تغییرات ناگهانی در رفتار فرزندان، یک هشدار جدی است

یک روانشناس اجتماعی گفت: تغییرات ناگهانی در رفتار فرزندان به ویژه در نوجوانان و جوانان یک هشداری جدی و قابل تامل است.
کد خبر: ۱۳۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 21 November 2015
به گزارش تابناک قم، جاوید ثمودی گفت: برخی از نشانه‌های افسردگی و اعتیاد، همان تغییرات ناگهانی رفتار است از این رو باید نظارت دقیقی بر رفتار فرزندان اعمال کرد.

این روانشناس اجتماعی افزود: تغییرات ناگهانی در رفتار فرزندان به ویژه در نوجوانان و جوانان یک هشداری جدی و قابل تامل است چرا که می تواند نشانه‌ای از یک آسیب روحی و روانی در فرزندان باشد.

وی تصریح کرد: با سن بلوغ و تغییرات جسمی فرزندان، گاهی تغییرات ناگهانی رفتاری نیز ایجاد می‌شود تا جایی که نگرش و دیدگاه فرزندان را به طور گسترده‌ای تغییر می دهد.

ثمودی در رابطه با برخی از تغییرات ناگهانی در رفتار فرزندان اظهار کرد: تمایل به ترک تحصیل، خشونت‌گرایی، انزوای بیش از حد، اضطراب، بدبینی، کنار گذاشتن برخی از باورهای معنوی، انتخاب دوستی‌های نامتعارف، گرایش به سیگار و حتی مواد مخدر هر یک می‌تواند نشانه‌ای از یک تغییر ناگهانی رفتاری در فرزندان باشد.

وی گفت: ایجاد رابطه‌ای دوستانه و صمیمی با فرزندان می‌تواند مانع از آسیب‌های جدی این گونه تغییرات رفتاری گردد در این عرصه با استفاده از مشاوره‌های روانشناسی و اجتماعی و حتی مذهبی می‌توان از بسیاری از آسیب‌ها در تغییرات ناگهانی رفتاری پیشگیری کرد.

این روانشناس اجتماعی عنوان کرد: زیر پا گذاشتن عزت نفس و کرامت فرزندان جلوی دیگران، توهین، سرزنش‌های پی در پی، مقایسه کردن با دیگران هر کدام می‌تواند بر میزان بحران بیافزاید و آنها را در کانون پر مهر خانواده دور کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های جدی در تغییر ناگهانی رفتاری، حرکت به سمت بزهکاری است از این رو خانواده‌ها باید دقت نظر بیشتری بر دوستان، نوع ‌ا و گرایش‌ها داشته باشند اما نظارت به معنای کنترل مستقیم نیست.

ثمودی بیان کرد: فراموش نکنیم کنترل‌های مستقیم به مراتب مخرب‌تر است چرا که موجب می‌شود فرزندان به پنهان‌کاری در رفتار خود روی بیاورند و این امر زمینه غفلت والدین را فراهم می‌سازد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار