اجرای طرح کاداستر در استان قم

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از اجرای طرح کاداستر در استان قم خبر داد و گفت: در این طرح مالکیت اراضی مشخص می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 05 December 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، محمد ابراهیم نجابت فعالیت‌های مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قم را در دو شاخه تعریف کرد و افزود: شاخه واگذاری یکی از شاخه‌های فعالیت مدیریت امور اراضی به شمار می‌رود که بسیار گسترده و حائز اهمیت است.

وی افزود: واگذاری تمام اراضی ملی در سرتاسر استان در قالب کلیه طرح‌ها اعم از کشاورزی و غیر کشاورزی از جمله وظایف امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: واگذاری اراضی به طرح‌های غیر کشاورزی بزرگ در سطح استان نیز در قالب کمیسیونی انجام می‌شود که ریاست آن با شخص استاندار است که در آن کمیسیون نیز امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی جایگاه ویژه‌ای دارد، طرح‌های کشاورزی نیز در قالب کمیسیون دیگری بررسی می‌شود که ریاست آن بر عهده رئیس سازمان جهاد کشاورزی است و این کمیسیون زمین مورد نیاز برای طرح‌های کشاورزی را واگذار می‌کند.

نجابت تصریح کرد: مواردی که مطرح شد بخشی از فعالیت‌های مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی در شاخه واگذاری زمین است و از سوی دیگر نظارت بر اجرای طرح‌ها در اراضی واگذاری و در نهایت فروش و انتقال قطعی و... نیز از دیگر وظایف این معاونت در شاخه واگذاری زمین است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از سخنان خود به یکی دیگر از شاخه‌های فعالیت این مدیریت اشاره کرد و گفت: اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات یکی دیگر از شاخه‌های فعالیت بسیار مهم و حساس این معاونت است.

نجابت افزود: موافقت یا عدم موافقت با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در قالب این قانون بر عهده این سازمان است که برای این منظور هم کمیسیونی در سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شده که ریاست آن بر عهده رئیس سازمان جهاد کشاورزی است و اعضای دیگری از جمله نماینده استاندار، محیط زیست، مسکن و شهرسازی و... هم در این کمیسیون حضور دارند.

وی اضافه کرد: یکی از زیربخش‌های اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، در قالب تبصره چهار ماده یک این قانون است که در آن با طرح‌هایی که وابسته به بخش کشاورزی است و می‌خواهد در اراضی کشاورزی انجام شود، تصمیم‌گیری می‌شود و مجوز این‌گونه فعالیت‌ها را به صورت مستقیم رئیس سازمان جهاد کشاورزی صادر می‌کند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: این دوشاخه از جمله فعالیت‌های اصلی مدیریت امور اراضی است که طیف بسیار وسیعی از فعالیت‌ها را شامل می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح کاداستر در استان قم خبر داد و افزود: در این طرح مالکیت اراضی مشخص می‌شود. املاک ملی، مستثنیات و املاک مردم از هم تفکیک شده و منجر به صدور سند می‌شود، سندی که ملک مردم را از دولت جدا می‌کند و هم املاک مردم و هم املاک متعلق به دولت دارای سند تک برگی می‌شود.

نجابت شناسنامه‌دار کردن اراضی استان را از دیگر فعالیت‌های این مدیریت برشمرد و گفت: در قالب این طرح اراضی که به کشاورزان واگذار کردیم و می‌خواهیم سند بدهیم را تعیین تکلیف و رفع اختلاف کرده و در نهایت آنها را برای صدور سند به ثبت معرفی می‌کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار