کشورها پای ناتو را در خاورمیانه باز نکنند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در شرایطی که در منطقه بحران‌های متعدد در حال شکل‌گیری است نباید ترکیه و روسیه نیز به نفع غربی‌ها وارد میدان جنگ شده و زمینه حضور ناتو را در منطقه فراهم کنند.
کد خبر: ۱۳۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 27 November 2015

منصور حقیقت‌پور امروز در حاشیه دیدار مردمی خود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: حوادثی که اخیرا در منطقه رخ داده است حوادث تلخ و تاسف‌بار است اما باید کشورهای همسایه ما به خوبی وضعیت منطقه را رصد کنند و اجازه ندهند پای ناتو در خاورمیانه باز شده و یا یک جنگ نابرابر دیگر در منطقه رخ بدهد.

وی گفت: در ماجرای اخیر سقوط هواپیمای روسیه به دست ارتش ترکیه باید با خویشتن‌داری هر دو کشور و حفظ آرامش بیشتر حل و فصل شود وگرنه دعوا و مناظره و ایجاد فضای نفوذ برای آمریکا و غرب هیچ گره‌‌‌ای را از مشکلات منطقه حل نخواهد کرد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: ما در عین حال که با روسیه منافع مشترکی داشته و در جبهه مقابله با تروریست‌های منطقه درصدد نابود کردن سنگرهای حضور آنها هستیم اما از طرفی با کشور ترکیه همسایگی داریم و در عین حال دلخواه ما نیست که درگیری و نزاع منطقه‌ای زمینه صلب آرامش و امنیت بیشتر را فراهم کند.

حقیقت‌پور افزود: هر چند کشور ترکیه بعد از تحولات سوریه خود را متمایل به غرب و در حقیقت مطیع آمریکا ساخته است اما نتیجه این خیانت‌های خود را به خوبی در منطقه شاهد است و به این واقعیت دست پیدا کرده که آمریکا به هیچ‌وجه قابل اتکا نیست و نمی‌تواند در مسائل منطقه‌ای روی حساب و کتاب و قاعده آمریکایی‌ها حساب ویژه‌ای را باز کند.

وی با بیان اینکه در این شرایط سخت و بحرانی منطقه، جمهوری اسلامی ایران یک جزیره آرام و امن محسوب می‌شود که هیچ ابرقدرتی توان نگاه چپ کردن به این کشور را ندارد گفت: به پشتوانه قدرت و ایستادگی ملت ایران هیچ کشوری نمی‌تواند علیه جمهوری اسلامی ایران جنگ و نزاعی را آغاز کند چرا که امروز همه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران پی برده و آگاه هستند که در معادلات منطقه نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران تا چه حد است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر آمریکا و غرب بخواهد در تعهدات خود در مسئله برجام از قاعده و روش منطقی عبور کند قطعا اجرای آن متوقف خواهد شد، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران حاضر نیست به خاطر ارتباط اقتصادی با کشورهای دیگر زمینه و راه نفوذ را برای غرب فراهم کند بلکه ما هوشیارتر از آن هستیم که بخواهیم به آمریکا و غربی‌ها اعتماد و اطمینان کامل داشته باشیم.

حقیقت‌پور سفر اخیر پوتین به کشورمان را دارای ارزش و اهمیت خاص در شناخت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه‌ای توصیف کرد و گفت: این سفر و دیدار پوتین با رهبر معظم انقلاب پیام‌های خاصی را برای کشورهای منطقه به همراه داشت که جمهوری اسلامی ایران همسو با کشورهای مطرح جهان همچون روسیه به دنبال تامین امنیت و ثبات در منطقه است و همسویی روسیه با ایران می‌تواند تضمین‌کننده این امنیت پایدار باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار