دارید که گفتند چرا بخشی از کاربری فضای سبز را به تجاری بدل کرده‌اید.

وی بیان کرد: تأمین زمین، کنترل سند، تغییر کاربری، طراحی فاز صفر و مهندسی ارزش مراحلی است که باید برای سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی متذکر شد: در سه پروژه پارکینگ با ارزش بیش از 200 میلیارد تومان شهرداری حتی یک ریال هزینه نکرده است که فقط قرار شده زمین را خود سرمایه‌گذار بیاورد و ما تراکم بدهیم.

پاک‌فطرت افزود: پروژه‌های پارکینگ غدیر، حافظ و کاراندیش مشارکتی هستند اما بناشده پیمانکار آن را بسازد تحویل شهرداری دهد و مالکیت و زمین متعلق به شهرداری است و در نهایت تراکم به سرمایه‌گذار ارائه می‌شود که در حال حاضر دو مورد آن فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

شهردار شیراز یادآور شد: پیدا کردن زمین و گذاشتن تراکم بر روی آنگاه حتی بهتر از آن است که ما به سرمایه‌گذار زمین و پروانه بدهیم و 6 سال ساخت زمان ببرد و در مراحل ساخت و بهره‌برداری هزاران اختلاف ایجاد شود.

وی با ذکر مثالی در این مورد اظهار داشت: در بحث کارخانه سیمان سرمایه‌گذار آمد و گفت 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کنم و همین مبلغ ذهنیت معاونت سرمایه‌گذاری را بالا برد اما این سرمایه‌گذار به دلایلی نامعلوم پای‌کار نیامد.

پاک‌فطرت ابراز داشت: مشکل سرمایه‌گذاری شهرداری نیست بلکه دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و برق و گاز موانع بسیاری برای کار سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کنند و گاه آن قدر رقم‌های مطالبه شده در فعالیت خود را افزایش می‌دهند که سرمایه‌گذار از کار خود پشیمان می‌شود.

این مدیر شهری متذکر شد: در بحث مسائل اقتصادی و سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها شهرداری جلسات مختلفی را داشته و شاید بیشترین وقت ما بر همین مباحث گذاشته‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه‌های خوبی تعریف‌شده و آماده سرمایه‌گذاری است اما اینکه کدام‌یک از این موارد تبدیل به قرارداد شود گاه در دایره تأثیر عواملی خارج از کنترل شهرداری قرار می‌گیرد که فراخوان اعلام می‌شود اما سرمایه‌گذار به میدان نمی‌آید.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای چندین پروژه در حال مذاکره با افراد هستیم اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم که از جمله پارک آبی دارد به نتیجه می‌رسد.

پاک‌فطرت اضافه کرد: در مورد تله‌کابین مطالعات به اتمام رسیده و به دنبال سرمایه‌گذار هستیم که هزینه حدود 45 میلیارد تومانی این کار از عهده شهرداری خارج است و باید سرمایه‌گذار وارد کار شود.

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شیرازی
|
Singapore
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
امیدوارم هرچه زودتر این پالایشگاه ساخته بشه مکانش تفاوتی نمی کنه مهم اینه که زودتر ساخته بشه تا شیراز هم همچون کلانشهر های دیگر به صورت کامل از بنزین یورو 4 بهره‌مند شود و بنزین یورو 4 جایگزین بنزین فعلی شود که آلایندگی آن بالاست
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار